2021-11-18, 13:48
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Då vet du att för smittspridning är det fullständigt värdelöst.

Det enda det skyddar mot (påstås det) är ”allvarlig sjukdom” och det många gånger sämre än naturlig immunitet.

Vaccinpass och dess förespråkare är vidriga företeelser och ren vaccin-makt förespråkare, tidigare satte de folk i läger och de tror att de ska komma undan med det denna gång.

Vi pratar om en influensa!

Nej det har 82% skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej det är skit rimligt. Har du läst notariens ord om varför cannabis blev olagligt i USA och resten av världen sen följde efter. Bl.a så gällde det att vita kvinnor ökar risken att ha sex med en mörkhyad man. Du förstår, propagandan sa förut att mörkhyade var farliga, idag är det ovaccinerade som är dom farliga. Till och med så pass farliga, enligt dig, att dom är en fara för sig själva. Då vet vi iaf vart du hade stått gentemot mörkhyade om du hade växt upp på en plats och tid där propagandan sa att dom var farliga.

Var jag eller du hade stått vet vi inte. Man vill ju givetvis önska att man hade tänkt efter. Vilket du nu kommer säga att jag inte gör i denna fråga utan blint litar på det som styrande säger. Men om vi är överens om den fakta som jag redovisade så bygger ju inte restriktioner för ovaccinerade på fördomar utan vetenskap om att covid är mer farlig för dem. Och är vi inte överens om faktan så är jag lurad och då är det ju en konspiration. I så fall har du rätt och jag fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Såå?

..och vad tycker du om vaccinpasset som införs den 1 December?

Förvärras smittan så är det bara början.Nu kan du som ovaccinerad inte åka till exempelvis Österrike eller Slovenien,men du kan faktamässigt ändå googla upp vad som är nästa steg och vad som redan sker i vissa länder.

Det gör mig knappast till en vaccinöversittare att peka på fakta.
Tvärtom så gör det dig till en obalanserad person att diskutera saker sakligt med.

Kommer du att applådera eventuella koncentrationsläger för icke-vaccinerade också (som inte lär vara särskilt långt borta i exempelvis Australien), och sitta och prata om att "det är bara så det är, bara för er att tugga i er"? Var går gränsen där du eventuellt skulle tycka den rådande politiken är felaktig eller förtryckande? Är du automatiskt för allt som makten i det här samhället är för, eller har du även ett eget tänkande och en förmåga att bilda dig egna uppfattningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nu blandar du länder hejvilt samt säger en massa "det kan bli så.."

För att förtydliga. Klart som fan att ovaccinerade kan fortsätta jobba och gå universitetsutbilningar. Restriktionen vi har nu innefattar inte det.

Att de inte kan gifta sig....
Restriktionerna vi har nu? Dom är förändingsbara, ett steg i taget. Som alltid. Som med judarna te.x.

"du blandar länder" Nej länder beblandar sig med varandra, det är därför när du ser saker komma på plats i te.x UK, Tyskland & USA så kommer det ofta så småningom till Sverige också. Omvärldsbevakning är inte en onödig sak, iaf inte enligt historien. Men du får gärna förklara varför du tycker det är obetydligt vad som händer i andra länder..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajhapp
Vad är då syftet med de passen som införs nu? Om det betyder att de som innehar passen eventuellt inte har något nämnvärt skydd?

Hur de utformas vet vi inte än
Citera
2021-11-18, 13:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag behöver ingen källa om jag pratar om sannolikheter. Om 20 av 23 döda i "covid" under en vecka är vaccinerade kan man allvarligt börja fundera på sambandet. En del kan ha dött direkt till följd av vaccinet, andra genom att ha blivit försvagade av vaccinet och blivit mer mottagliga för smitta. Vaccinet räddar inte liv och verkar inte heller skydda mot smitta, så frågan är varför ni vaccinförespråkare är så imponerade av det.
Samtidigt är 11 av 14 på IVA ovaccinerade. Medelålder 56 år.

Kommentar på det?
Citera
2021-11-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Var jag eller du hade stått vet vi inte.
Jo det är sånt man ser när historien återspelar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Man vill ju givetvis önska att man hade tänkt efter. Vilket du nu kommer säga att jag inte gör i denna fråga utan blint litar på det som styrande säger. Men om vi är överens om den fakta som jag redovisade så bygger ju inte restriktioner för ovaccinerade på fördomar utan vetenskap om att covid är mer farlig för dem. Och är vi inte överens om faktan så är jag lurad och då är det ju en konspiration. I så fall har du rätt och jag fel.

Om ni var överrens om att mörkhyade var farliga människor så var ju inte restriktionerna mot mörkhyade baserade på fördomar utan vetenskap om att dom var farliga. Eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vi får göra vad som krävs för att rädda våra friheter, även om det innebär ett nytt världskrig. Många, många runt om i världen är emot den tyranni som växer fram nu.

Du lever inte i verkligheten.
Världskrig?
Du,och vilken arme?
Ovaccinerade är en liten minoritet över hela jordklotet,som dessutom helt saknar politisk makt för att kunna omsätta sitt motstånd till något verkningsfullt.

Verkligheten tar inte hänsyn till dina griller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du har fel. Ovaccinerade behandlas precis som judarna behandlades under naziststyret i Tyskland. Det har bara hunnit pågå en kortare tid.

Du tänker antagligen på "den slutgiltiga lösningen". Det var en hemlig operation som nazisterna gjorde bakom ryggen på tyska folket, och under krigstiden. Det har inget att göra med hur judarna behandlades i offentligheten under mellankrigstiden.

Hitler sa i sina tal redan på 20-talet att judarna behövde utrotas. Den slutgiltiga lösningen handlar om hur denna utrotning ska gå till. Detaljerna var hemliga, men hur judarna behandlades i offentligheten hänger väldigt mycket ihop med den. Forskare är eniga om att tyskarna i allmänhet var väldigt väl insatta i vad som skulle hända med judarna
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Den publika diskrimineringen mot ovaccinerade är helt likvärdig med den publika diskrimineringen mot judarna i nazityskland.
Och den som inte är publik då? Menar du att man i smyg transporterar bort, låser och gör andra spännande saker med ovaccinerade?
Citera
2021-11-18, 13:52
Avslutad
Hur bra fungerar vaccinpassen om låt säga en nyvaccinerad person går på samma tillställning som en person som vaccinerades för 5 månader sen med rejält avtagande vaccinerad effekt?
Citera
2021-11-18, 13:52
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Samtidigt är 11 av 14 på IVA ovaccinerade. Medelålder 56 år.

Kommentar på det?

Kommentaren är: Herregud, 14 pers på IVA!!! vi måste införa totalitära styrorgan och medicinsk apartheid!! helt normal reaktion...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in