2021-11-18, 00:37
Medlem
bralesss avatar
Varför kan jag inte få bestämma själv över mitt liv? Är rätt deprimerad och tänker att om jag dör av covid så får det väl vara så. Det måste väl få vara mitt val..
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Lockdown av FHM och regeringen hade varit det bästa. Då skulle alla bli både friskare och gladare tror jag.

Johns Hopkins university redovisar både antal smittade och antal vaccinerade.

Där kan vi se att massvaccineringen inte har någon påverkan på smittspridningen i världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Då tänker vi olika. Jag tvekade inte en sekund att ta covidvaccinet trots att jag tagit svininfluensavaccinet.
vilken tur att det är upp till var och en att bestämma om man skall ta vaccin då! eller vänta hur var det nu med det....
Citera
2021-11-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vad är det som gör dig så rädd för viruset att du uppsöker närmaste vårdcentral och tar sprutor?
Tror du att du kommer att dö i covid-19?
Nej men jag vill hjälpa till att bromsa smittspridningen och få ner antalet sjukhusinläggningar och dödsfall.
Citera
2021-11-18, 00:38
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vad är det som inte är transparent?
Mycket av vetenskapen bakom mRNA vaccin och forskning kring Covid-19 finns öppet och tillgängligt.

Brukar du vaccinera dig mot säsongsinfluensan som kräver tusentals dödsoffer varje år?
Om inte, varför vaccinera dig mot covid-19?
Citera
2021-11-18, 00:41
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Bra nu kanske några ovvaxxade till tar sitt förnuft till fånga!
Så de som fått allvarliga biverkningar av vaccinen, ska de slängas på sophögen?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
En av hypoteserna kring problemet med att vissa får hjärtrelaterade biverkningar är att om vaccinet av misstag sprutats in i en åder istället för muskeln så förs det med ilfart till hjärtat och väl där gör vad det ska, men på fel plats. Dvs det instruerar celler (i det fallet hjärtmuskelceller) att skapa spikprotein.
Jag fick de biverkningarna ändå, trots att läkaren som injicerade mig var ett ypperligt proffs.

Jag är dock ett exceptionellt medicinfall. Jag får aldrig vanliga biverkningar utan endast de där "en på miljonen"-biverkningarna då mina gener sedan generationer tillbaks är... Damaged..

Man överlever hjärtsäcksinflammationen genom att ta det lugnt i ett par veckor. It worked the last time I had it, and it also worked Now.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Nej men jag vill hjälpa till att bromsa smittspridningen och få ner antalet sjukhusinläggningar och dödsfall.

Men all statistik visar ju att massvaccineringen INTE stoppar smittspridning.

Källa: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Citera
2021-11-18, 00:42
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Brukar du vaccinera dig mot säsongsinfluensan som kräver tusentals dödsoffer varje år?
Om inte, varför vaccinera dig mot covid-19?

Nej, det gör jag inte.
Covid-19 kan inte jämföras med en säsongsinfluensa (än).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag fick såväl bältros (botade det på en vecka med hjälp av kortisonsalva) som återfall av hjärtsäcksinflammation (botade det genom att ta det lugnt i 2 veckor) av vaccinet, men det är ingenting mot de problem en covid-infektion hade givit mig.
Jag föväntade mig halv ansiktförlamning i 3 dagar också av vaccinet, men slapp det.

För mig var det en renodlad risk<->gain-ekvation.

Hur känner du för andra personers risk vs gain situation. Tar min egen som exempel, blev sjuk i covid-19, frisk efter några veckor, blev ordentligt förkyld ungefär som en kraftig influensa, inga bestående men som jag märkt iaf. Men vill inte ta vaccinet nu för att jag kanske får bältros eller inflammation på mitt hjärta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Gibratar har 140 % vaccintäckning och mycket hög smittspridning just nu, enligt den ansedda nyhetsbyrån Reuters:
https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/countries-and-territories/gibraltar/
Det var en bra sida! Känns mer tillförlitlig än andra som länkats här i tråden angående situationen i Gibraltar. Den diskussionen börjar dock kännas lite of topic nu.
Citera
2021-11-18, 00:43
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Men all statistik visar ju att massvaccineringen INTE stoppar smittspridning.

Källa: https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Det stoppar inte men bromsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in