2021-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Vecka 42: 23 avlidna i Covid - av dessa var 20 vaccinerade.
Vad svarar du på med detta inlägg? Något jag frågat om? Förstår inte.
Citera
Avslutad
varför vaccinera sig om man ändå kan bli sjuk? Varför denna hets? Vad är agendan?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Aj då, har jag blivit det är det väl inte mycket att göra åt det då. Vilken massmedia har jag blivit hjärntvättad av? Vilken ska jag undvika fortsättningsvis för att inte bli ännu mera hjärntvättad?

Att ta vaccin är givetvis frivilligt, men tar man det inte under en pågående pandemi får man helt rättvist räkna med lite begränsade valmöjligheter vad gäller att vistas i folksamlingar. Känns rimligt tycker jag!
Skönt iallafall att sjukhusinläggningar och dödsfall minskar här i Sverige.
Så du tror på allvar att detta är en tillfällig och begränsad åtgärd som dessutom är nödvändig att införa? Personligen skiter jag i om pöbeln roar sig med att leka vaccin-pass en liten stund, men jag är övertygad om att detta är början på något mycket, mycket mer omfattande...
Vi som valt att avstå det här experimentet kommer inte ändra åsikt för att vi inte släpps in på dansen med Lars-Kristerz eller Melodifestivalen, och det kommer inte heller ha den ringaste effekt på smittspridningen, men det är inte heller det som är syftet. Vad man vill åstadkomma är att fler skall "vilja" vaccinera sig, och detta tror man sig kunna åstadkomma genom att helt öppet visa att man tycker bestraffning för ovaccinerade är en rimlig åtgärd.

De beslutsfattare som gör sig skyldiga till denna typ av helt meningslösa och djupt odemokratiska åtgärder hör hemma i fängelse. I Nürnberg på 40-talet hade straffen möjligen blivit ännu hårdare.
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vad är det som inte är transparent?
Mycket av vetenskapen bakom mRNA vaccin och forskning kring Covid-19 finns öppet och tillgängligt.

Var finns den informationen?

Hur kan man lita på läkemedelsbolagens information????

Det är ju självklar att dom vill marknadsföra sin genterapi medel, å framställa dessa som säkra och effektiva.

Så det är våra myndigheter som sviker oss, det är dom som ska skydda oss ifrån alla dessa jättars omåttliga girighet.
Citera
2021-11-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Vad svarar du på med detta inlägg? Något jag frågat om? Förstår inte.
Se det som en upplysning.
Citera
2021-11-18, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Johns Hopkins university redovisar både antal smittade och antal vaccinerade.

Där kan vi se att massvaccineringen inte har någon påverkan på smittspridningen i världen.

Massvaccinering var dömt att misslyckas från början.

Sen tror jag du missförstod mitt inlägg, jag vill alltså stänga ner FHM och regeringen, för att skydda våra rättigheter.
Citera
2021-11-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Du får väl vänta på att ditt kära SVT rapporterar om det.
https://www.nzherald.co.nz/world/covid-19-delta-outbreak-gibraltar-cancels-official-christmas-celebrations-amid-exponential-rise-in-c ases/DK4P3SYBWE3YJWISVCMILPVREI/
SVT har jag inte mycket till övers för!
Läser du mycket Nya Zeeländska onlinetidningar? Har de bra nyhetsbevakning rent generellt? Speciellt deras europaredaktion eller?
Citera
2021-11-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
vilken tur att det är upp till var och en att bestämma om man skall ta vaccin då! eller vänta hur var det nu med det....
Det är väl inget som ändrats angående det?
Att som ovaccinerad mitt i en pandemi få restriktioner kring att vistas i folkmassor inomhus känns väl dock inget konstigt!
Citera
2021-11-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Kan genast säga aldrig att jag skulle ta den ändå

Känslan är att de vet säkert inte vad de sysslar med, då blir det att ta den enklaste vägen att ev. ta efter andra länders ageranden, om det blir "tvångs-spruta", så kommer de bli kalabalik, först att gå ut det ska vara frivilligt, sen måla medborgarna i ett hörn, som att "ska ni få lön, bidrag etc, så ta sprutan"
Detta kommer att barka iväg åt skogen är känslan, FHM agerar som en diktatur som regeringen lagt helt över ansvaret på, och den skabbiga fegräven Löfven sticker huvudet i sanden, helt knäpp tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Men all statistik visar ju att massvaccineringen INTE stoppar smittspridning.

Källa: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Det viktigaste är att det stoppar sjukhusinläggningar och dödsfall.
Positiva nästoppsningar lär väl fortsätta framöver, det viktiga är att folk inte blir så in i helvete sjuka! Och då är vaccinet avgörande.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Det stoppar inte men bromsar.
Hur förklarar man då att den tvärtemot ökar trots länder med hög vaccinationsgrad?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Det stoppar inte men bromsar.

Nej det finns inga belägg för att massvaccineringen bromsar smittspridning.

Snarare tvärtom.

Källa: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in