Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
Har du hört "nya plattan"? Jag har bara hört två låtar från den, och det räcker nog iofs. gissar jag: Shivers och Bad Habits. Jag tycker båda är otroligt bra. Tidigare har jag inte gillat något alls jag hört med honom direkt. Det har passerat förbi obemärkt.
Nej, har inte hör hans nya platta. Men folk har frågat om jag har hört Sheeran och att han skulle vara så fantastiskt bra. Sen när han uppträdde i Idol fattade jag inte vad grejen var. Låter som vilken Rix FM-musik som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Jag tycker Queen är överskattade. Väldigt skickliga musiker, absolut, men trots det kunde de knappt åstadkomma något annat än trista partylåtar som dessutom är ganska uttjatade vid det här laget. Det är ett sånt band som bara måste spelas på alla fester, och jag klarar bara inte av det.
Ja, de har ett antal låtar som är sönderspelade, men de var riktiga fenor på melodier. Brian May är ju en skicklig gitarrist också. Problemet med Queen är att de aldrig har gjort något album som är rätt igenom klockrent, även om de kom nära ibland (
Jazz t.ex.).