2021-11-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror ni det hade räckt för åtal (människorov) om dom hittat Beatas blod och hår i mgm bagagelucka. Och den silvriga suzukins däckspår i närheten av det blodiga klädesplagget i Oxie?
Har dom hittat blod på märkliga ställen som i bagageluckan möjligen. Annars är det nog svårt om det inte finns mera bevis än att han var den sista som sett henne vad vi vet.
Undrar om dom kollat fingeravtryck mm på väskan och övriga fynd?
I o f kan han väl säga sig haft anledning att ta i dessa
Ja man undrar ju vad polisen har…någon substans måste det ju vara.
Citera
2021-11-13, 18:56
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Har dom hittat blod på märkliga ställen som i bagageluckan möjligen. Annars är det nog svårt om det inte finns mera bevis än att han var den sista som sett henne vad vi vet.

Han sitter antagligen häktad med minsta möjliga marginal, just för att dom tror det finns medhjälpare där ute som han inte ska få chans att prata ihop sig med
Citera
2021-11-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Blod, hår och fingeravtryck kan ju uppkomma av naturliga skäl på dom flesta ställen. Bagageluckan är väl iof svår att komma runt.

Polisen är irriterande tyst i detta fall. Bekräftar inga fynd, hemlig sökplats, förhör utomlands osv talar väl för att dom är långt ifrån säkra på att dom vet hur detta gått till.
Citera
2021-11-13, 19:42
Medlem
Citat:
Blod, hår och fingeravtryck kan ju uppkomma av naturliga skäl på dom flesta ställen. Bagageluckan är väl iof svår att komma runt.

Polisen är irriterande tyst i detta fall. Bekräftar inga fynd, hemlig sökplats, förhör utomlands osv talar väl för att dom är långt ifrån säkra på att dom vet hur detta gått till.
I de flesta förundersökningar ang grova brott är det tyst under den pågår. Det är sekretess som gäller och det finns många anledningar till det. Skall man börja berätta för media om allt vad man hittar och vad som pågår så är ju sekretessen meningslös.
Citera
2021-11-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I de flesta förundersökningar ang grova brott är det tyst under den pågår. Det är sekretess som gäller och det finns många anledningar till det. Skall man börja berätta för media om allt vad man hittar och vad som pågår så är ju sekretessen meningslös.

Jag är medveten om detta och det är fullt förståeligt. Men jag vill ändå påstå att detta skiljer sig mot liknande fall, tänker främst på Wilma och Lisa Holm.
Citera
2021-11-13, 20:27
Medlem
Citat:
Jag är medveten om detta och det är fullt förståeligt. Men jag vill ändå påstå att detta skiljer sig mot liknande fall, tänker främst på Wilma och Lisa Holm.
Det är nog skillnad på tonåringar och vuxna kvinnor. Sen arbetar inte polisen i olika jurisdiktioner på samma sätt, även om det skulle vara önskvärt. Finns ställen där man är oerhört duktiga på att hålla tätt, och ställen där man är mindre noga med sånt.
Citera
2021-11-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog skillnad på tonåringar och vuxna kvinnor. Sen arbetar inte polisen i olika jurisdiktioner på samma sätt, även om det skulle vara önskvärt. Finns ställen där man är oerhört duktiga på att hålla tätt, och ställen där man är mindre noga med sånt.

Men varför skulle det vara skillnad ur polisiär utgångspunkt om det år en tonåring eller 32 åring? Allmän och mediaintresset begriper jag men om polisen anser att det bästa för utredningen är att lägga locket på, borde man göra det oberoende av allmänintresset.
Citera
2021-11-13, 20:53
Medlem
Citat:
Men varför skulle det vara skillnad ur polisiär utgångspunkt om det år en tonåring eller 32 åring? Allmän och mediaintresset begriper jag men om polisen anser att det bästa för utredningen är att lägga locket på, borde man göra det oberoende av allmänintresset.
Det är ju bara vad jag tror. I tonåringarnas fall gick både vänner och föräldrar ut i media och media var oerhört PÅ. I det här fallet kan jag tänka att det blivit mindre av det då BRs familj är i Polen. Jag vet inte. Jag bara tror. Här är det inte samma hyster och kanske då inte sån press på polisen. Vad vet jag?
Citera
2021-11-13, 22:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jag skulle också tro att B’m familj (systrar och Mamma) har blivit förhörd gällande försvinnandet! Har svårt att tro att så många skulle lyckas ”lura” polisen.
Förhörsledare är juh beteendevetare

Haha om du tror på allvar att folk som blir förhörda inte kan ljuga för polisen så visar nog det bara på hur naiv du är.

Hypotesen att den försvunna kvinnans släktingar inte vet något om hennes aktuella försvinnande motbevisas ju av att gammelmor i Polen och andra visste om att hon skulle överge barnen och maken 2013.

Historien har ofta en tendens att upprepa sig.
Citera
2021-11-13, 23:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jag skulle också tro att B’m familj (systrar och Mamma) har blivit förhörd gällande försvinnandet! Har svårt att tro att så många skulle lyckas ”lura” polisen.
Förhörsledare är juh beteendevetare

Enligt mamma sista intervju så har hon inte veta nåt om förhör i Polen. Gäller kanske hans anhöriga? Enligt en del källor vid den tiden hans son (27 år) vistades i Sverige.
Citera
2021-11-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt mamma sista intervju så har hon inte veta nåt om förhör i Polen. Gäller kanske hans anhöriga? Enligt en del källor vid den tiden hans son (27 år) vistades i Sverige.

Är de inte konstigt? Mamman har varit här, och inte blivit förhörd??

Jag hoppas det bara officiellt inte kommit fram. Men känns som en självklarhet att hon borde blivit förhörd.

Ellerhur??
Citera
2021-11-14, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Det är rätt svårt att uttolka vad du vill säga?

Har inte den försvunna kvinnans mor blivit förhörd om hon vet vart dottern tagit vägen?

Förra gången hon "rymde" så hade gammelmor i Polen full vetskap om att dottern tänkte överge sina småbarn och make, det skulle nog knappast komma som en överraskning om gammelmor återigen vet var dottern håller hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in