2022-01-05, 12:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra att regeringen och FHM agerar även om de som vanligt gör för lite och för sent.

Nämn ett land där vaccinpass har haft en positiv inverkan överhuvudtaget?

Fakta: det stoppar inte smitta.
Fakta: småföretagen går i konkurs. Folk blir arbetslösa och knarkar ihjäl sig.

De enda som tjänar på detta är miljardärerna. Vanligt folk får som vanligt betala med sina liv och inkomster. Jag antar att storföretagen ska ha fler miljarder i stöd....
Citera
2022-01-05, 12:52
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
ni högerfolk ska alltid överdriva allt, ni är så rädda om era pengar...

Det är nog för att vänsterfolket väldigt gärna VILL HA högerfolkets pengar utan motprestation.
Citera
2022-01-05, 12:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För att vi fortfarande har stor spridning av Delta vilket vaccinet är mycket effektivt mot när det gäller att förhindra allvarlig sjukdom och död. Att vårda ovaccinerade kostar mycket pengar så därför vill de pressa invandrare och lågutbildade med låg vaccinationsgrad att få tummen ur.
det fins inga som helst belägg för att det skulle minska allvarlig sjukdom och död. vad yrar du om, du läser för mycket vänsterpropaganda istället för fakta. det användes bara som en klen tröst när man insåg att det inte stoppade smittan.
Citera
2022-01-05, 12:53
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Tycker du inte att det borde vara frivilligt med lika villkor, dvs att det är frivilligt utan inskränkningar i vardagen oberoende av vilken grupp du tillhör?

Förlåt mig, är du vänlig & förtydligar (kanske har jag under 75 IQ trots allt). Frivilligt med lika villkor gällande innehav av vaccinpass, oberoende om du tillhör den ovaccinerade gruppen eller den kriminella gruppen?
Citera
2022-01-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Du har alltså läst den hänvisning till statliga svenska myndigheter som jag skrev förut och du förstår fortfarande inte?

Ja, det måste vara läsförståelsen som det brister för dig då. Beklagligt.
Ja där står de inget om att vaccinerade sprider smitta mer än ovaccinerade och att vaccin hjälper vid sjukdom.
Citera
Medlem
3 steg framåt 1 tillbaka. Nu kommer nästa omgång
Citera
Avslutad
Citat:
Säg mig då, HUR de konkret har kontroll över oss. De kanske kan få oss att gå och vaccinera oss, men so what? Hur påverkar det något? Är det all den kontroll de har, då kan vi leva med det, eller hur? Inte så farligt att slösa 30 minuter (om nu vaccinen hade varit en bluff vilket de inte är).

Inte så farligt?

Det här är inavlade elitfamiljer som styrt och ställt bakom kulisserna i tusentals år. Ända sedan den neolitiska jordbruksrevolutionen. Det är det konkreta. Alla civilisationer genom historien har egentligen bara varit deras karteller och brottsyndikat. Jag skulle inte vilja säga att de är som en maffia. De ÄR maffian och har alltid varit.

Ger du ett finger tar de hela handen så småningom ska du se. Och du och jag har blivit indoktrinerade sedan barnsben till att gradvis låta oss domestikeras och passiviseras bit för bit. Det är det som det hela bottnar i. Vill du leva i bekvämt och tryggt slaveri i en gyllene bur med bröd och cirkus eller väljer du obekväm och hård frihet? Du väljer det förra. De flesta väljer det förra. För att ni är fega, rädda får som vill bli ledda och curlade och detaljstyrda. Ni är masochister som bara slår ifrån er mot de som inte vill leva i samma ynkedom ni accepterat och funnit er i.

Från vaggan till graven. Alla ska vara beroende varandra i detta mentalsjukhus utan tak. Ingen ska kunna klara sig själv och kunna stå på sina egna två ben och vara självständig. Det är läskigt. Det är farligt.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-01-05 kl. 13:10.
Citera
2022-01-05, 12:55
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Men ta ett steg tillbaka och titta på detta nyktert! Varför ska var och en inte kunna få bestämma om man ska ta en vaccinationsspruta eller ej och på lika villkor? Ge mig ett vettigt svar baserat på fakta är du snäll.

Båda sprider viruset men man ska ändå vaccinera sig för att:

- För att vaccinerade generellt sett får mindre symptom, då de inte lika ofta blir allvarligt sjuka. Man kan smitta som symptomfri, men ju mer symptom, desto enklare smittar man.

- För att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och din allvarliga sjukdom eller död, även om inte du bryr dig, så kostar det samhället + belastar vården.

- För att inte felaktig information ska spridas. Väljer folk att inte vaccinera sig kommer folk alltid undra varför och svaren de ger är ofta totalt fel, vilket sprider felaktig information, vilket är livsfarligt. Om du TROR att vaccinet är farligt kanske Greta 85 lyssnar och sedan dör av viruset.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

- Aftonbladets källor uppger att lagförslaget "inte ska gälla samhällsviktig
verksamhet som mataffärer och apotek"– men inte heller hämtmat.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
Nya restriktioner har presenterats av regeringen och Folkhälsomyndigheten

Är timmen slagen nu?

Tänkte att vi skulle sammanfatta situationen så det är tydligt på vilka grunder vi ger bort vår frihet.

1. Det verkar inte finnas något bevis på att vaccinpass haft effekt på smittspridningen, dock var det kontraproduktivt i flera sammanhang

"The introduction of the Covid Safe Ticket (CST) in Belgium did not necessarily increase the vaccination rate, but instead resulted in more coronavirus infections, says microbiologist Emmanuel André."

https://www.brusselstimes.com/belgium/195563/covid-safe-ticket-led-to-more-infections-in-belgium-says-expert

“Surprisingly,” in August 2021, the rate of positive tests among vaccinated travelers was more than double the rate among the unvaccinated, said Retsef Levi

https://skift.com/2021/11/20/vaccine-passports-would-miss-jabbed-visitors-with-covid/

2. Vaccinerade smittas i högre grad än ovaccinerade i flera länder, bl.a Danmark och UK

I UK är det nära dubbelt så vanligt att vaccinerade smittas som ovaccinerade, 18-69 år.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1043608/Vaccine_surveillance_report_-_week_51.pdf

I Danmark smittas dubbel- och trippelvaccinerade i högre grad än ovaccinerade. Se sektionen för genombrottsinfektioner.

https://covid19danmark.dk/#gennembrudsinfektioner

3. Omikron är mildare och sprider sig obehindrat utan att orsaka någon katastrof.

I sydafrika är man på väg ur omikron-vågen utan problem med 26% vaccintäckning.

https://www.riotimesonline.com/brazil-news/modern-day-censorship/south-africa-with-only-26-of-the-population-vaccinated-the-government-has-overcome-the-wave-of-omicr on-cases-the-government-announced/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Huruvida någon känner sig diskriminerad är ju ganska ointressant i sammanhanget. Det relevanta är ju om personen i fråga faktiskt är diskriminerad.

Jag frågade varför man har problem med att en ovaccinerad sitter bredvid en på en fotbollsmatch? Vad inte om nyanser av känslor. Svara på min fråga istället.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Innan jul insåg staten att vaccinpassen var värdelösa. Vad fan hände?
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Jag är inte korkad, jag har hög utbildning, 5 år på universitet, och 122 i IQ, vilket är i alla fall top 7% enligt mensa (testade för ett år sedan). Det är inget skryt eller så, men poängen är att jag inte är någon korkad vettskrämt person, jag har läst på och lärt mig genom åren vem man ska lyssna på.

hahaha! Tack för dagens garv.
"stupid is as stupid does"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in