2021-11-02, 15:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Om jag vill ha tre miljoner från dig så kanske jag inte behöver ta hela summan på en gång. Jag ger dig kanske en avbetalningsplan, tar en Rolex ibland och fakturerar påhittade tjänster till ditt bolag.
Själv undrar jag om ZE träffade Lena och Erik den 25:e eller strax efter;
Vittnesförhör med Lena, 37:45 in;
https://youtu.be/j7-GX7o8kCs

Lite longshot jag vet, men det kommer ju ingenting nytt att gå på just nu.

Det intressanta gällande hotet innan N&C, dvs det som rör kidnappningen, är ju varför hotbilden mot NG ökade kraftigt efter N&C.

Vi vet att inga 3 miljoner plockats ut, och vi vet också att Lena sa "nej" till att betala, så vi kan släppa idén om att NG skulle kunna ta ut 3 miljoner för att betala kidnapparna direkt.

Ett samarbete med ZE är en helt annan femma, där kan pengar betalas ut.
Citera
2021-11-02, 15:48
Medlem
mastarns avatar
Kan detta vara intressant för fallet?

Gårdagens bo (mordförsök) i Husby
AD*L BISR*T är enl uppgift delägare i top class music (drees skivbolag) och som dessutom förekommer i minst 5 avsnitt av belastningsregistret.

Husby ☑ (hh anknyten? eller de som sköt?) och kopplat till svenska hip hop scenen...

Kan ju såklart handla om något helt annat...

Men lite intressant känns det som...

*=A
Senast redigerad av mastarn 2021-11-02 kl. 15:52.
Citera
2021-11-02, 15:49
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIGGE666
Jag tror Z.E är tyst för han vill hålla sig utanför konflikterna? Sen lyckas han ju ändå bli indragen som på nosh and show. Men skumt är det iallafall.

Självklart.. Folks kommentarer på hans insta var så löjliga.. "Inga kondoleanser här du, Dumle och adel goade definitivt Einar!!"... Alla är så tuffa när dom inte är inblandade själva Han kanske inte vill få sitt huvud sönderskjutet som sin vän och håller käft, inte så konstigt tycker jag. Folk tror verkligen att dom tittar på någon ghetto-version av Paradise Hotel
Citera
2021-11-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Hahaha... Jag kan riktigt se Dumle och Adel stå nakna mitt i ett klädbyte mitt i Hammarby Sjöstad.

Trodde du inte dem hade extra kläder på sig?😂Det tar Max 20 sekunder och klä av sig,Vittnen såg dem vid vattnet, sen sprang man tillbaka till mordplatsen😂 Ja Dumle och Adel kommer bli anhållna inom kort, men tror inte de kommer bli dömda.
Citera
2021-11-02, 15:50
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag hade gjort samma. Låst båda låsen och levt på konserver.

Hade gjort mer än låst båda låsen hehe direkt till Arlanda och sedan enkel biljett...
Citera
2021-11-02, 15:53
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

AD*L BISR*T enl uppgift delägare i top class music (drees skivbolag) och som dessutom förekommer i minst 5 avsnitt av belastningsregistret.

Husby ☑ (hh anknyten? eller de som sköt?) och kopplat till svenska hip hop scenen...

*=A
Intressant!

Är det ett sammanträffande att delägaren av Top Class Music (som är Dree Low's skivbolag) blir skjuten samma dag som domen faller på Dree Low?

(1 år för rån i en kiosk, han har dock överklagat).
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/i-dag-faller-domen-mot-ranatalade-rapparen/

Återigen, det är intressant men jag är tveksam över om det finns en koppling till Einar. Vi får nog vänta och se om Polisen kommer kommentera mer kring gårdagens skjutning.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-02 kl. 15:56.
Citera
2021-11-02, 16:00
Medlem
Citat:

AD*L BISR*T är enl uppgift delägare i top class music (drees skivbolag) och som dessutom förekommer i minst 5 avsnitt av belastningsregistret.

*=A

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Intressant!

Är det ett sammanträffande att delägaren av Top Class Music (som är Dree Low's skivbolag) blir skjuten samma dag som domen faller på Dree Low?

(1 år för rån i en kiosk, han har dock överklagat).

Återigen, det är intressant men jag är tveksam över om det finns en koppling till Einar. Vi får nog vänta och se om Polisen kommer kommentera mer kring gårdagens skjutning.

Är ju väldigt intressant, om ryktet gällande den pågående konflikten internt inom HH är sann.

Konflikt skapad efter Kard*s mord (endast läst, så vet ej), splittring inom HH, skavt mellan HH och kurderna i Husby, HH medlem knivskuren på N&C och så fortsätter listan.

Kan ju vara ett sammanträffande, men något verkar ju pågå där. Sen är ju frågan om det verkligen är kopplat till mordet på Nils också.

Osar bränd hyena om det hela….
Citera
2021-11-02, 16:00
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Att lägga upp en låt på Spotify brukar ta en vecka. Man skickar in den klara och får ett datum när den släpps. Brukar vara fredagar.
Japp, och efter inspelat verk så ska den mixas, fixas och så är det väl "pappersarbete" med rättigheter, STIM och en massa annat så inte tusan går det från inspelning till släpp på "några dagar".

Alltså kan vi med hyfsat goda antaganden tänka oss att den inte, förutsatt att inte någon är synsk, handlar om Dara.
Citera
2021-11-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har iaf letat, men inte hittat någonstans att någon av de tre männen skulle friats från misstanke.

Kanske är en trådsanning då, mitt fel i så fall
Citera
2021-11-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ja jag är 💯 på att de inte greps våta och jag har 💯 koll på alla offentliga detaljer i fallet, samt alla olika teorier som presenterats här.

Att det står still beror nog på att det inte har kommit någon ny info på ett tag och att det kommer in nya personer i tråden som hela tiden upprepar samma frågor gång på gång lägg där till ett antal troll...

Och för vad vi vet så kan sanningen redan finnas i tråden, har ju kommit ett antal vad det verkar insatta personer som gett sin blid av det hela sedan är ju problemet att veta vem av alla dessa man ska tror på men att det skulle ha gått till på något helt annorlunda sätt i stora drag än de som redan finns presenterade här har jag mycket svårt att se...

Vad jag har förstått, så är det ju ingen, absolut INGEN som målat upp någon av dem som några genier.
Att dom skulle vara kapabla till den typen av irrationellt handlande, är kanske mindre osannolikt än att de skulle iscensätta en skottlossning och påkalla ordningsmakten dagen innan (för att sen ej medverka)

Vi kanske tänker för rationellt och utgår från en masterplan, men att de hela i själva verket kan vara så dumt och dåligt planerat att man knappt tror att det är sant.

Eller så är masterplanen att man VET att dumle kommer ta fokus på sig om han är på plats, pga ryktet från tidigare saker.

man VET även att de kommer vinklas mot tidigare händelser, tex krogslagsmålet.

Om det är planen har de ju lyckats. För det är i de hörnen alla hamnar.

Dumle dömdes tex med enbart "shottaz"/FLG folk under våldtäkten.
Vad jag förstått så har han aldrig pekats ut som utförare eller inblandning i något av morden (förutom han Rozh). Han figurerar på bilder och klipp senaste åren med 3mst folk, men vad är det som ej säger att hans lojalitet ännu en gång skevat ur? För han är ju den perfekta målvakten, förmodligen är han tillräckligt pantad för att se de som någonting positivt med.

De lär väl knappast finnas någon musiker i Sverige som innan haft så mycke medial uppmärksamhet att promota kommande verk, som han fått senaste veckan och hans video på YT kommer ju få sjukligt höga siffror. (Om den ej lyckas bli pausad tills allt är klarlagt kring hans delaktighet)

Inter och Milans kanske inte ens existerar längre, de har kanske alla joinat PSG?
Men man döljer detta med att snacka som att de fortfarande är derbyn.
Framförallt är det ju även det den perfekt täckmantel.

Folk måste bort juh, men gamla vänner som blev fiender, är numera vänner igen?
Därför bör man nog kanske ej låsa sig vid saker för snabbt och för tidigt. Vare sig det upplevs som rationellt eller som irrationellt.

Högmodets mamma är nog dessutom inte att leka med
Citera
2021-11-02, 16:11
Medlem
pukkas avatar
"Polisen dyker i Hammarby sjöstad där artisten Einár sköts till döds.

Om det har något med utredningen av mordet på Einár att göra vill man inte kommentera.

– Jag vill inte gå in på vilken händelse det handlar om men det är i det området, säger Mats Eriksson, presstalesperson hos polisen i region Stockholm."

Kanske letar man efter dumpat mordvapen? Eller eventuellt telefon?
Senast redigerad av pukka 2021-11-02 kl. 16:14.
Citera
2021-11-02, 16:14
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vad jag har förstått, så är det ju ingen, absolut INGEN som målat upp någon av dem som några genier.
Att dom skulle vara kapabla till den typen av irrationellt handlande, är kanske mindre osannolikt än att de skulle iscensätta en skottlossning och påkalla ordningsmakten dagen innan (för att sen ej medverka)

Vi kanske tänker för rationellt och utgår från en masterplan, men att de hela i själva verket kan vara så dumt och dåligt planerat att man knappt tror att det är sant.

Eller så är masterplanen att man VET att dumle kommer ta fokus på sig om han är på plats, pga ryktet från tidigare saker.

man VET även att de kommer vinklas mot tidigare händelser, tex krogslagsmålet.

Om det är planen har de ju lyckats. För det är i de hörnen alla hamnar.

Dumle dömdes tex med enbart "shottaz"/FLG folk under våldtäkten.
Vad jag förstått så har han aldrig pekats ut som utförare eller inblandning i något av morden (förutom han Rozh). Han figurerar på bilder och klipp senaste åren med 3mst folk, men vad är det som ej säger att hans lojalitet ännu en gång skevat ur? För han är ju den perfekta målvakten, förmodligen är han tillräckligt pantad för att se de som någonting positivt med.

De lär väl knappast finnas någon musiker i Sverige som innan haft så mycke medial uppmärksamhet att promota kommande verk, som han fått senaste veckan och hans video på YT kommer ju få sjukligt höga siffror. (Om den ej lyckas bli pausad tills allt är klarlagt kring hans delaktighet)

Inter och Milans kanske inte ens existerar längre, de har kanske alla joinat PSG?
Men man döljer detta med att snacka som att de fortfarande är derbyn.
Framförallt är det ju även det den perfekt täckmantel.

Folk måste bort juh, men gamla vänner som blev fiender, är numera vänner igen?
Därför bör man nog kanske ej låsa sig vid saker för snabbt och för tidigt. Vare sig det upplevs som rationellt eller som irrationellt.

Högmodets mamma är nog dessutom inte att leka med

Allt är möjligt. Var det inte dp som fick brand i flyktbil att självdö av syrebrist? Kan mycket väl vara på nivå som gör det tydligt att de skolkat högstadiet även den här gången. Typ A&D dumpar kläder i luftfylld sopsäck som flyter iland eller något annat sånt. Hoppas vi får veta någon gång.
Senast redigerad av reptileking 2021-11-02 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in