2021-11-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Testa igen, med Ed Sheeran (se ovan). Skam den som ger sig! Fixar du den ok på karaoke på Viking Line, Gröne Jägaren (eller liknande) lär du vara hemma.
Ha ha, det kan gå! 👍

Jag får återkomma med resultatet. 😂
Citera
2021-11-06, 10:42
Bannlyst
Det här är en av dom absolut bästa låttexterna som skrivits på svenska:

Kapten Röd - Ju mer dom spottar (2011)
https://www.youtube.com/watch?v=MbPNwzFNQ7E

Dom vill se oss som en byggsten i deras stela system
Så vi rör oss flummigare
Citera
2021-11-06, 11:03
Avslutad
Ser inte storheten i Ed Sheeran, låter som vilken menlös skvalpop som helst.
Citera
2021-11-06, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ser inte storheten i Ed Sheeran, låter som vilken menlös skvalpop som helst.

Har du hört "nya plattan"? Jag har bara hört två låtar från den, och det räcker nog iofs. gissar jag: Shivers och Bad Habits. Jag tycker båda är otroligt bra. Tidigare har jag inte gillat något alls jag hört med honom direkt. Det har passerat förbi obemärkt.
Citera
2021-11-06, 12:38
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Fanboys/fangirls som hyllar allt sina idoler gör kan fara ända in åt helvete. I synnerhet de mest hängivna Iron Maiden och Metallica-fansen. Alla bör ha viss distans till sina favoritband, för de är bara människor och alla kan göra fel.

Kontroversiellt vet jag inte, men jag behövde yttra mig.
Citera
2021-11-06, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Fanboys/fangirls som hyllar allt sina idoler gör kan fara ända in åt helvete. I synnerhet de mest hängivna Iron Maiden och Metallica-fansen. Alla bör ha viss distans till sina favoritband, för de är bara människor och alla kan göra fel.

Kontroversiellt vet jag inte, men jag behövde yttra mig.

True Iron Maiden-fans är kanske dom mest onyanserade personerna som finns (jag känner "nån" sån IRL, typ..):
alla låtar Iron Maiden gjort är den bästa låt som gjorts. Alla skivor Iron Maiden gjort är den bästa skivan som gjorts. Den senaste Iron Maiden-spelningen är världshistoriens bästa konsert (det gäller tydligen tom. Paul Di'Anno solo i Sundbyberg). Listan kan göras lång.
Citera
2021-11-06, 17:16
Medlem
Geomeisters avatar
Vad är ens grejen med att vara en sådan fanboy?

Är det att man förknippar sig själv så starkt med ett band att kritik (även konstruktiv kritik) mot ett band blir som att de själva kritiseras? Lyssnar man inte på något annat? Har man någon slags diagnos?
Citera
2021-11-06, 18:42
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
True Iron Maiden-fans är kanske dom mest onyanserade personerna som finns (jag känner "nån" sån IRL, typ..):
alla låtar Iron Maiden gjort är den bästa låt som gjorts. Alla skivor Iron Maiden gjort är den bästa skivan som gjorts. Den senaste Iron Maiden-spelningen är världshistoriens bästa konsert (det gäller tydligen tom. Paul Di'Anno solo i Sundbyberg). Listan kan göras lång.
Japp. Iron Maiden-fans är som sektmedlemmar och allt som pryds av loggan ska höjas till skyarna. Idiotiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad är ens grejen med att vara en sådan fanboy?

Är det att man förknippar sig själv så starkt med ett band att kritik (även konstruktiv kritik) mot ett band blir som att de själva kritiseras? Lyssnar man inte på något annat? Har man någon slags diagnos?
Det sistnämnda låter troligast, och i fallet Iron Maiden skulle jag säga att fansens kompromisslösa hyllande är att likställa med masspsykos.
Citera
2021-11-06, 18:58
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker Queen är överskattade. Väldigt skickliga musiker, absolut, men trots det kunde de knappt åstadkomma något annat än trista partylåtar som dessutom är ganska uttjatade vid det här laget. Det är ett sånt band som bara måste spelas på alla fester, och jag klarar bara inte av det.
Citera
2021-11-06, 19:14
Medlem
avrogados avatar
Det är mitt sätt att finnas.

Jag skapar trådar om:

Mest slagkraftiga bandnamn
Vilken är den absolut tråkigaste låt du hört
Vilken gitarrsolo är bäst i världen enligt dig
De sämsta låtarna i världshistorien
Varför klumpas band ihop med andra trots att ett band är överlägset
Är detta det största inom hiphop nu

och framför allt, trumroll...

Mina mest kontroversiella åsikter

Nu ska jag gå och städa mitt pojkrum...
Citera
2021-11-07, 08:17
Medlem
Oakenshields avatar
Maiden-fans är ingenting jämfört med Dylans fanboys. Karln kan låta som ett tröskverk som är på vippen att skära ihop och likväl "Han sjunger bättre än någonsin!". Kommer han på besök är det det bästa Dylan-giget nånsin i Sverige, varje gång! Det finns absolut inget kritiskt tänk överhuvudtaget när det kommer till Dylan-fansen. Erbarmliga fåntrattar.
Citera
2021-11-07, 09:23
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag tycker Queen är överskattade. Väldigt skickliga musiker, absolut, men trots det kunde de knappt åstadkomma något annat än trista partylåtar som dessutom är ganska uttjatade vid det här laget. Det är ett sånt band som bara måste spelas på alla fester, och jag klarar bara inte av det.

Håller med. Har aldrig gillat dem men ofta varit på fester där Queen spelats och jag varit den enda som inte gillat dem. När jag sagt det har det varit som att svära i kyrkan. Kan inte riktigt förklara varför men det är något med Freddies röst jag inte kan med. Något ångestbetonat. Sen är ju deras låtar som du säger väldigt uttjatade.

Hammerfall är för mig ett väldigt överskattat band. Spela kan de nog, men trots att de försöker låta 80-talshårdrock så får de inte på långa vägar till samma känsla som det de försöker efterapa. Eller så är det så att modern produktion inte passar för retro-band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in