2021-11-11, 23:15
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du menar att han håller upp pistolen i luften och när Kyle tittar åt ett annat håll rör han sig framåt, pekar pistolen mot Kyle och först då blir skjuten?

Alltså, det finns video på det här. Du kan inte bara hitta på, vi andra kan också kolla på bevisen.

Fantastiskt hur folk vrider och vänder på saker - när, precis som du skriver, händelsen finns på film där allting är oerhört tydligt och man kan kolla frame by frame.
2021-11-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Troligtvis kommer han då blir det.
Det måste finnas en slags sida där man kan vadslå om hur det här fallet skall gå?

För övrigt kommer det här att bli en underbar läxa för vänstern och AFA. Nu får de lära sig att det är inte så lätt eller roligt att springa runt och tända eld överallt när folk har rätt att skjuta dem i självförsvar.

I USA- får jag väl tillägga.

Det man kan göra varierer mellan stater. Tex i Kalifornien har man bara rätt att döda en inkräktare som kommer in i bostaden medan man i stater som Arizona kan skjuta den som bara kommer in på tomten.
2021-11-11, 23:18
Medlem
Vilket otroligt tråkigt och påfrestande slut det blev på dagen när de harvade på om förutsägbarheten på den exakta färgen på individuella pixlar vid förstoring av en bild.
2021-11-11, 23:18
Medlem
theshades avatar
Om han inte frias så är amerikanskt rättsväsende lika politiskt genomruttet som det svenska.

MEN! Jag tror inte det. De värderar lagen mycket högt enligt min uppfattning och låter t.ex. inte ett gäng gapiga blattar sitta i rättsalen och skrika att polisen är en hora. Gör man det får man sitta ett dygn i häkte för contempt of court.

Så jag tror och hoppas att han frias för sitt väldigt behärskade självförsvar. Detta lär leda till uppror hos våldsvänstern som älskar kaos och med lite tur så blir det en liknande händelse igen fast med fler Kyles.
2021-11-11, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det man kan göra varierer mellan stater. Tex i Kalifornien har man bara rätt att döda en inkräktare som kommer in i bostaden medan man i stater som Arizona kan skjuta den som bara kommer in på tomten.

Men hur som helst så har man ändå rätt tydligen att försvara sig, mer dödligt våld.
Vilken stat man nu än bor i.

Det är det som skulle behövas lite grann av i Sverige också.
2021-11-11, 23:21
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Så den illbattingen med automatvapen skjuter 3 personer.

Den ene (Rosenbaum) kastar en plastpåse på Kyle. Som Kyle tror är en kedja. Automateld i bröstet.

Kyle erkänner att han visste att personen var obeväpnad.

"in cross-examination, Rittenhouse said that he knew the man who threw the bag, Joseph Rosenbaum, was unarmed at the time of the shooting."

Nästa person attackerar lille Kyle med en skateboard. Givetvis får han en kärve automateld.

Only in America.

Domaren verkar ha en MAGA-keps långt neddragen över öronen, så jag gissar att detta "självförsvar" leder till friande dom och med det nya upplopp.

USA är kört.

Att du påstår att det är automateld visar ju hur lite du vet om fallet. Det är ett semi-automatiskt vapen.

Rättegången har helt klart visat att de enda Kyle har skjutit mot har utgjort ett hot mot hans liv. Solklart. Åklagaren är vidrig, visst det kanske visar på otroligt dåligt omdöme av Rittenhouse att vara där och agera som han gör, men han fick i alla fall bort lite patrask från gatorna.
2021-11-11, 23:22
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Vilket otroligt tråkigt och påfrestande slut det blev på dagen när de harvade på om förutsägbarheten på den exakta färgen på individuella pixlar vid förstoring av en bild.

Ja, jag förstod inte heller ens varför dem bråkade om dem där två bilderna eftersom man ändå inte såg ett dugg vad det föreställde, helt omöjligt att se. Men enda anledningen till att försvaret argumenterade om det är väl att åklagaren kommer att påstå att han ser saker som är omöjligt att se på dem pixliga bilderna.
2021-11-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Om han inte frias så är amerikanskt rättsväsende lika politiskt genomruttet som det svenska.

MEN! Jag tror inte det. De värderar lagen mycket högt enligt min uppfattning och låter t.ex. inte ett gäng gapiga blattar sitta i rättsalen och skrika att polisen är en hora. Gör man det får man sitta ett dygn i häkte för contempt of court.

Så jag tror och hoppas att han frias för sitt väldigt behärskade självförsvar. Detta lär leda till uppror hos våldsvänstern som älskar kaos och med lite tur så blir det en liknande händelse igen fast med fler Kyles.

Har otroligt svårt att tro att han kommer åka dit. Åklagarn är ju så dålig att man tror att han missförstått och tror att han jobbar åt försvaret.
2021-11-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, jag förstod inte heller ens varför dem bråkade om dem där två bilderna eftersom man ändå inte såg ett dugg vad det föreställde, helt omöjligt att se. Men enda anledningen till att försvaret argumenterade om det är väl att åklagaren kommer att påstå att han ser saker som är omöjligt att se på dem pixliga bilderna.

Haha, nä det var ju ingen direkt payoff. Den andra bilden hade de lika gärna kunnat byta ut mot ett A4 med spottat snus. Nog fattar jag att försvaret gör absolut allt i sin makt för minsta lilla grej, men det blev liksom löjligt när de börjar fråga om han skrivit mjukvaran själv.
2021-11-11, 23:27
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Finns det en länk man kan spola i?
2021-11-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Finns det en länk man kan spola i?

Har den inte uppe längre, men det är PBS stream på Youtube som jag försöker följa om kvällarna och deras streams verkar ligga kvar sen i kanalen.
2021-11-11, 23:32
Medlem
Citat:
Har otroligt svårt att tro att han kommer åka dit. Åklagarn är ju så dålig att man tror att han missförstått och tror att han jobbar åt försvaret.

Ganska svårt när domaren beter sig som en försvarsadvokat, idag gav han åklagaren en utskällning för att denne bad om att bägge sidor behandlas likadant varpå domaren även till slut gav åklagaren rätt i diskussion.

Komiskt också att domaren har samma låt som ringsignal som Donald Trump hade på sina "rallies", riktigt brunsmetad herre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in