2021-11-04, 09:58
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det var skoj att driva lite med Haveristerna. Så upprörda. Det är lämpligast att göra runt 19-20 på vardagar när de alla är samlade och hovrar internets alla vrår efter något att bli upprörda över. Den av alla som är mest engagerad i att bemöta Haveristernas, och alla andras likasinnade lögner, är nog ”mangefik”. Sånt tar tid. Jag har inte sett att Ciss* Wall*n, Johann*s Nilss*n eller någon annan lägga någon tid på att bemöta något av det som Haversiterna påstår? Det är inte produktivt att göra det.

Sure Jen. Bortsett från t.ex. Johannes Nilssons evighetslånga gråtkrönika i Nyheter Idag om hur Haveristerna kallade hans kompis Malcom för autist. Eller Chang Fricks efterföljande deltagande i Riks på samma tema. Ingen av de har tid att bemöta Haveristerna. Ingen!

Varför svarar du på allt annat än min fråga?
(FB) Haveristerna
Citera
2021-11-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Sure Jen. Bortsett från t.ex. Johannes Nilssons evighetslånga gråtkrönika i Nyheter Idag om hur Haveristerna kallade hans kompis Malcom för autist. Eller Chang Fricks efterföljande deltagande i Riks på samma tema. Ingen av de har tid att bemöta Haveristerna. Ingen!

Johann*s krönika handlade väl ändå inte om att bemöta Haveristernas lögner om Johann*s?

Chang Fricks deltagande i Riks har jag inte hört så jag vet inte vilka lögner om Chang som togs upp där? Upplys oss gärna. Jag har inte uppfattat att Chang är så engagerad i att bemöta alla tramsiga lögner som cirkulerar om honom på internet.
Citera
2021-11-04, 10:18
Medlem
Citat:
Johann*s krönika handlade väl ändå inte om att bemöta Haveristernas lögner om Johann*s?

Är det en krönika? "Fokus: Henrik Johansson" som rubrik skvallrar väl ändå om att de försöker sortera in det här under nån slags nyhetsrapportering?

https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/

Nej, den handlar till ganska stor del om Malcom. Och Linnea Claesson. Och Cissi Wallin. Och, så klart, podden och deras medlemmar. Om du tänker efter lite så hade det nog sett ännu värre ut om Johannes Nilsson hade lagt mest tid i artikeln av Johannes Nilsson på att försvara Johannes Nilsson. Särskilt om man nu ska få det till en nyhet.

Annars kan vi ju konstatera att "krönikan" ger exempel på det du efterfrågade; hur Claesson m fl bemött Haveristernas granskningar, vilket du menade att de inte gjort.

I övrigt, en liten fråga: Om nicket bygger på "Linus, sa Rud", varför skrev du det LinusSarud och inte LinussaRud?
Citera
2021-11-04, 10:28
Medlem
Citat:
Det var skoj att driva lite med Haveristerna. Så upprörda. Det är lämpligast att göra runt 19-20 på vardagar när de alla är samlade och hovrar internets alla vrår efter något att bli upprörda över. Den av alla som är mest engagerad i att bemöta Haveristernas, och alla andras likasinnade lögner, är nog ”mangefik”. Sånt tar tid. Jag har inte sett att Ciss* Wall*n, Johann*s Nilss*n eller någon annan lägga någon tid på att bemöta något av det som Haversiterna påstår? Det är inte produktivt att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nej, den handlar till ganska stor del om Malcom. Och Linnea Claesson. Och Cissi Wallin. Och, så klart, podden och deras medlemmar.

Ja, precis. Johann*s, precis som alla andra som Haveristerna ljuger om, lägger inte tid på att bemöta Haveristernas lögner om honom. Det är som sagt inte produktivt.
Citera
2021-11-04, 10:41
Medlem
Citat:
Annars kan vi ju konstatera att "krönikan" ger exempel på det du efterfrågade; hur Claesson m fl bemött Haveristernas granskningar, vilket du menade att de inte gjort.

Det menade jag inte alls. Diskussionen gällde vilka personer som lägger mest tid på att bemöta lögner som Haveristerna sprider om personen i fråga. Jag upprepade dock inte den inramningen i mitt senaste svar för jag antog att det inte skulle behövas. Johann*s, Wall*n, Loan, Malcom, Aron Fl*m, Chang, Myra och Ther*se Verd*n är alla bra exempel på att inte lägga sin tid på något så meningslöst. Några kritiserar Haveristerna på ett eller annat sätt, vilket är ganska naturligt kan tyckas, men det är inte samma sak. Du kanske inte håller med om det, men det är i alla fall min uppfattning om personerna och skillnaden mellan att bemöta lögner riktade mot sig själv och att rikta allmän kritik mot såna som myntar och sprider lögner.

Citat:
(hundra frågor om något jag har skrivit om mig själv)

Jag lägger knappt inget av allt trams som jag hittar på om mig själv på minnet, så jag vet inte vad du pratar om. Nu hamnar du i min mentala filter-funktion igen innan även du börjar ifrågasätta hur jag använder redigera-funktionen på flashback.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-11-04 kl. 11:37.
Citera
2021-11-04, 11:07
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:

Den handlade ffa. om att Johannes Nilsson blev både personligen och sekundärkränkt över alla som mObBaTs av Haveristerna.

Eller så är det som du säger, Nilsson är allt för seriös och upptagen för att gå i svarsmål mot ett gäng mobbare, eller hur? Sånt passar inte en seriös journalist och kulturarbetare.

Vänligen svara på min fråga:
(FB) Haveristerna
Citera
2021-11-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ja, precis. Johann*s, precis som alla andra som Haveristerna ljuger om, lägger inte tid på att bemöta Haveristernas lögner om honom. Det är som sagt inte produktivt.

Först skrev du:

Citat:
Jag har inte sett att Ciss* Wall*n, Johann*s Nilss*n eller någon annan lägga någon tid på att bemöta något av det som Haversiterna påstår? Det är inte produktivt att göra det.

Nu handlar det helt plötsligt ENDAST om Johannes och hur han bemött/inte bemött? För själva artikeln innehåller som sagt ett antal exempel på nåt som motsäger ditt ursprungliga påstående. Men då ändrar du bara ditt påstående som en amöba.

Citat:
Jag lägger knappt inget av allt trams som jag hittar på om mig själv på minnet, så jag vet inte vad du pratar om. Nu hamnar du i min mentala filter-funktion igen.

Nej, du verkar knappt kunna minnas vad du skrev om t ex Cissi Wallin tre inlägg upp heller.
Citera
2021-11-04, 11:32
Medlem
Citat:
Det menade jag inte alls. Diskussionen gällde vilka personer som lägger mest tid på att bemöta lögner som Haveristerna sprider om personen i fråga. Jag upprepade dock inte den inramningen i mitt senaste svar för jag antog att det inte skulle behövas. Johann*s, Wall*n, Loan, Malcom, Aron Fl*m, Chang, Myra och Ther*se Verd*n är alla bra exempel på att inte lägga sin tid på något så meningslöst. Några kritiserar Haveristerna på ett eller annat sätt, vilket är ganska naturligt kan tyckas, men det är inte samma sak. Du kanske inte håller med om det, men det är i alla fall min uppfattning om personerna.

Himla kul att du sitter och bakredigerar och ändrar dina inlägg efter att nån citerat och besvarat dem. Verkligen.

Hur som helst, vi kan konstatera att hade fel i att ingen lagt någon tid på att bemöta Haveristernas granskningar oavsett hur mycket du slingrar dig. Vilket framgår av det du (också felaktigt) benämner "en krönika" där flera exempel på motsatsen ges.

Säj det där med filterfunktionen en gång till, läs sedan vad jag skrev ändå och beakta det en gång till ändå genom att gå tillbaka och redigera.
Citera
2021-11-04, 14:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag heter inte Linus, utan mitt kontonamn är en slags meme som kom i många varianter: ”Linus, sa Rud”. Rud är ett namn. Ganska ointressant egentligen.

Nåväl, osäker på varför du verkligen vill härma TranasByNight och börja intervjua anonyma konton på flashback men det kanske ”är en grej” här i denna tråd?

Jag tror i alla fall ingenting om saken eftersom jag inte förstår vad du pratar om och kan inte veta vad du har sett? För den delen skulle jag inte lita ett skvatt på vad anonyma konton påstår att de tror om saker och ting… men sån är väl kanske bara jag.
Jag har ingen aning om vad du heter men du heter Linus här så då skriver jag ”vad tror Linus?” precis som du kan skriva ”Vad tror Fred?” Jag heter inte Fred Friendly irl.
Jag är bara nyfiken på vad du tror att Glam jobbar med. Det är väl inte en jättekonstig fråga? Ditt svar är det konstiga.
Citera
2021-11-04, 14:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Den handlade ffa. om att Johannes Nilsson blev både personligen och sekundärkränkt över alla som mObBaTs av Haveristerna.

Eller så är det som du säger, Nilsson är allt för seriös och upptagen för att gå i svarsmål mot ett gäng mobbare, eller hur? Sånt passar inte en seriös journalist och kulturarbetare.

Vänligen svara på min fråga:
(FB) Haveristerna

Errr, nej, det är vad Johannes Nilssons artikel handlade om i din fantasi - den verkliga artikeln handlade om hur Henrik, Axel och kompani använder mobbing som utpressning och hot. En aktuell artikel eftersom det är uppenbarligen det som händer just nu. Casvilurs icke-svar är inte intressanta i denna bemärkelsen.
Citera
2021-11-04, 14:36
Medlem
Knalltorsks avatar
Stor humor när dum-Henko lagt ut hela sitt samtal till polisen (ett av totalt 25 000 antar jag) på Haveristernas Patreon. Rättshaverist deluxe.

Henko i samtalet:
”BE NÅN ANNAN RINGA UPP MIG. BE NÅN ANNAN RINGA UPP MIG. DU ÄR INTE KOMPETENT NOG. HÖR DU VAD JAG SÄGER??? DU ÄR INTE TROVÄRDIG I FRÅGAN!!”

Seriöst: tycker Haveristernas fans på riktigt att Henko är den rimliga i detta?
Citera
2021-11-04, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Errr, nej, det är vad Johannes Nilssons artikel handlade om i din fantasi - den verkliga artikeln handlade om hur Henrik, Axel och kompani använder mobbing som utpressning och hot. En aktuell artikel eftersom det är uppenbarligen det som händer just nu. Casvilurs icke-svar är inte intressanta i denna bemärkelsen.

Ja, absolut inte mobbing det handlar om med såna här inlägg:
https://imgur.com/a/vC23iWb

Henrik är så jävla vidrig när han känner att han har ett övertag.

Säg hej till XXXXXXXXXXXXXXXX osv. Vi kommer stifta bekantskap med honom och hans tio år av trollande och trakasserier i kommande patreonavsnitt.
Glam blev lite stressad av vårt senaste avsnitt och har därför - pga supersmart enligt ett internettest - börjat maniskt redigera sitt senaste flashbackinlägg. Allt för att bevisa att det är helt omöjligt att lista ut vem han är då han är så nedrans lurig. Superlurig verkligen.
Jag tänkte att vi skulle leka en liten lek med den man vi fortsättningsvis kommer att kalla Glam, och leken för: Vem är trollet!
Du ska gissa på hur Glam lever, vad han jobbar med och så vidare. Vinnaren utnämns när avsnittet släpps och får därmed den eviga äran!
Så nu kör vi:
Är Glam singel eller har han familj?
Vad jobbar Glam med?
Hur smart är Glam i IQ?
Vem utfärdade Glams IQ-test?
Varför har Glam trollat människor enda sedan hans skolgång?
Vilken var den enskilt mest drastiska åtgärd Glam gjorde när han insåg att vi listat ut vem han var?
Hur var Glams attityd till att folk gjorde hembesök hemma hos mig före och efter att han insåg att vi visste vem han är?
Utslagsfråga: hur mycket skattepengar har Glam slösat på att trakassera folk anonymt och under stulen identitet tror ni?
Posta era svar i kommentarsfältet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in