2021-12-17, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Dödsfallen kommer nog inte direkt gå ner eftersom, ovaccinerade kommer inte vaccinera sig ändå.
Indirekt kan de kanske minska, men det kommer inte kunna gå att bedöma då antal smittade inte bara beror på antal vaccinerade.

Andra länder har inte haft samma situation som Sverige och därför tror jag inte att det blir något bra underlag för Sverige.

Du pratar precis som att vaccinerade skulle sprida smittan mindre, i Norge har man konstaterat att fler vaccinerade blir sjuka än faktiskt ovaccinerade så jag förstår inte vad du försöker dölja med din okunskap.

Antar du inte läst om julbordet där 100 pers deltog och alla va full vaccinerade men trots detta blev 60 pers smittade, trodde det bara va ovaccinerade som skapade problem? he he....
Citera
2021-12-17, 07:32
Medlem
Vaccinpass i de flesta offentliga sammanhang tack. Affärer, restauranger, gym, apotek m.m. Betackar mig för att behöva beblandas med ovaccinerade smittohärdar.
Citera
2021-12-17, 07:34
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropagandaVariant
Du pratar precis som att vaccinerade skulle sprida smittan mindre, i Norge har man konstaterat att fler vaccinerade blir sjuka än faktiskt ovaccinerade så jag förstår inte vad du försöker dölja med din okunskap.

Antar du inte läst om julbordet där 100 pers deltog och alla va full vaccinerade men trots detta blev 60 pers smittade, trodde det bara va ovaccinerade som skapade problem? he he....

Jag förutsätter att produktbladen för vaccinen stämmer. Minskad smittspridning betyder inte ingen spridning alls.
Citera
2021-12-17, 07:37
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Varför grillar inte journalisterna makthavarnas beslut mera ? Vad är vinsten/förlusten när man inför ett vaccinpass och vad ska det leda till? Alla andra förändringar i Sverige brukar kräva en utredning (jämför t ex när man ska knäcka kriminaliteten)

Men här verkar det vara fritt fram att snart hindra folk från att gymma och gå på restauranger

Att hindra folk från att gå på gym kommer att sätta alltfler människor i riskgrupp pga övervikt och psykisk ohälsa

Jag köper vaccinpasset om man kan visa en analys gällande vad det ska leda till

Hur har det blivit i andra länder där det införts ? Har dödsfallen blivit färre ? Har fler vaccinerat sig ? Har smittotalen sjunkit ?

Tänker du att analysen ska komma innan trots att du verkar vilja ha en efter?
Citera
2021-12-17, 07:41
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropagandaVariant

Det du säger har dock en bra poäng. Vaccinpassen kommer ge en falsk trygghet precis som vaccinen. Folk litar för mycket på vaccinen.
Citera
2021-12-17, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Varför grillar inte journalisterna makthavarnas beslut mera ? Vad är vinsten/förlusten när man inför ett vaccinpass och vad ska det leda till? Alla andra förändringar i Sverige brukar kräva en utredning (jämför t ex när man ska knäcka kriminaliteten)

Men här verkar det vara fritt fram att snart hindra folk från att gymma och gå på restauranger

Att hindra folk från att gå på gym kommer att sätta alltfler människor i riskgrupp pga övervikt och psykisk ohälsa

Jag köper vaccinpasset om man kan visa en analys gällande vad det ska leda till

Hur har det blivit i andra länder där det införts ? Har dödsfallen blivit färre ? Har fler vaccinerat sig ? Har smittotalen sjunkit ?

Passen hjälper inte. Kolla på Danmark te..x nattlivet blir alla superspridarevents där enbart vaccinerade får vara och sprider viruset bland varandra. Smittan rusar och det är bara en tidsfråga innan det är här också. Naturligtvis kommer det skyllas på de ovaccinerade som inte ens får vara ute och har möjlighet att sprida smittan.
Citera
2021-12-17, 07:47
Medlem
För att öka vaccineringsgraden bör man omedelbart införa vaccinationspass för att få tillgång till sjukvården.
Citera
2021-12-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Så länge vaccinerade inte har nånting emot det så får alla leva med det. Det kallas för demokrati.

Du inser att men samma resonemang skulle man kunna avrätta 49% av befolkningen om 51% ville det va?
Det är demokrati!
Är det?
Citera
2021-12-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Vaccinpass i de flesta offentliga sammanhang tack. Affärer, restauranger, gym, apotek m.m. Betackar mig för att behöva beblandas med ovaccinerade smittohärdar.
Du föredrar alltså vaccinerade smitthärdar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Tänker du att analysen ska komma innan trots att du verkar vilja ha en efter?

Både och givetvis. Vilket alltid sker
Man utreder innan och spår vad som ska hända och sedan utreder man och ser vad det ledde till
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Du inser att men samma resonemang skulle man kunna avrätta 49% av befolkningen om 51% ville det va?
Det är demokrati!
Är det?

Det är olagligt eftersom det strider mot mänskliga rättigheter.
Citera
2021-12-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
För att öka vaccineringsgraden bör man omedelbart införa vaccinationspass för att få tillgång till sjukvården.

Ska rökare få vård ? Tjockisar ? Vart ska vi dra gränsen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in