2021-11-07, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Har du hört "nya plattan"? Jag har bara hört två låtar från den, och det räcker nog iofs. gissar jag: Shivers och Bad Habits. Jag tycker båda är otroligt bra. Tidigare har jag inte gillat något alls jag hört med honom direkt. Det har passerat förbi obemärkt.

Nej, har inte hör hans nya platta. Men folk har frågat om jag har hört Sheeran och att han skulle vara så fantastiskt bra. Sen när han uppträdde i Idol fattade jag inte vad grejen var. Låter som vilken Rix FM-musik som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag tycker Queen är överskattade. Väldigt skickliga musiker, absolut, men trots det kunde de knappt åstadkomma något annat än trista partylåtar som dessutom är ganska uttjatade vid det här laget. Det är ett sånt band som bara måste spelas på alla fester, och jag klarar bara inte av det.

Ja, de har ett antal låtar som är sönderspelade, men de var riktiga fenor på melodier. Brian May är ju en skicklig gitarrist också. Problemet med Queen är att de aldrig har gjort något album som är rätt igenom klockrent, även om de kom nära ibland (Jazz t.ex.).
Citera
2021-11-07, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Nej, har inte hör hans nya platta. Men folk har frågat om jag har hört Sheeran och att han skulle vara så fantastiskt bra. Sen när han uppträdde i Idol fattade jag inte vad grejen var. Låter som vilken Rix FM-musik som helst.

Checka de här:
https://www.youtube.com/watch?v=Il0S8BoucSA
..otroligt bra tycker jag.
Citera
2021-11-07, 11:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Personligen lyssnar jag aldrig på Queens hitlåtar, då jag bokstavligen spyr på att de spelas sönder överallt.
När jag lyssnar på Queen nuförtiden, så blir det oftast mindre kända nummer. De har så mycket guldkorn som inte ens blev hits.
Citera
2021-11-07, 14:45
Bannlyst
Det här anser jag bara är ren fakta, och bör inte anses vara kontroversiellt egentligen. Men kan väl kanske vara det eftersom många verkar tro att sverige är bra musikaliskt än idag.

sverige har (som i så mycket annat) halkat efter totalt när det gäller musik:
det kommer i stort sett ingenting nytt i sverige som är bra. som "allmänheten" lyssnar på åtminstone -"kidsen" klarar inte av att stämma en gitarr (eftersom dom använder "appar" till det) - skivaffärerna (det finns ingen riktigt bra i t.ex. Stockholm) består mest av gamla gubbar som trejdar Pink Floyd (i bra skick!!!) - och liknande - "kidsen" kan inte spela tillsammans med andra (dom vill bara "prodda" och rappa) - det är förbjudet att sätta upp konsertaffischer (görs det rivs dom ner - omgående! - på många ställen) - det är strikta decibelregler pga. klagande grannar - det finns inte ett enda riktigt bra ställe för livemusik i Stockholm - det finns max en handfull bra "uteställen" - som spelar bra musik - ABBA släpper en reunion-skiva - Ghost är väldigt stora i sverige - Folk går runt och lyssnar i dåliga hörlurar (t.ex. Marshall) på musik med dåligt ljud (spotify) i en dålig app (som dom flesta inte ens verkar veta hur man lyssnar på en viss låt i) - Det går inte att sälja väldigt bra nya CD-skivor för att det är nitiska CD-köpare som inte vill ha en enda repa. "grannar" i "innserstan" hatar andra "grannar" som lyssnar på musik (det är väldigt sällan man hör någon lyssna på musik i Stockholm).
Citera
2021-11-09, 00:54
Bannlyst
Sean Paul är ohyggligt underskattad i sverige. Hur många Sean Paul-tolvor har du t.ex.? Ref.:

Sean Paul - Like Glue (2003).
https://www.youtube.com/watch?v=0zZ2bifb338
Citera
2021-11-09, 20:23
Medlem
Adelaides avatar
"I Wish I Was A Punk Rocker" är faktiskt en bra låt.
Citera
2021-11-10, 10:29
Bannlyst
Citat:

Åh, fyfan. Den är ju riktigt hemsk. Inte minst texten. Önskar du att du var en punkrockare med blommor i håret också (vad hindrar dig isf.?)? Den korrekta titeln verkar vara:"I Wish I Was a Punk Rocker (With Flowers in My Hair")
Citera
2021-11-10, 12:30
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Åh, fyfan. Den är ju riktigt hemsk. Inte minst texten. Önskar du att du var en punkrockare med blommor i håret också (vad hindrar dig isf.?)? Den korrekta titeln verkar vara:"I Wish I Was a Punk Rocker (With Flowers in My Hair")

Det är en jävla skitlåt. Och vad har egentligen punkrockare med blommor i håret att göra? Hade passat bättre om den hade hetat "I wish I was a hippie (with flowers in my hair).
Citera
2021-11-10, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är en jävla skitlåt. Och vad har egentligen punkrockare med blommor i håret att göra? Hade passat bättre om den hade hetat "I wish I was a hippie (with flowers in my hair).
Ja, eller kanske "I Whish I Was a Punkrocker (With Heroine and Moonshine in My Veins)"? (att drömma går ju alltid!)
Citera
2021-11-10, 18:45
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Det kanske är just det som gör den till min guilty pleasure, att den vill provocera lite och gå emot ideal.
Citera
2021-11-10, 21:45
Avslutad
Citat:
Åh, du låter lite historielös.
Punkare sågs som de nya hippiesarna, ”jävla peacepunkare” var ett legitimt begrepp då de under en lång tid inte ens slog tillbaka när de blev attackerade. Sid var den sista kaospunken, när han dog regerade hippiementaliteten tills HC-scenen sparkade liv i liket igen.
Citera
2021-11-14, 19:30
Bannlyst
Det här är ett av musikhistoriens största mästerverk (inte minst "Yeah!":et vid 1:58):
Bryan Adams - Summer Of '69 (1985)
https://www.youtube.com/watch?v=eFjjO_lhf9c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in