2021-11-04, 22:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om han fälls så är det nog en fråga om hit men inte längre för alla hederliga amerikaner.

Det vill säga, dags att de slår tillbaka.

Om en så uppenbart oskyldig person som Rittenhouse kan fällas så kan alla fällas.

Domen mot Chauvin är ett skämt, men poliserna där gjorde ändå en del mindre misstag.

Rittenhouses agerande är 100 % felfritt.

Men det är ett känsligt läge i USA nu och politikerna är rädda för upplopp så de fäller hellre oskyldiga för att lugna vänstermassorna så de inte bränner ner fler städer.
2021-11-04, 22:43
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
De har sagt att han faktiskt köpte vapnet på lagligt sätt, även om det var med de $800 som de fick av staten för Covid-19, så sa domaren att Rittenhouse hade köpt den lagligt och att det inte var brottsligt att köpa vapnet för pengarna från staten, som några av advokaterna försökte hävda som bevisning, men fick avslag, vilket jag tycker är bra.

Rittenhouse gjorde inget annat än självförsvar.

Vapnet är kanske köpt lagligt. Men jag har sett att det råder frågetecken kring huruvida vapnet fördes genom delstatsgränsen eller inte. Om det gjorde det, så kan det ha varit ett brott. Jag tror fortfarande att han blir dömd för något litet, medan han blir friad för att ha dödat terroristerna i självförsvar.
2021-11-04, 22:48
Medlem
Är det han, inte ens vuxna personen, som åkte till en annan stat för att skydda butiker ifrån plundring? Jag kan tycka att det är dumt att åka någonstans öht med vapen då risk att döda finns men det är ju min svenska synpunkt, ser annorlunda ut där borta.

Jag har sett lite klipp från när det var aktuellt från olika neutrala amerikanska "hobby advokater" och åsikten verkar splittrad men majoriteten säger att han förmodligen döms iom att det är olagligt att ta med sig vapen från en annan stat till den staten.

Vad som händer om han döms? Ingenting.
Va som händer om han frias? Ingenting.

Den händelsen känns så isolerad och utåldrad och de dödade var väl inte direkt helt oskyldiga utan de utgav ett hot någon försökte väl tom ta hans vapen.
2021-11-04, 22:52
Medlem
Vart kan man se den ocensurerade filmen? Minns att jag sett den förut, verkar inte finnas kvar någonstans.
2021-11-04, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Vart kan man se den ocensurerade filmen? Minns att jag sett den förut, verkar inte finnas kvar någonstans.

Donut Operator Kyle. https://www.youtube.com/watch?v=pbsOIoqcit4

Runt 6:30.

Han har två videos som ligger ute om det här.

Nu sa dom under rättegången att han som blev skjuten först, hade stått och kastat stenar mot folk. Och hade gått runt hela kvällen och försökt att bråka med allt och alla.
Senast redigerad av Santoku 2021-11-04 kl. 23:01.
2021-11-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Donut Operator Kyle. https://www.youtube.com/watch?v=pbsOIoqcit4

Runt 6:30.

Han har två videos som ligger ute om det här.

Nu sa dom under rättegången att han som blev skjuten först, hade stått och kastat stenar mot folk. Och hade gått runt hela kvällen och försökt att bråka med allt och alla.
Tack så mycket! Extremt tillfredsställande videos, hoppas verkligen att han frias, riktiga idioter som jagar och provocera någon med en AR, solklart självförsvar. Det enda han ska dömas för är vapenbrott men resten av idioterna kan vila där dom ligger.

Idioten som blev skjuten i bicepsen lärde sig en härlig läxa. På TheYNC kan man se alla videos ocensurerat, även snubben som blev skjuten i bicepsen kan man se men tyvärr är de betalvideos.

Kmr han att dömas tror ni?
2021-11-04, 23:27
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket! Extremt tillfredsställande videos, hoppas verkligen att han frias, riktiga idioter som jagar och provocera någon med en AR, solklart självförsvar. Det enda han ska dömas för är vapenbrott men resten av idioterna kan vila där dom ligger.

Idioten som blev skjuten i bicepsen lärde sig en härlig läxa. På TheYNC kan man se alla videos ocensurerat, även snubben som blev skjuten i bicepsen kan man se men tyvärr är de betalvideos.

Kmr han att dömas tror ni?

Det häftiga med biceps snubben är ju att Kyle förmodligen hade världens jävla headshot på honom där. Istället siktade han ner litegrann och valde att blåsa av hela hans jävla arm..

Jag tror inte man kommer kunna sätta dit han för det där. Och med lite tur kanske han blir befordrad och får bli poliskonstapel i något swat team någonstans. Det sköna med det, skulle vara kryddan på moset för alla vänsterblivna.
Senast redigerad av Santoku 2021-11-04 kl. 23:35.
2021-11-04, 23:52
Medlem
Kyle verkar ju ha en slipad advokat iallafall och åklagaren verkar vara av lite sämre kaliber och hans sakframställan går lite stick i stäv med de videobevis som finns så det här blir intressant att följa.

Öppningsanförandet av Kyles advokat var riktigt bra. Lugnt, sakligt och rakt på sak, dvs självförsvar med uppbackning av videofilmer och vittnen.

Han förnekar inte att Kyle har skjutit folk däremot så yrkar han på självförsvar och om min engelska inte är alltför dålig så verkar det som att man får använda rätt duktigt med våld för att freda sig själv om man känner sig hotad till livet i den delstat där allt har utspelat sig.

Om inte juryn gör ett politiskt statement av det här så är det enda rimliga att Kyle döms för vapenbrott eftersom han har korsat en delstatsgräns där andra vapenlagar gäller.

Blir han friad lär det väl ta hus i helvete hos BLM / Antifa rörelsen vilket kan resultera i rejält med upplopp och kaos, så risken finns ju att juryn gör politik av det hela och slänger honom i fängelse ändå tyvärr bara för att blidka vänsterradikalerna.
2021-11-04, 23:52
Medlem
Citat:
Det häftiga med biceps snubben är ju att Kyle förmodligen hade världens jävla headshot på honom där. Istället siktade han ner litegrann och valde att blåsa av hela hans jävla arm..

Jag tror inte man kommer kunna sätta dit han för det där. Och med lite tur kanske han blir befordrad och får bli poliskonstapel i något swat team någonstans. Det sköna med det, skulle vara kryddan på moset för alla vänsterblivna.
Hahahahaha verkligen, armen åt helvete, en dyr läxa. Dom försökte ju typ ha ihjäl honom och skada han rejält. Tror de blir så att han torskar för vapenbrotten men inte mer än så, vad skulle han göra liksom? Han hade inget annat val.
2021-11-04, 23:58
Bannlyst
Citat:
Hahahahaha verkligen, armen åt helvete, en dyr läxa. Dom försökte ju typ ha ihjäl honom och skada han rejält. Tror de blir så att han torskar för vapenbrotten men inte mer än så, vad skulle han göra liksom? Han hade inget annat val.

Om du tänker efter. Han var så jävla nära med pistolen där att Rittenhouse förmodligen kunde höra hur snubben försökte trycka på avtryckaren..

Han måste alltså ha tänkt "det är tame fan synd om den här jävla vänsterfjollan.." innan han sikta ner och sköt ett titthål i hans arm.
2021-11-05, 00:00
Medlem
Citat:

Ska bli intressant att höra vad han har att säga om vad som hände den natten. Han kommer väll dra världens snyft historia om hans stackars arm. Försvaret kommer pressa honom hårt om varför han bar på en pistol som han inte hade licens för, och varför han drog upp pistolen när han gick fram till Kyle.
2021-11-05, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Ska bli intressant att höra vad han har att säga om vad som hände den natten. Han kommer väll dra världens snyft historia om hans stackars arm. Försvaret kommer pressa honom hårt om varför han bar på en pistol som han inte hade licens för, och varför han drog upp pistolen när han gick fram till Kyle.

Ja, jag tänkte på det med. Sitter där med trauma. Skiträdd för lille Kyle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in