2021-11-02, 23:38
Medlem
kanske ot, men kom förbi Al*xandras konto på tiktok, username: user223841838, på en video upplagd 9 oktober har hon en caption ”jag festade lite igår” och en video innehållandes bland annat V*ctor L*ks*ll och ad*l.
Någon som vet vart någonstans dom kan vara på denna videon? Tänker eftersom det är samma kväll/natt som knivhuggningen på NC skedde.

* i, e
Citera
2021-11-02, 23:38
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Tanken var att skjuta han inne i förrådet faktiskt men han Einar fatta läget snabbt och började löpa? Okej då din troll varför blev inte mördarna igenkända då?😂
Så ditt egna svar på det fetade är FÖR ATT det var de två som hängde med Einar och som var maskerade?

Är du full?
Citera
2021-11-02, 23:40
Medlem
här är videon där det påstås va ljud från när einar sköts
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life2/video/7026105202398874886?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=sollentuna4life2&t=1635892663911
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Inte riktat specifikt mot dig hängde på bara, men undrar har det någonsin framkommit huruvida Nisse A och D sågs för första ggn den kvällen när de rökte på? De kan likaväl varit upp hos Nisse, på en krog osv innan. Var någon några timmar innan N var i Märsta med Barre.

Om de nu skulle ha umgåtts innan de gick in i förrådet och varit nån annanstans, varför i h-e skulle de då åkt dit för att röka? De skulle ju åka taxi till stan, enligt Dumle. (om man nu kan lita på det) Det finns liksom roligare ställen att röka en holk på än i ett cykelförråd. Sen är det väl tveksamt om A & D var välkomna hemma hos Nisse om hans mamma var där..... Nä, jag tror att de möttes vid cykelförrådet innan de skulle dra till stan. Men jag kan förstås ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
För att han bokstavligen inte hade vart någonting utan deras hjälp men det är du väl för svensk för att förstå.
Haha, vilket nonsens. Han skrev sina låtar själv och alla de samarbeten han gjorde mynnade bara ut i sämre låtar än hans egna.

Men återigen denna avskyvärda svenskfientlighet som kommer fram. Det som var motivet bakom kidnappningen mot Einar. Motreaktionen mot svenskhatet kommer att bli enorm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag tror som du. Även om man har extremt kort tid på sig att fatta beslut så tror jag att man registrerar vart polarna springer, och att man tror att man är mest skyddad där de är. Min gissning är att Einar gick ut först - och kunde därför inte göra den bedömningen - och goarna sprang sen utstuderat dit han inte sprang.
Du har inte skydd av obeväpnade polare mot skjutvapen. Er bästa chans är att skingras så GM inte kan följa eller skjuta mot alla på en gång. Skillnad om det är ett vanligt gäller handgemäng då ni kan slåss emot angriparen.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-02 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Agphyss avatar
Einars mördare samma som de som mördade havals bror? Risken för att Einar skulle gola kanske var för stor därför valde man att klippa honom, springisar från Västerort säkerligen, samma gamla rått spel från Dumle och co. Sälja ut sina egna, hämnden är ljuv gubben snart kommer det Dumle lilla du kan inte gömma dig 😉
Citera
2021-11-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Varför sprang inte Einar med till kajen? Nej för att adel och Dumle börja maskera sig inne i förrådet, det var då Einar börja fatta och börja springa från förrådet med Adel och dumle bakom sig.
Tror också nånting sånt. Det finns väl inga vittnesuppgifter om var gm tagit vägen? Inte ens vilket håll. Hur noga kollade Adel och Dumle om dom säger sig varit med om skjutningen/ blivit beskjutna. Vad jag har förstått blev dom hörda på kajen och fick gå.
Citera
2021-11-02, 23:44
Medlem
Kan vi föra diskussioner kring något relevant istället för att mata trollen?

Typ nedan, eller liknande -

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja asså, läser man encro-chattarna så märker man ju att dessa två har samarbetat i att pressa Einar på pengar. Vårby för att de är hungriga & dalen för att de känner att Einar är skyldig dem pengar (för att han hittat ett kryphål i kontrakt med SSTV & börjat släppa musik under NS1 istället?!?). Jag fick en jävla massa skit för att ens ha nämnt Vårby/dalen tillsammans.

Detta har varit min teori, att Vårby & Dalen satt en skottpeng på Einar då han inte hostade upp 3mkr. De ville visa att de menade allvar att de skulle fimpa honom om pengarna inte betalades. Vårby är redan försvagade & vill inte ses som ännu svagare (”alphahane-mentalitet”) & Dalen vill visa sig starka.

Skottpengen har HH lagt vantarna på. En intern splittring i HH, har lett till att de fightas om makten inom sig själva. Splittringen ska ha skett efter Kard*s mord. Detta mord ledde även till att det blev en splittring mellan Adel (och kurderna) & HH. HH, som vet att Adel är ”nära” med Einar, pressar honom att goa innan de fimpar honom istället. Dumle som är nära med Adel, och (som vi vet) är en känd goare själv.
Dree Low, som även han är vän med Einar, sitter häktad och har ingen koll på vad som planeras.

Jag vet att jag skrivit liknande förr & att många tyckte att det lät helt kaiko. Men hur osannolikt är det verkligen? Jag är fast för detta.

Innan någon lackar ur, detta är en teori. En spekulation av någon som inte VET något utan som endast läst.

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
"Husby folk brukar inte hänga så ofta i Tensta, speciellt inte medlemmar från husbys hyenor då de har "beef" med z.e"

Hittade detta när jag grävde lite bakåt från olika postare i början av tråden...

Dvs HH och Z.E (Tensta) gillade inte varandra sedan tidigare skulle detta kunna vara en anledning till bråket på Nosh and Chow...

Scenario

Einár, Z.E, Adel, Lies K, Victor Leksell, Kr*ST*an, Dumle? (är det klarlagt om dumle var med eller ej) plus ev några hang arounds fester på Nosh and Chow några HH slår sig nere. Allt är lugnt i början, ett sällskap som festar tillsammans som det talas om sedan kommer kanske den gamla beefen upp med Z.E först då kanske ord tjafs mellan mellan Z.E och HH.

Einár full och kanske även hög mfl lägger sig i och stöttar Z.E och säger/gör saker han inte borde gjort tex hotar någon HH eller något liknande sedan när det går över till fist fight hjälper även Leis till och blir tillslut huggen av en HH...

Typ...

Efterspelet av detta leder till dödshot på Einár och ev även Z.E har ju ryktats att även han blivit hotad efter detta.

HH kontaktar DP och vill se Einár död för detta och de bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle.

Dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Resten är historia...

Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Mest troligt är

Nisse backades av DP

HH genomgår en split.

Hälften av HH på väg in i DP och har stora planer på att göra musiken till ett mer seriöst ben av verksamheten.

Halva HH frontar DP/HH på NC, hot uttalas..

Nisse, Dumlee, Adel försöker lista ut med Spanien hur detta ska hanteras. HH skjuter Nisse.

Brott kommer sannolikt lösas på så vis som någon skrev och som Dumle sa, låt oss bara äta varandra.. Jag ger det 1 vecka tills någon med koppling till mordet plockas.

Är dock fortfarande nyfiken på vilka sorts brott Nisse kan tänkas begått, för allt jag förstått har han ej begått annat brott än att vara något av en skitunge som snackar mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kan det vara så här ”enkelt”.

HH är på väg att splittras efter Kard*. Kurd-delen vill hänga med Adel och göra musik med Nisse plus kanske hänga med DP.

Svarta delen av HH lackar ur, de får ju inga pengar och blir även lämnade. Mordhot haglar och bråk utbryter på N&C. De ser Z.E som en del av problemet, han ligger illa till nu också.

Dumle blir kontaktad av någon från HH’s svarta del med ett erbjudande. Han ska få en fin procent på potten som finns på Nisse, i gengäld så ska han bara goa ut Nisse vid rätt tidpunkt.

För att få ut Nisse från lägenheten iscensätter han skjutningen dagen innan, Nisse får höra på telefon att Dumle vet vilka det är (enl. Kvällspressen). Han berättar det ”imorgon, tar det då”.

Einar luras ut tack vare Dumle. Dumle får pengar och slipper bli avrättad av HH.

Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Men då kommer vi ju till varför de mörkare hyenorna skulle vilja se Einar död? Saknas någon pusselbit helt klart.

Själv tror jag nog också Dumle goat(troligtvis har Adel varit införstådd) men jag utesluter faktiskt inte att det rör sig om mer av ett "spaningsupplägg", adressen fanns ju att få tag i för den som ville. Ger det väl 80/20 i odds eller liknande.

Tänker att jag droppar lite olika teorier, så kan man ju se lite vad som är sagt.

Sen är nedan väldigt intressant också

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kan detta vara intressant för fallet?

Gårdagens bo (mordförsök) i Husby
AD*L BISR*T är enl uppgift delägare i top class music (drees skivbolag) och som dessutom förekommer i minst 5 avsnitt av belastningsregistret.

Husby ☑ (hh anknyten? eller de som sköt?) och kopplat till svenska hip hop scenen...

Kan ju såklart handla om något helt annat...

Men lite intressant känns det som...

*=A

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Intressant!

Är det ett sammanträffande att delägaren av Top Class Music (som är Dree Low's skivbolag) blir skjuten samma dag som domen faller på Dree Low?

(1 år för rån i en kiosk, han har dock överklagat).
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/i-dag-faller-domen-mot-ranatalade-rapparen/

Återigen, det är intressant men jag är tveksam över om det finns en koppling till Einar. Vi får nog vänta och se om Polisen kommer kommentera mer kring gårdagens skjutning.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är ju väldigt intressant, om ryktet gällande den pågående konflikten internt inom HH är sann.

Konflikt skapad efter Kard*s mord (endast läst, så vet ej), splittring inom HH, skavt mellan HH och kurderna i Husby, HH medlem knivskuren på N&C och så fortsätter listan.

Kan ju vara ett sammanträffande, men något verkar ju pågå där. Sen är ju frågan om det verkligen är kopplat till mordet på Nils också.

Osar bränd hyena om det hela….

Finns en massa mer intressant, men orkar inte leta upp allt.
Citera
2021-11-02, 23:44
Medlem
[quote=TigerKid2|77793845]
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag tror som du. Även om man har extremt kort tid på sig att fatta beslut så tror jag att man registrerar vart polarna springer, och att man tror att man är mest skyddad där de är. Min gissning är att Einar giDu har inte skydd av obeväpnade polare mot skjutvapen. Er bästa chans är att skingras så GM inte kan följa eller skjuta mot alla på en gång. Skillnad om det är ett vanligt gäller handgemäng då ni kan slåss emot angriparen.
. Fast det är inte logiska beslut utan amygdala som styr i de situationerna. Lämnar man flocken om man är hotad? Hur kan du förresten utgå från att (Nisse visste att) polarna var obeväpnade? Det är väl troligare med motsatsen med tanke på att de blev ”beskjutna” föregående kväll. Ur Nisses hypotetiska perspektiv alltså. Ur vårt perspektiv: Med tanke på att Dumle skyltar med sin skottsäkra väst lär han väl vara beväpnad jämt.
Citera
2021-11-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
här är videon där det påstås va ljud från när einar sköts
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life2/video/7026105202398874886?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=sollentuna4life2&t=1635892663911
GTA 6: Hammarby?
Citera
2021-11-02, 23:45
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Haha, vilket nonsens. Han skrev sina låtar själv och alla de samarbeten han gjorde mynnade bara ut i sämre låtar än hans egna.

Men återigen denna avskyvärda svenskfientlighet som kommer fram. Det som var motivet bakom kidnappningen mot Einar. Motreaktionen mot svenskhatet kommer att bli enorm.

Kanske gjorde han bättre musik, men ser hur det kan vara värt att ha medlemmar ur dp bredvid sig eftersom hans problem i branschen var att han inte var gangster och såg lite ut som Emil i Lönneberga. Jag kan förstå varför han ville hänga med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in