Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Ganska svårt när domaren beter sig som en försvarsadvokat, idag gav han åklagaren en utskällning för att denne bad om att bägge sidor behandlas likadant varpå domaren även till slut gav åklagaren rätt i diskussion.
Komiskt också att domaren har samma låt som ringsignal som Donald Trump hade på sina "rallies", riktigt brunsmetad herre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Komiskt hur kvinnomisshandlaren Kyle Rittenhouse grät ut i rätten samtidigt som han efter att han släpptes hade en "Free as Fuck"-tisha under ett barhäng och glatt tog selfies med andra med ett brett leende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Han är inte dömd för misshandel, han fastnade dock på film när han pucklade på en tjej och när han boxade tjejen i bakhuvudet och matade slag på henne när hon hade ryggen vänd mot honom.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8687475/Footage-shows-Kenosha-gunman-Kyle-Rittenhouse-punching-girl-times-argument.html
Kvinnomisshandlaren Kyle Rittenhouse som inte ens kan kontrollera sig tillräckligt för att INTE mata knytnävesslag på en ung kvinna som har ryggen vänd mot honom bestämmer sig för att beväpna sig med ett illegalt buret vapen och resultatet blev 2 döda och en allvarligt skadad individ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Buhu, stackars Kyle, beväpnar sig med ett illegalt buret vapen som han inte hade någon som helst rätt att bära för att sedan hamna i konflikt med flera människor varpå 2 dör och en blir allvarligt skadad.
Samma Kyle som bara två veckor innan han sköt ihjäl två människor misshandlade en ung kvinna och matade knytnävesslag mot den unga kvinnan när hon hade ryggen vänd mot honom. Stackars Kyle..
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8687475/Footage-shows-Kenosha-gunman-Kyle-Rittenhouse-punching-girl-times-argument.html
Men vad tycker du om själva rättsfallet då? Hittills har du nämnt att
- Domaren kanske är republikan
- Domaren höjer rösten mot DA när juryn inte har varit i rummet
- Kyle hade en ”Free as fuck”-tröja när han släpptes mot borgen
- Vapnet fick han inte ha (han kommer nog dömas för det, en misdemeanor)
- Han slog en tjej som slogs med hans syster utanför skolan. (I ärlighetens namn så slog han henne bakifrån för att hon slogs med hans syster, inte en klassisk sucker punch som du försöker få det till)
- Kyle bodde inte där och borde inte ha varit på platsen (ja jag har läst alla dina inlägg i tråden och det är samma smörja)
Så dina huvudargument är att domaren är partisk, vapnet olaglig, Kyle hade själv åkt till platsen och Kyle är en dålig person. Kan ställa några frågor till dig:
- Blev han jagad av Rosenbaum? Kan du hålla med om att Kyle just då var i fara?
- Hade Kyle innan det hotat Rosenbaum eller på annat sätt gjort något så pass allvarligt att Rosenbaum var i nödläge och var tvungen att rusa efter Kyle?
- Om jag startar en eld vid en bensinstation, du släcker den vilket provocerar mig; vem av oss är det som har gjort fel? Kan du beskyllas för att provocera mig ”i onödan”?
- Han med skateboarden, gjorde han något mot Kyle?
- Han med pistolen, riktade han den mot Kyle innan han blev skjuten?
- Sköt Kyle någon som inte attackerade honom?
- Känner du inte själv att du griper efter halmstrån? Du diskuterar liksom aldrig något som framkommer i förhandlingarna, bara ”komiskt hur folk kan försvara kvinnomisshandlaren…” och något av ovan nämnda argument.
Skrivit det förut; att han och andra (på ”båda” sidor) går runt med skjutvapen är helt galet. Så det håller jag med om. Men det blir ju inte automatiskt mord för det, även om det är upplagt för att såna här saker kommer ske. Sen kanske du TYCKER att det BORDE automatiskt bli mord men då kan du ju skriva det istället för att klanka ner på andras intelligens till höger och vänster. Sen komma med lite argument varför det borde vara så. Höj nivån.