2021-11-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteRoligt
Obehagligt att det är så många som du i denna värld.

"Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor"
Är du för eller emot Mänskliga rättigheter?

Alla människor är lika mycket värda.
Mänskliga rättigheter gäller lika för alla människor.
Alla människor har rätt att leva och att vara medborgare i ett land.
Länderna ska skydda människor så att de kan känna sig säkra.
Ländernas lagar och domstolar ska behandla alla människor lika.
Människor ska kunna resa i sina länder och till andra länder.
Länderna ska ta emot flyktingar som saknar skydd i sina egna länder.
Människor ska själva få bestämma över sina liv. De ska få gifta sig, tycka vad de vill och tro på vilken gud de vill eller inte tro på någon gud alls.
Länderna ska kämpa mot fattigdom och se till att människor har arbete och bostad, får äta sig mätta och lär sig att läsa och skriva.

Av vad jag kan uppfatta från dig är du emot mänskliga rättigheter vilket jag kan tycka är lite fel.
Att du och många andra vill att man tar bort mänskliga rättigheter antyder rätt stark på att saker och ting aldrig kommer bli normala igen.

Ni alla som förespråkar Vaccinpass och begränsningar för personer som inte tagit "vaccin" är emot mänskliga rättigheter öppet och tydligt och jag personligen anser att ni bör rannsaka er själva grundligt innan ni fortsätter yttra er.

Ni har ingen koll till att börja med, dessa "vaccin" har väldigt många bieffekter samt är fortfarande i test period som tar slut 2023.
Folk blev vaccinerade med Modernas Vaccin som idag är stoppat pga bieffekter likså kommer mycket troligt de andra "vaccinen" bli stoppade med tiden pga bieffekter så som hjärtproblem i unga, friska individer.

Ni är bara får som följer herde, ni förstör den frihet historien har lett oss till och tillåter företag och korrupt politik bli totalitär.

Vaccinet har uppenbara problem och det är i tidigt, med tiden kommer dessa problem bli flera och värre.
https://t.me/s/covidvaccineinjuries

Ni som är anti mänskliga rättigheter, ni som förespråkar vaccinpass, tvång, segregation och en totalitär väg för framtiden står grundligt skyldiga till den framtiden som kommer.

Varken jag som är ovaccinerad eller du som är vaccinerad kommer gilla framtiden ni bygger upp för.

AMEN för fan!! (Amen som i efter en bön)
Senast redigerad av Orangutangensmamma 2021-11-17 kl. 18:31.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxwatch
Sarkastisk?

Beror på vilken nivå man är nöjd med. Det fungerar till 100% enligt FHM och deras framtidsplaner. Sanningen är i dom flesta fall tvärt om vad FHM säger. SÄPO borde storma FHM och slå igen den. FHM är är säkerhetsrisk för samhället med falsk all information som kommer därifrån.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Man bör inte tveka att ta bladet från munnen i situationer som den här, hur mycket "hat" medlöparna än definierar det som i sin politiska propaganda.

Karin Tegmark Wisell och Lena Hallengren är ondskefulla människor, brottslingar som egentligen hör hemma i fängelse. De och många andra med dem är ansvariga nu för en direkt och mycket allvarlig attack på vår demokrati och våra grundläggande rättigheter. De finns ingen anledning att respektera och lyda dessa avskyvärda obehagliga utövare av rå makt och orätt. Det är kräk utan varje form av moral det hamdlar om som tror sig ha rätt att spotta och sätta sig på människor för att de inte heter sig som de anser önskvärt. För ytterst tveksamma resultat för "folkhälsan" man med fog kan ifrågasätta effektiviteten av är de beredda att sälja ut vår frihet och demokratiska rättigheter och man bör inte missta sig på det självgoda hånflinet i deras ansikte när de utser syndabockar och som goda mobbare anklagar de människor de tvingar för omständigheter kring en sjukdom de inte är ansvariga för.

För dessa människor är detta trots försäkringar om motsatsen en lek där reglerna hela tiden ändras av de som har makten att göra det och där otroliga och fruktansvärda åtgärder görs av sådana skäl som att högljudda förståsigpåare och andra påtryckare kräver det och det då anses lämpligt för att rädda ansiktet eller undvika politiskt olämplig kritik.

Det här är rena djävlar det handlar om. Lyd dem inte, håna dem och bjud dem - anständigt och inte orättfärdigt våldsamt - motstånd. De här har redan passerat alla anständiga gränser från dessa icke- demokraters sida.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Inte bara pga corona. Vad har du att göra med var jag flyttar?

Du skriver ju om det så jag frågar.
Citera
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Japp nu kom den.
Nu ska även vaccinerade testa sig. Varför? Jo för att vaccinet inte fungerar på långa vägar så väl som man hävdar.
Först sa man att en dos skulle räcka, sen kom man på att man kanske måste ta en dos till.
Nu är vi inne på tredje dosen som de nu delar ut i panik. Fjärde dosen kommer garanterat till sommaren.
Hur många verkningslösa doser ska vi ta?

Vi börjar bli för många människor på vår planet så naturen gör vad den kan för att gallra.
Tro mig, inom en överskådlig framtid så kommer det att komma värre pandemier än Covid
Det är inte mycket vi kan göra åt det förutom att sluta överbefolka jorden.

Den här vintern kommer visa dig hur stark du är...
Citera
2021-11-17, 18:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Grow up, för fan.

Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.

Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣
Det går alldeles utmärkt att köra bil utan körkort. Att man blir bestraffad om man åker dit är en annan sak.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Är det moraliskt försvarbart att tvinga någon att injektera något mot sin vilja? Har man inte rätt att bestämma över sin egen kropp?
Tydligen inte i det här degenererade skräpsamhället. Nu skall vi tydligen tvingas teckna abonnemang på vårt eget immunförsvar hos Pfizer. Detta är sannolikt bara första steget mot ett totalt övervakningssamhälle. Personligen sätter jag mitt sista hopp till att nysvenskarna sätter igång med att protestera högljutt, eftersom majoriteten av ursprungssvenskarna tydligen är på tok för korkade för att förstå vad som håller på att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Julbord med jobbet. Jag ska på julbord på en fin restaurang i Stockholm. Det vill man inte missa.

Jag kan handla McDonalds till dig istället.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Jag har skrivit tidigare i andra trådar om covid men skriver igen: mina flesta nära och kära och en stor del av dom jag känner som har blivit smittade är vaccinerade. Samt att dom blivit smittade av andra vaccinerade.
Nyligen hade min ovaccinerade 38-åriga syster och 40-åriga polare covid med bara några dagars mellanrum. Hon blev smittad av en ovaccinerad medans han blev smittad av sin vaccinerade arbetskollega i 30-års åldern. Syrran hade lite lätt feber och kände sig svag medans min polare hade värsta influensan med hög feber och han blev av med både lukt och smaksinnet. Hans arbetskollega hamnade på intensiven och fick syrgas bla.

Vaccinet har inte önskad effekt. Danmark är ett bra exempel med dubbelt så många döda och smittade just nu än vid samma tidpunkt förra året.
Irlands befolkning (12år och uppåt) är 89% vaccinerade. Smittan skenar även där också!

Hur svårt kan det vara att förstå att just vaccinerade sprider smittan värst?!?
Nej till vaccinpass, JA till att testa ALLA besökare på större evenemang. Enda sättet att hindra smittan från att sprida sig vidare
.

Gratis tester. Det skulle jag möjligtvis kunna acceptera.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket trams. Varken demokratin eller de medborgerliga rättigheterna upphävs av att man hindrar folk att sprida en farlig sjukdom. Samhället har både en rätt och en skyldighet att skydda människorna från smitta.

Vaccinerade smittar också. Om du tror på vaccinet behöver du inte bekymra dig för de ovaccinerade. Aldrig tidigare har man satt friska i karantän. Sjuka, riskgrupper möjligtvis, men inte friska utan symptom.

Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Tror du verkligen det här kommer hålla i sig hela vägen fram till nästa val?

Tror inte jag kommer klara av att leva under en apartheid-regim i flera år, men man får ju göra sitt bästa och protestera. Kommer hur som helst inte vaccinera mig oavsett vad, regeringens åtgärder får mig bara argare och mer anti-vaccinet

Samma här. Gick från övertygad till bergfast.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha, dra kopplingar till Soviet

Skillnaden är att vi har ett dödligt virus. Det hade inte Soviet då.
Tror inte Svenska staten kommer gå runt och avrätta folk heller lol:

Man satte in remdesivir som slår ut njurar och gör att folk drunknar av vattnet i sina lungor samtidigt som man gav ökade doser av morfin som försämrar andningen. Om detta inte är mord får väl en framtida Nürnbergrättegång 2.0 avgöra. Många äldre avled under svår ångest helt ensamma. Fy fan vilket vidrigt samhälle sådana som du skapat och accepterar.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om någon frågar mig efter vaccinpass för att komma in på Ica så fruktar jag att jag kommer slå ihjäl fanskapet.

+1
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Vad är problemet?

1. Man vaccinerar sig inte. Man står för sitt beslut och de restriktioner det innebär.

2. Man vaccinerar sig och omfattas då inte av ovanstående restriktioner.

Ingen kan givetvis garantera vad som är rätt i den här situationen. Man får förlita sig på forskning och vetenskap och enligt den är nuläget att vaccinationen inte medför allvarliga biverkningar i de allra flesta fallen, samt att smittspridningen framförallt sker bland ovaccinerade. Det är så det ser ut.

Källa på det?
Citera
2021-11-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och det är fullständigt absurt och ologiskt på alla vis.

Just det, men genom att skrämmas kan man få folk att tro och tycka saker och vända sin ilska mot andra.
Citera
2021-11-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Edit:
Nu har jag hittat svaret: det är för att smittan ökat i andra länder🤦‍♂️

Börjar bli uppenbart att nya chefen för FHM tar direkta order från EU.

Fy fan.

Smittan ökar ju Sverige också men man vågar ju inte säga det utan man skyller på andra länder. Svagt som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in