2021-11-17, 18:09
Medlem
megacoolmans avatar
Japp nu kom den.
Nu ska även vaccinerade testa sig. Varför? Jo för att vaccinet inte fungerar på långa vägar så väl som man hävdar.
Först sa man att en dos skulle räcka, sen kom man på att man kanske måste ta en dos till.
Nu är vi inne på tredje dosen som de nu delar ut i panik. Fjärde dosen kommer garanterat till sommaren.
Hur många verkningslösa doser ska vi ta?

Vi börjar bli för många människor på vår planet så naturen gör vad den kan för att gallra.
Tro mig, inom en överskådlig framtid så kommer det att komma värre pandemier än Covid
Det är inte mycket vi kan göra åt det förutom att sluta överbefolka jorden.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Jag förstår inte varför?
Antalet positivt testade, inlagda på sjukhus och döda visar ju bara små eller inga rörelser?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna

Ja, men de hade redan bestämt att det skulle bli vaccinpass oavsett. Det handlar inte längre om de där siffrorna. Det är något annat som de ska uppnå med den största globala samhällsförändringen på kort tid i vår historia.

Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Ge upp nu antivaccers... Bara... Ge upp

Nej, jag avstår hellre resor och evenemang än ger vika. Det är en principsak att inte tvingas till att ta en spruta jag inte behöver ö.h.t. Jag är säker på att jag en vacker dag kommer vara väldigt glad för det beslutet. Om inte annat för att jag står upp för mig själv i något jag tror på. Viruset är jag inte det minsta rädd för så jag blir mer än gärna smittad om jag bara visste någon som just nu har det.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Såhär går det när lågbegåvade vuxenbebisar som är rädda för ett nålstick tillåts påverka säkerheten för en hel befolkning. Jag är i regel inte för auktoritära stater, men jag hoppas att det här utvecklas till att det krävs vaccinpass för att få sina röstsedlar. Den som inte vaccinerar sig bör även få inskränkningar i sina medborgerliga rättigheter.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ni muslimer firar väl inte jul ändå?

Julbord med jobbet. Jag ska på julbord på en fin restaurang i Stockholm. Det vill man inte missa.
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det som alla sa aldrig skulle hända händer nu även i Sverige. Men det är bara ett litet steg i stora hela, och vi invaggas hela tiden i att tro det snart är över. Men det kommer aldrig vara över, det kommer mer. De kan lika gärna införa det kinesiska poängsystemet direkt och lägga korten på bordet.

Vi är nu snart inne på 2 år med den här skiten och ingenting blir bättre, bara sämre. Vågar knappt tänka på vad som gäller om 2 ytterligare år.

Jag blir bara starkare i mitt motstånd mot det här vaccinet när de kommer med sådan här skit. De får fan bälta mig med våld om de ska få i mig sprutan alla säger är nödvändig men ingen riktigt kan förklara varför. Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar just om det där passet.

Är IVA fullproppat just nu med ovaccinerade covidsjuka? Tyckte jag läste så sent som förra eller förrförra veckan vi skulle ta emot rumänska sjuklingar för vårt system hade så bra kapacitet. Märkliga svängar minst sagt.

Det fetade. Inte just IVA men: Sjukhusinläggningarna för personer med covid har ju ökat ca 25% senaste månaden, så det är ju inte jättemärkligt att det kommer ngn form av restriktion nu, när vi har december, januari och februari framför oss. Det är vanligt att folk blir mer/oftare sjuka under vintern, just pga mörkret och kylan.

Så åtgärder i detta läge är väl avsedda som förebyggande, utifrån att sjukvården är väldigt skör, efter en lång pandemi. Rätt så förståeligt. Även om just denna åtgärden verkar mer symbolisk och ”hemarbete” hade varit mkt bättre.
Citera
Medlem
Vad är problemet?

1. Man vaccinerar sig inte. Man står för sitt beslut och de restriktioner det innebär.

2. Man vaccinerar sig och omfattas då inte av ovanstående restriktioner.

Ingen kan givetvis garantera vad som är rätt i den här situationen. Man får förlita sig på forskning och vetenskap och enligt den är nuläget att vaccinationen inte medför allvarliga biverkningar i de allra flesta fallen, samt att smittspridningen framförallt sker bland ovaccinerade. Det är så det ser ut.
Citera
2021-11-17, 18:10
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jasså, det är alltså inte pga corona du ska lämna Sverige?

Vart ska du flytta då, Australien?

Inte bara pga corona. Vad har du att göra med var jag flyttar?
Citera
Medlem
Masingas avatar
Så vad gäller för arbetsplatser som tex stora lager och fabriker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Är det moraliskt försvarbart att tvinga någon att injektera något mot sin vilja? Har man inte rätt att bestämma över sin egen kropp?

Givetvis men då borde man även följa restriktionerna, med rättigheter följer skyldigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Kan nog vara rätt väg att gå både för att få folk att vaccinera sig samt det huvudsakliga att få ner smittan

Få ner smittan...
Vilken jävla smitta?
Måste vara svårt att klara av att leva när man är så lättlurad som du är. Du kanske borde lyssna lite mer på din gode man?
Citera
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Ge upp nu antivaccers... Bara... Ge upp

Du trollar nu!
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ok ska kolla, tack för källa!

Notera att föra några veckor sedan började antal vaccinerade bli fler än ovaccinerade på IVA, så kunde det ju naturligtvis inte se ut. Lösning? vi slutar testa vaccinerade! briljant

Sedan när smittan ändå börjar "skena" för att vaccinskydden minskat så är det ju perfekt att införa dessa långtgående frihetsingrepp med ökad makt till staten, samt även dessutom att skylla detta helt på ovaccinerade. Briljant igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in