Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Haha kom in här för att skriva exakt samma! Kaffekokaren i en ”vinglig hylla”. Snacka om att bygga en scen med rekvisita. Skrattade lite när jag läste hennes text, det låter ju verkligen som en ”drömmig” ateljé, men det är ju något som liksom skapas av sig självt.
Edit: till elsas försvar så tror jag att många tänker som hon. Man vill att det ska se ”kreativt” ”lantligt” ”bohemiskt” ”slarvigt” ut osv. Men det blir ju lustigt när hon skriver det i text. Det är som de här rustika bröllopstårtorna.. eller sidenbanden som man liksom drar isär istället för att klippa så man får en trasig kant. Eller som när man dukar med grova handdukar och kastrullen på bordet och dricker vinet ur vanliga dricksglas… man försöker skapa en känsla av italienskt vardagsliv på landsbygden.
Ja, det känns för mig som att inget äkta finns där bakom. Allt handlar om ett bygga en scen, men var finns de verkliga människorna?
Vinglig hylla känns som ett stort minus för en kaffekokare 😳
Jag vet inte, jag tänker inte alls sådär. Vårt hem är fyllt av mestadels 20-30tals möbler, konst och kuriosa men det är ju för att vi gillar sånt och samlat på oss genom åren. Inte för att ngn här hemma haft en vision av ”konstnärligt bohemiskt hem” och sen sprungit runt på auktioner för att samla ihop de ”rätta” grejerna för det