Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Så du tror på allvar att detta är en tillfällig och begränsad åtgärd som dessutom är nödvändig att införa? Personligen skiter jag i om pöbeln roar sig med att leka vaccin-pass en liten stund, men jag är övertygad om att detta är början på något mycket, mycket mer omfattande...
Vi som valt att avstå det här experimentet kommer inte ändra åsikt för att vi inte släpps in på dansen med Lars-Kristerz eller Melodifestivalen, och det kommer inte heller ha den ringaste effekt på smittspridningen, men det är inte heller det som är syftet. Vad man vill åstadkomma är att fler skall "vilja" vaccinera sig, och detta tror man sig kunna åstadkomma genom att helt öppet visa att man tycker bestraffning för ovaccinerade är en rimlig åtgärd.
De beslutsfattare som gör sig skyldiga till denna typ av helt meningslösa och djupt odemokratiska åtgärder hör hemma i fängelse. I Nürnberg på 40-talet hade straffen möjligen blivit ännu hårdare.
Du jämför med Nazi-Tyskland? På riktigt? Det är ju helt sjukt!! Hur fan kan du jämföra med det?
Vad skönt för dig att du skiter i pöbeln, och vad skönt för dig att ha genomskådat den stora konspirationen.
Ja, jag tror att detta är en tillfällig och begränsad åtgärd som är nödvändig att införa.
Mycket på grund av såna som dig som vägrar vaccinera sig. Men det är ju också bara ni som gnäller nu så ni verkar inte ha det så lätt i livet just nu. Alla är emot er liksom