Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Du och din verklighet… Har du varit i USA och burit lagligt vapen? Du vet ingenting om den verkligheten och inte jag heller.
Sak, inte person är den intellektuells ledord i argumentation. Vad jag vet om USA's vapenlagar sen fem årtionden tillbaka eller vilka vapen jag burit eller använt, och under vilka omständigheter, har du ingen aning om, men jag vet bevisligen mer om saken än dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Det handlar om att folk blint hyllar honom och ser honom som någon hjälte, det är ju bisarrt. Han är ingen hjälte eller något helgon som offrat något för samhället.
Man kan enkelt argumentera att alla människor som framgångsrikt skyddar sig själva emot brottslingar är hjältar, oavsett metod, även om vissa psykopater tycker man ska lägga sig platt och låta brottslingarna styra. Vad dina problem är med att människor framgångsrikt skyddar sig själva emot brottslingar är något du nog ska ta upp i en annan tråd, eller med en psykolog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Han har skjutit tre personer för att han ville ut och försvara materiella ting åt någon som inte bett honom göra det.
Nej, Kyle har framgångsrikt försvarat sig med vapen emot brottslingar som försökte skada honom genom att skjuta dom i självförsvar, när
dom valde att begå brott emot honom. Det finns inga förmildrande omständigheter som gör att det är ok för dom brottslingarna att försöka attackera eller skada honom, så vad Kyle's anledning var att vara platsen är helt irrelevant, även om du har fel om den saken också.
Men det är
precis av detta skälet som många sunda människor tror på rätten att bära vapen för självförsvar, eftersom det
bevisligen finns miljoner med svårt psykiskt sjuka lågintelligenta människor(statistiskt sett fastställt oftast tillhörande vissa grupperingar) överallt, som när som helt kan försöka skada eller döda andra människor, utöver att med demokraternas goda minne bränna ner hela städer.
Du försöker ointellektuellt kritisera att människor använder skyddsverktyg på precis det sätt som dom är tänkt användas. Det väcker vissa frågetecken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Han är fortfarande en dåre som ville använda sin AR, men fortsätt du leva i din drömvärld.
Sagt av människan som nyss fantiserat ihop en "sanning" utifrån sin egna världsbild, som går emot alla kända omständigheter och belagda faktum. Utan sin AR hade han sannolikt varit död, så många normalfuntade människor är nog glada att han hade med sig den under den dagen, och inte lade ner den på marken och gick från den eller lämnade ifrån sig den, som Gary Oldman-åklagaren försökte föreslå som "lämplig" alternativ åtgärd.
Tror man på rätten att bära vapen för självförsvar så är det optimala att
alltid ha med sig vapnet, oavsett vad man ska göra.
Men vissa har svårt för logik, eller verkligheten.