2023-02-02, 19:08
Medlem
Jag tycker att omkring 80% av musiken som spelas i radio är så dålig att det blir jobbigt att lyssna på den. Eftersom detta spelas i radio hela tiden så får man anta att en majoritet av befolkningen älskar den musiken.
Då är det väl kontroversiellt att ogilla den så mycket att man vill ha på sig hörselskydd om man befinner sig på en plats där man tvingas lyssna på den?

I flera butiker har man ju radio på och spelar musik som i mitt tycke är så pass dålig att jag blir på sämre humör och vill lämna butiken så fort som möjligt.
När bilen var trasig och jag fick åka buss ett par dagar, givetis hade bussen radion på med musik som fick mig att dra en lättnadens suck när jag äntligen fick stiga av.
Citera
2023-02-03, 12:07
Medlem
lemmy124s avatar
Chicago är ett av tidernas bästa band. Lätt bättre än Stones eller Zeppelin.
https://www.youtube.com/watch?v=8A3HZvGN0qs&ab_channel=ChicagoBand
Citera
2023-02-03, 12:14
Medlem
sfrges avatar
Mötley Crue har aldrig någonsin varit bra. Det är fan ett mysterium att dom lyckas sålt 100 miljoner plattor genom åren.
Nu skall vi se, vilken är deras mest kända låt?
Ja, just det ja, "Dr Feelgood". Den låten som alla helst vill glömma.
Citera
2023-02-03, 13:01
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Chicago är grymma!
Visst har de gjort flera grymma smörlåtar i MTV-modell, men tidigare i karriären bjöd de även på kanonbra jazzrock som stundtals snuddar vid prog. Terry Kath var dessutom en sjuhelvetes gitarrist!
Citera
2023-02-03, 13:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Mötley Crue har aldrig någonsin varit bra. Det är fan ett mysterium att dom lyckas sålt 100 miljoner plattor genom åren.
Nu skall vi se, vilken är deras mest kända låt?
Ja, just det ja, "Dr Feelgood". Den låten som alla helst vill glömma.

Jag tycker ändå att Mötley är mycket bättre än Kiss. Dr Feelgood är faktiskt bland deras bättre låter.

Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124

Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Chicago är grymma!
Visst har de gjort flera grymma smörlåtar i MTV-modell, men tidigare i karriären bjöd de även på kanonbra jazzrock som stundtals snuddar vid prog. Terry Kath var dessutom en sjuhelvetes gitarrist!

Har gett Chicago två chanser, men det går bara inte. Så otroligt dåliga.
Citera
2023-02-03, 14:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har gett Chicago två chanser, men det går bara inte. Så otroligt dåliga.
Fair enough. Det funkade inte nu. Men stäng inga dörrar, för man vidgar sina vyer med tiden.
En "vacker" dag kanske jag gillar ABBA också.
Citera
2023-02-03, 14:20
Medlem
goseigens avatar
Jag kör en som ett antal andra har nämnt, Mozart är ofta ingen höjdare. Det finns bra saker, men mycket är bara en massa trudeluttande där inget fastnar, lite som meningslös gitarronani eller annat.

För mig är Bach och andra bättre.

Förmodligen fanns det någon/några under 1800-talet som satsade på att föra fram honom som extra bra.

Här skall det sägas att det kanske är fel att bara jämföra musikstycken som så. Musiken skapas ju i en viss kultur, och trudeluttandet kan vara jaja ding dong, och inte vad Mozart kanske helst ville syssla med.
Citera
2023-02-03, 14:38
Medlem
Citat:
Fair enough. Det funkade inte nu. Men stäng inga dörrar, för man vidgar sina vyer med tiden.
En "vacker" dag kanske jag gillar ABBA också.

Det tror jag nog faktiskt. Har du inte hört Rutger "Motherfucking" Gunnarsson så har du ännu inte hört bas, som instrument, framföras på "svenska".
Citera
2023-02-03, 14:43
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Det tror jag nog faktiskt. Har du inte hört Rutger "Motherfucking" Gunnarsson så har du ännu inte hört bas, som instrument, framföras på "svenska".
Det känns inte som att det kommer ske på ett bra tag. Har försökt gilla ABBA i femton år utan att lyckas. Senaste seriösa försöket var när den nya skivan kom 2021, men jag hör deras låtar konstant på radion under mina arbetsdagar.
Allt jag hör i deras musik är välproducerade skitlåtar, dvs. polerade bajskorvar.
Citera
2023-02-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Rock är vit musik.

Now fite me.

Dessutom är INXS bög.

Att INXS är gay är väl ett vedertaget faktum?

Rock är definitivt vit musik. Enstaka svarta artister bidrog under den första tiden, men det är vita som utvecklat, utformat, dominerat och gjort rock samt alla dess subgenrer till vad de är idag.
Citera
2023-02-03, 14:48
Medlem
Polackfans avatar
Liquid Gold släppte förmodligen historiens bästa discoalbum. Hela kvartetten är vita människor och inte ens en bluesskale-trattande neger fick vara i närheten av albumet. Det är säkert därför Public Enemy släppte sin platta Fear Of A Black Planet.
Citera
2023-02-03, 15:00
Medlem
Citat:
Det känns inte som att det kommer ske på ett bra tag. Har försökt gilla ABBA i femton år utan att lyckas. Senaste seriösa försöket var när den nya skivan kom 2021, men jag hör deras låtar konstant på radion under mina arbetsdagar.
Allt jag hör i deras musik är välproducerade skitlåtar, dvs. polerade bajskorvar.

Fair enough. Fint att du försöker iaf, för försöka duger. "Välproducerad" kan däremot aldrig bli ett skällsord i mina ögon, inte om man med ordet menar faktisk välproducerad och inte de moderrna "överproducerade" och i samtidig meing hyperminimalistiska monstruciteterna d.v.s. det som i dag får fripass som varandes "välproducerat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in