2021-11-17, 18:07
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Frågan är om det är moraliskt försvarbart att som ovaccinerad läkare trängas vid ett julbord.

Är det moraliskt försvarbart att tvinga någon att injektera något mot sin vilja? Har man inte rätt att bestämma över sin egen kropp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Comirnaty är godkänt i USA oavsett om du inte vill att det ska vara så.
Det har gått under amerikanskt nödgodkännande men det godkändes 23 augusti.
Miljarder människor har fått Comirnaty och andelen allvarliga biverkningar är låg.

Till och med 2021-10-27 har det totalt inkommit och registrerats 83 445 rapporter om misstänkta biverkningar för de injektioner som används mot Kina-influensan i Sverige,

+723 biverkningar sedan förra veckan. Om inrapporteringen håller samma takt, kommer biverkningarna att passera den magiska gränsen 100 000 inom 23 veckor, senast 2022-03-30.

Första pris, GULDSPIKEN, för flest biverkningar någonsin, går till den överlägsna segraren PfizerBiontechs nyuppkomling, Comirnaty, med helt otroliga 42 179 rapporter.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Vilken snyting för många antivaccers. Vad gör du nu lille du?

Har ingen användning för vaccinationsbevis egentligen men fick för mig att ladda ner men då var det underhåll från klockan 17.00 nu i dag. Typiskt vid förväntad anstormning.

.
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det vill jag inte, så lägg ner den där fulretoriken. Den biter inte på mig. Jag tror inte en sekund på att vi nu ska införa vaccinpass på evenemang för att det dör gamla och sjuka av covid på löpande band. Inte en jävla sekund.

Jag tycker det borde införts för längesedan
Citera
2021-11-17, 18:08
Avslutad
.

Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Ingen tvingar oss pure bloods.
Du lever inom illusionen att du får frihet, när i själva verket ger upp den.

Är det inte bättre att låsa in gamla rädda gubbar som dig istället?

Ni konformister alltså..

Sprutglada människor lider av obotligt Stockholm syndrome genom livslånga indoktrinering via skolsystemet. Logik och rationell tänkande är något som de inte har levt upp med. Att man inte kan se Omställningen som återspeglar just nu, kommer man aldrig förstå vad som pågår egentligen. Vaccinpasset var redan planerat i 2018. 2022 stod det klart att man skulle införa ”Healthpass” https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf
Nu pratar jag inte om konspirationsteorier utan officiella EU dokumentationer. Världen är styrt av frimurarna och en bladning av jesuits. Här har ni källan bakom den riktiga historian till vart vi är idag av konspiration experten David Livingstone https://ordoabchao.ca/
Senast redigerad av Vultz 2021-11-17 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
99% av alla fårskallar därute fattar fortfarande inte att det enbart handlar om kontroll och inget mer. Hopplös situation när majoriteten av människor är så extremt korkade, naiva och FEGA.
Fegisar som inte ens vågar stå upp för sina barn. Kan man sjunka längre? Usch

Nåja jag kommer kommer hur som helst slåss till slutet,
Ni kanske ska fråga er, vad är alternativet?
Att leva i Klaus Schwabs dystopiska framtid?
Är det ett värdigt liv? Haha
Testa o läs några av hans böcker eller framtida förutsägelser.
När är tragiska och helt ynkliga,
därav förtjänar ni det som komma skall om ni inte står upp för er själva och andra.

Ärligt talat så hatar jag er mer än jag hatar eliten. Ni är det absolut sämsta med människligheten.
Grattis.

Det är bättre att leva en dag som ett lejon än 100 år som ett får.
Citera
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du får titta några månader bakåt om du ska förstå hela bilden.

- Man började med att ta bort alla restriktioner trots att målen man själv satt upp inte uppnåtts.
- Man slutade testa vaccinerade trots att man visste att de sprider smittan och att säsongen börjat.

Redan då var vi flera som förutsåg vaccinpasset som målet, och nu står vi här. Själv räknade jag med att det skulle dröja till julhelgen när alla ville resa, 1 december kan väl räknas som nära nog.

Jag var definitivt en av dem som såg vad som var på väg, vaccinpass har varit deras våta dröm hela tiden, tro inget annat.
Det förklarar bland annat varför man valde att ta bort alla restriktioner vid sämsta (eller bästa beroende på agenda) tänkbara tidpunkt. Som att släcka en brasa med bensin för att citera Björn Ohlsén. Man behövde helt enkelt de brant ökande smittkurvor man visste skulle komma.
Vaccinpassen är inte medlen som helgar ändamålet, de ÄR ändamålet.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vi får väl se. Det är inga dumskallar som trycker på oss det här. Det har förmodligen legat i pipeline länge. Man är naiv om man tror de kom på det här precis nu och ska administrera allt runtikring från ingenstans. De vet att de inte kan trycka på oss allt direkt därför kommer det i omgångar. Precis som de inte säger idag att vaccinpasset kommer gälla precis allt så säger de inte heller att vaccinationer kommer behöva på förmodligen livslång basis med jämna mellanrum.

Precis. Det är bara en fråga om tid innan den restriktionen kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi är uppdelade i ett A-lag och ett B-lag där B-laget inte längre har samma rättigheter i samhället.

B--laget har förstås då inte längre några skyldigheter heller. Samhällskontraktet är brutet och vi lever i en fascististisk stat med särbehandling av vissa grupper. Vi har ingen demokrati och röster i ett val ger inte längre någon demokrati legitimitet åt de valda då det de lovar upprätthålla är något än en demokratisk stat.

Detta stämmer.

De som ivrigt påhejar denna fascism vet inte vilka krafter som nu släpps lösa; dels i staten, dels i den delen av befolkningen som nu görs till andra klassens medborgare.

Enkelt uttryckt är det inte de förstnämnda som sitter på våldskapitalet. Jag och mina gelikar kommer fortsatt att leva våra liv enligt egna villkor medan de som frivilligt ger upp sina fri- och rättigheter kommer att behöva se sig om axeln.
Citera
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Jag förstår inte varför?
Antalet positivt testade, inlagda på sjukhus och döda visar ju bara små eller inga rörelser?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna

Edit:
Nu har jag hittat svaret: det är för att smittan ökat i andra länder🤦‍♂️

Börjar bli uppenbart att nya chefen för FHM tar direkta order från EU.

Fy fan.
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxzz.
Dem som har haft covid då? Att man har naturliga antikroppar existerar inte eller vad händer?
Covid-19 har aldrig någonsin handlat om några så kallade skyddsåtgärder eller någon verklig smittspridning i sig. It's all about power and control.

Ingenting mer - ingenting mindre.
Citera
Medlem
Softers avatar
Ni har förlorat anti-vaxxers. Ni kan inte vinna den här kampen. Bara lägg ner erat ego och gå till vaccinationsstugan. Det kommer kännas mycket bättre sen. Ni räddar mänskligheten, tänk på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in