2021-11-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
3/4 beställningar kom.

En biz site, klon till fs fick jag snabbt av en välkänd från gamla fs, samma site med annan säljare blåst.

2 clearnet siter, välkända o gamla på nätet snabb lev, bra stealth o fin service.

Den nya tyska håller jag på o pluggar pgp, nytt lärt mig xmr.

Lycka till o nej, delar ej länkar!

Får en rolig bild av hur 30 fb-tjockisar, halvt nerpundande går en grundkurs i PGP statligt finansierat via ABF eller något
Citera
2021-11-11, 16:42
Medlem
Citat:
3/4 beställningar kom.

En biz site, klon till fs fick jag snabbt av en välkänd från gamla fs, samma site med annan säljare blåst.

2 clearnet siter, välkända o gamla på nätet snabb lev, bra stealth o fin service.

Hehe när du inte vill dela med dig av dina svampställen tillför ditt inlägg lika mycket till diskussionen som att jag mötte upp Reza igår och handlade lite godis😜

Obs driver bara lite, nice att du fick lite grejer👍
Citera
2021-11-11, 16:54
Medlem
trainriders avatar
Jag fick min första beställning idag från nya flugsvamp iallafall. Valde att handla av en jag handlat mycket av på fs 3.0
Citera
2021-11-11, 17:18
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillyhoe
Ni som prövat via Torrez, funkat bra?

JA! REKOMMENDERAR STARKT! BÄTYTRE ÄN FS3 PUNKT.
Citera
2021-11-11, 17:21
Medlem
OsamaBinLadens avatar
För Er Som Inte Vet Kan Man Förlänga Escrow Tiden På Torrezz!
Citera
2021-11-11, 17:31
Medlem
Scooby1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
För Er Som Inte Vet Kan Man Förlänga Escrow Tiden På Torrezz!
Visst kunde man förlänga escrow på gamla DM eller minns jag fel?
Citera
2021-11-11, 18:31
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukedToad
Det där är ju något som jag upplever att vi har större möjlighet att påverka genom att använda en internationell marknad. Att för säljarna knyta en alltför nära kontakt med admin kommer förhoppningsvis bli lite svårare, sen är det upp till köparna också att göra sina del. Stämmer inte annonsbeskrivningen så säg det då någorlunda rakt ut istället för att spela med och bara hoppas på förändring.

Sen är det så klart svårt med droger via posten. Att säljarna kan frisäga sig från ansvar med hänvisning till postnords slarv köper i alla fall inte jag. Om posten nu, mot all förmodan, skulle plocka ett paket så innebär det att säljaren har brustit i sitt ansvar att göra försändelsen så diskret som möjligt. Posten är liksom inte på och pillar på saker bara för att, det måste finnas en rätt stark misstanke och även då är jag osäker på om de ens får göra något. Dyker ett brev inte upp så är det i regel inte skickat, men att avgöra huruvida det har dykt upp eller inte är inte helt självklart för de som ska göra det. Om de pundare till köpare som ljuger om sånt kunde självdö så hade det varit en bra bit på vägen till att lösa det problemet. Då hade de som verkligen inte fått sina försändelser ägt lite mer trovärdighet.

Admin på Archetyp verkar bra mycket mer hörsam än vad den på fs3 var vilket innebär att det är enkelt att lägga och sedan få igenom förslag via forumet. Att bättre kontrollera att säljarna inte återanvänder annonser är ett sånt exempel som redan gått igenom.

Ja det känns som att det är mest idioter i nuläget som klänger sig fast vid fs4 istället för archetyp.

Det finns inga fördelar med en korrumperad svensk marknad av typen fs3 där marknaden i princip styrs av säljarna och man bygger falsk trygghet med tomma ord . Typ "vi ska testa produkterna", eller låter recensionssystemet bli värdelöst pga påtryckningar från säljare som gör att alla sätter 5/5. Låta säljare spara kundlistor. ha illojala externa packare som snor post och skickar hotbrev. Låta säljare återanvända gamla annonsbetyg. Ha ett forum som censurerat kritik av säljare.
Citera
2021-11-11, 19:07
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
De andra två står som skickade. Mu...
Klart det är ej haffsig sida men den kommer nog ta sig. Är ingen bluff iaf

En fråga dock; varför tar det upp till en vecka från vissa säljare? Det tar ju 1-2 dagar annars. Måste vara att de inte vill åka runt med för många paket samtidigt. For en säljare 10 order/dag så är det ändå 70 brev som skall iväg på en vecka.

Jag tror de trycker på skickat så fort varorna ligger i brevet. Sedan får någon springpojke kanske 40-50 brev som de säger han skall posta inom ed två dagar. I verkligheten tar han den dubbla tiden på sig.. .

Intressant teori. Funderar själv på detta. Fått order markerad som skickad i söndags, men ännu tomt i lådan. Hur lång tid ska man räkna med? (Ej FS4)
Citera
2021-11-11, 19:07
Medlem
Citat:
3/4 beställningar kom.

Ok förstår inte varför just du håller länkar för dig själv,
men jag beundrar dig för att du pluggar pgp.
Men, eftersom du måste plugga, förmodar jag att det är väldigt komplicerat.
Är det för mycket begärt att vänligt fråga vad för pgp som funkar bra på mac?
Citera
2021-11-11, 19:13
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Största luffarna 10% att du får nånting vid beställning av dom….
Big time scammers.
Citera
2021-11-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Ok förstår inte varför just du håller länkar för dig själv,
men jag beundrar dig för att du pluggar pgp.
Men, eftersom du måste plugga, förmodar jag att det är väldigt komplicerat.
Är det för mycket begärt att vänligt fråga vad för pgp som funkar bra på mac?

Är du bara ute efter att kryptera din adress så är det inget du behöver plugga dig till och det är inte svårt. Installera 'GPG Suite', finns det inte på Appstore så googla och välj den officiella hemsidan som slutar på .org . Efter det kopierar du säljarens PGP nyckel som du hittar på deras profil och lägger in i programmet, skriver din adress i GPG Suite och väljer att kryptera den med ovannämnda nyckel och skickar sen resultatet till säljaren i samband med din beställning. Det är allt, i ett nötskal.
Citera
2021-11-11, 19:25
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Får en rolig bild av hur 30 fb-tjockisar, halvt nerpundande går en grundkurs i PGP statligt finansierat via ABF eller något
haha den nivån är det. Xmr var rena barnleken jämfört med pgp.. Well. Lyckats skapa open key nu så lite hjärnceller kvar ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in