Citat:
Ursprungligen postat av
Touchdown
Lugna dig! Vaccinet innebär ingen fara för ditt liv, och du blir inte inkluderad i något experiment.
Vad är du och andra så jävla rädda för? Tror ni att någon ska förgifta er eller?
Aha, så nu är du forskare också som dessutom kan se 5-10 år framåt i tiden. Coolt. Nyss visste ni ju inte ens att vaccinet kan orsaka hjärtmuskelinflammationer. Men ok.
Jag har väl för fan självbevarelsedrift. Inte springer jag runt och pumpar i mig nya vacciner hit och dit eller stoppar i mig piller bara sådär. Givetvis tar jag beslut om min kropp och hälsa JAG finner rationella, inte baserat på vad små kräk som du tycker eller några fåniga flockdjur på arbetsplatsen. Väl beprövade mediciner mot svåra sjukdomar är en sak. Nya, experimentiella vacciner mot ett virus som inte ens utgör ett hot mot mig personligen är en helt annan sak.
Du är ju dum i huvudet på riktigt om du går runt och sympativaccinerar dig 3-4 ggr per år eller hur många sprutor ni nu är uppe i. Eller ännu värre, som du indikerade, gått med på det för att i slutänden få dina grundläggande friheter tillbaka. Du kommer aldrig mer få tillbaka dom. Är du ovaccinerad blir du rövknullad, är du vaccinerad är du också rövknullad. Tror du det inte kommer fortsätta ställas en massa krav på dig? Ni gav de styrande lillfingret, nu kommer de ta hela armen.