2021-11-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Detta kan mycket väl vara det som tippar över till AfS för min del.

Japp, jag vet inte hur SD har ställt sig, men jag kommer då inte rösta på ett parti som är för slavpasset. Risken är väl stor att SD böjer sig för Moderaterna och den notoriskt opålitlige Ulf Kristersson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Det finns massvis som haft Corona utan att veta om det. Mörkertalet måste vara enormt. Känner många som haft smittan och vart helt symtomfria, men testat sig pga en smittad familjemedlem.

Varför behöver vi vaccinpass enligt dig om vaccinen är så bra? Om dom ovaccinerade är i kraftig minoritet.
Problemet är att vaccinpasset kommer försent. Vi skulle givetvis haft det under hela hösten, möjligen en bit in på våren, som en brygga mellan restriktionerna och öppnandet.
Upplevde inte att smittan var under kontroll när samhället öppnade upp mer i höstas.
Tror folk kan njuta mer av hockeymatcher och andra evenemang nu, veta att inga ovaccinerade kommer hosta eller snörvla dem i ansiktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverné
Tänka sig vilka tråkiga torra evanemang med endast vaccinerade kommer att vara..

Det blir väl spännande att se alla genombrotts-infektioner och den helt uteblivna effekten av minskas smittspridning. Vad är tanken egentligen? Med hänsyn till att vaccinet bara sägs skydda mot svår sjukdom och inte infektion eller smittspridning. Då spelar det väl absolut ingen roll om jag som vaccinerad endast har vaccinerade runt mig eller ej? Jag ska ju vara skyddad mot svår sjukdom? Helt jävla Orwellskt detta ju.
Citera
2021-11-17, 23:05
Medlem
Veritassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Berätta gärna vad som komma skall! Vad ser du i dina visioner av framtiden?
Vad vet du som vi andra inte vet?
Upplys oss! Vi vaxxade, naiva, aningslösa, intet ont anande människor.

DU behöver uppenbarligen en grundkurs i hur sidoeffekterna av vaccinationer ser ut. Därför rekommenderar jag dig att börja med att se denna video. :
https://childrenshealthdefense.org/defender/vaxxed-2-watch-free-online-screening/

Måste tillägga att OAVSETT dina åsikter i vaccinationsfrågan så är denna video en sevärd thriller av bästa märke. Du kan gärna se den i stället för en vanlig rysare efterson den är bättre , kanske just för att den också är en bild ur verkligheten. Ruggigheter blir desto ruggigare när de är verkliga, Helt gastkramande thriller m.a.o. Den börjar i lugnt tempo men sen ökar effekterna och på slutet sitter man med hjärtat i halsgropen !
Återkom när du har sett den och har en viss förståelse av vad sidoeffekter till vacciner handlar om så ska jag ge dig ett antal länkar så du bättre kan förstå varför Coronavaccinet är ett särskilt farligt s.k vaccin ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Naturliga antikroppar har en mycket bättre effekt mot viruset än vaccin men godkänns inte?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1
Så glöm allt snack om folkhälsa eller smittspridning, det är annat som ligger bakom vaccinpassen. Hur kan man annars förklara det?

Det är minst lika märkligt att de som vaccinerats anses ha ett immunförsvar som minskar över tiden... och kommer behöva nya doser var x:e månad. Det går emot all känd forskning kring immunförsvarets uppbyggnad.

Varför pratar ingen om det? Hur kan massmedia, forskare och läkare bara jamsa med i den röran?

Det finns INGET som tyder på att de som smittats ELLER vaccinerats får ett försämrat immunförsvar över tiden, tvärt om:

"These data demonstrate that mRNA BNT162b2 vaccine elicits strong B cell immunity with spike-specific memory B cells that still persist 6 months after vaccination, playing a crucial role for a rapid response to SARS-CoV-2 virus encounter."

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2021.740708/full

Den som skriker "genombrottsinfektioner då" får plugga på Immunologi och återkomma, att ha ett fungerande immunförsvar innebär inte skydd mot smitta utan att kroppen effektivt tar hand om smittan när man får den.
Citera
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Detta kan mycket väl vara det som tippar över till AfS för min del.

Jag lade ner att rösta för längesedan då det knappast har någon som helst betydelse längre men om de håller fast vid detta så har de min röst. Lätt!
Citera
Medlem
Eftersom poängen med vaccinpass inte syftar till antal och inte lyder; en, två, tre eller fyra sprutor utan syftar på enhetligheten av samtliga tagna sprutor tillgängliga vid given tidpunkt bör det ju innebära att sammankomster på över 100 personer efter den första december är bland de säkraste av platser att befinna sig på, sett till smittspridning. Bortsett ifrån vad som menar på att viruset ter sig övertagande i en sådan pulserande miljö människor, oavsett spruta/sprutor eller inte spruta.
Citera
2021-11-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Count.Zero
Sverige har ju hyllats av många utomlands för att man inte infört extrema restriktioner, mandat och medicinsk apartheid.

Bland annat så pekade oppositionspolitiker i Österrike (som är emot Österrikes regerings diskriminering av ovaccinerade) just på Sverige som ett föredöme under en presskonferens nyligen.

Det är även mycket märkligt att regeringar runtom i Europa totalt struntar i Europa-rådets Resolution 2361 om vaccin.

7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is not mandatory and that no one is under political, social or other pressure to be vaccinated if they do not wish to do so;

7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

De bryr sig inte om dessa paragraferna länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Kommer garva läppen av mig när det visar att passet inte kommer hjälpa ett skit mot smittspridningen.
Då blir det nog en lockdown av något slag med massa restriktioner som innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Vilka hemska scenarion du målar upp! Chilla lite tack!
Vaccinet och Covidpass är tillför att minska smittspridningen av ett potentiellt farligt virus som kan orsaka en extremt allvarligt sjukdom. Att inte vidta åtgärder vore tjänstefel av myndigheterna!
Eftersom folk (dock en liten majoritet, men ändå!) uppenbarligen inte kan tänka själva, utan går på lokal och evenemang osv helt ovaccinerade, så måste myndigheterna kliva in och styra upp situationen.

Nej, man ska aldrig "chilla" när folk börjar vurma för totalitärt styre och att beröva folk deras grundläggande friheter. Är du dum i huvudet på riktigt? Det finns gott om totalitära styren i världen och det har funnits mängder under historien. Demokratin är extremt skör och detta är en dolk rakt i ryggen på den.

Covid är ett ickeproblem för majoriteten. Det här är ett virus som främst utgör ett problem för en liten minoritet av gamla och multisjuka. Det borde vara upp till dessa att ta sitt ansvar, att vaccinera sig, stanna hemma, bära munskydd. Det ska för fan inte införas vaccinfascism, totalitärt styre, begränsningar av friheten för ett helt folk under flera år pga detta. Det är absurt. Ni lättmanipulerade idioter har kapitulerat helt. Vänsterfolk verkar älska att ge regimen all makt de bara kan. Skrämmande.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ja så kan man se det så klart, tyckte mest att användaren sköt sig själv i foten med den liknelsen.

Men vad är det för skitvaccin om man riskerar sitt liv? Det är ju uruselt och knappast något bra sätt att sälja in det till folk som är skeptiska till det. Det var helt enkelt en dålig liknelse.
Det är ju bara vad ni tror (att vaccinet är livsfarligt) - det är i det upplysande skenet du skall se liknelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Hahahaha Vänta lite till bara när dessa passen blir implementerade världen över vilka fler friheter du kommer behöva ge efter på i framtiden. Lyder du inte så blinkar ditt pass rött.
Varför tror du de kommer bli en permanent lösning? Jag tror vaccinpassen kommer vara en tillfällig grej medans vi får kontroll på smittan.
Det känns som att du och många andra målar upp en så dystopisk och drastisk framtidsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in