2021-11-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej inte alls. Det som går emot etablerade sanningar är mer intressant än sådant som tillsynes bekräftar covidnarrativet.

Det du säger är att sanningen är ointressant. Bara det som kan ge dina hallusinationer näring är intressant? Ovanlig strategi. Precis som Annie Lööf. Forskare säger en sak, ni säger: "nej, det tror jag inte på".
Citera
2021-11-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du har fel. Det är en rättighet att vistas ute. Frihet är en mänsklig rättighet. Ett vaccin är däremot ingen rättighet alls.
Det är igen media som har hjärntvättat dig.
Citera
2021-11-17, 17:55
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Det spelar ingen roll om en sådan som du bott i Nord Korea, Sovjetunionen eller Nazi-Tyskland.. Du hade varit en ja-sägare. Slickat de styrande rövhål . Det är sådana som du som är 3e klassens medborgare. Icketänkande jävla pöbel som gör som du blir tillsagt. Jobbar du som Polis också, eller är du bara en vanlig jävla socialdemokrat..
Blabla. Nu är du bara bitter över att konsekvenserna av din ansvarslöshet börjar uppenbara sig. Vad kostade biljetten?

Jag är självklart socialdemokrat, men för tillfället proteströstar jag på MP eftersom S glidit iväg alldeles för långt till höger och fiskar röster i grumliga vatten. Det finns inte utrymme för sådana svängningar i vårt samhälle. Ej heller oansvariga antivaxare som du!
Citera
2021-11-17, 17:56
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det som alla sa aldrig skulle hända händer nu även i Sverige. Men det är bara ett litet steg i stora hela, och vi invaggas hela tiden i att tro det snart är över. Men det kommer aldrig vara över, det kommer mer. De kan lika gärna införa det kinesiska poängsystemet direkt och lägga korten på bordet.

Vi är nu snart inne på 2 år med den här skiten och ingenting blir bättre, bara sämre. Vågar knappt tänka på vad som gäller om 2 ytterligare år.

Jag blir bara starkare i mitt motstånd mot det här vaccinet när de kommer med sådan här skit. De får fan bälta mig med våld om de ska få i mig sprutan alla säger är nödvändig men ingen riktigt kan förklara varför. Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar just om det där passet.

Är IVA fullproppat just nu med ovaccinerade covidsjuka? Tyckte jag läste så sent som förra eller förrförra veckan vi skulle ta emot rumänska sjuklingar för vårt system hade så bra kapacitet. Märkliga svängar minst sagt.

IVA är inte fullproppad. Men vill du att den ska bli det? Det vill inte jag. Jävla korkad mening. Dessutom är det våra gamla och sköra som hamnar där. Vill du utrota våra gamla och sköra? Det vill inte jag.
Citera
2021-11-17, 17:56
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det som alla sa aldrig skulle hända händer nu även i Sverige. Men det är bara ett litet steg i stora hela, och vi invaggas hela tiden i att tro det snart är över. Men det kommer aldrig vara över, det kommer mer. De kan lika gärna införa det kinesiska poängsystemet direkt och lägga korten på bordet.

Vi är nu snart inne på 2 år med den här skiten och ingenting blir bättre, bara sämre. Vågar knappt tänka på vad som gäller om 2 ytterligare år.

Jag blir bara starkare i mitt motstånd mot det här vaccinet när de kommer med sådan här skit. De får fan bälta mig med våld om de ska få i mig sprutan alla säger är nödvändig men ingen riktigt kan förklara varför. Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar just om det där passet.

Är IVA fullproppat just nu med ovaccinerade covidsjuka? Tyckte jag läste så sent som förra eller förrförra veckan vi skulle ta emot rumänska sjuklingar för vårt system hade så bra kapacitet. Märkliga svängar minst sagt.

Det man gör är typisk psykologisk krigsföring. Man släpper lite på restriktioner sen drar man åt snaran hårdare. På så vis lullas folket in i en falsk säkerhet och är mer godtagliga emot inskränkningen på friheten. Det blir liksom normaliserat och ingen orkar resa sig emot makten.

Kommer inte ihåg vad denna typ av krigsföring kallades men finns ett namn på det. Någon i tråden kanske vet.
Citera
2021-11-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag, jag, jag, mig, mig, mig. Det verkar ligga i tiden. Ego, befriade från principer, rättspatos och integritet. Prova att tänka färdigt någon gång. Det kan bli uppfriskande.

Du är en väldigt snäll och trevlig person idag
Citera
2021-11-17, 17:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
IVA är inte fullproppad. Men vill du att den ska bli det? Det vill inte jag. Jävla korkad mening. Dessutom är det våra gamla och sköra som hamnar där. Vill du utrota våra gamla och sköra? Det vill inte jag.
Många gamla dör av sprutan. Jag vet en som blev väldigt dålig efter andra, men klarade sig. Han dog nyligen, ett par dagar efter booster-sprutan. Vem som utrotar gamla kan nog diskuteras.
Citera
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Äntligen!

Skönt att få se de konspiratoriska pestråttorna sitta hem och grina innan dem snällt makar sig iväg till vaccineringen.

Skumt!? För jag som är ovaccinerad skrattar just nu. Om du tror att det är över med restriktioner för din del, då kommer du få en tuff vinter..
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Så länge jag kan gå till gymmet och till mataffären så påverkar inte detta mig direkt men tråkigt såklart för folk som gillar att springa runt på festivaler och andra sammanställningar.

Kommer det gälla på gymmet så tränar jag hemma och motionerar utomhus. Kommer det gälla mataffärer så beställer jag mat på nätet. Det jävliga är ju om jobbet kommer kräva att man vaccinerar sig men så blir det nog inte.
Citera
2021-11-17, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vilken tur att restaurangbesök inte kommer under "allmänna sammankomst". Då missar jag inte julbordet.

Ni muslimer firar väl inte jul ändå?
Citera
2021-11-17, 17:59
Medlem
UngCynikers avatar
Vad gäller vid politiska manifestationer? Är rörelsepasset ett krav vid protester?
Citera
2021-11-17, 18:00
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det är exakt vad det handlar om, staten begränsar min frihet så länge jag inte "frivilligt" vill injicera ett vaccin som inte funkar hälften så bra som man sagt.

Staten vill vaccinera mig mot en sjukdom som jag jobbat med senaste 18 månaderna, patientnära utan att smittas.

Det du kallar "folkvett" skulle jag snarare klassa som vanvett.

Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Grow up, för fan.

Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.

Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in