2021-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Menar du att Dalen kom på idén om kidnappningen? Var det ett krav från kidnapparna att han skulle gå tillbaka till sitt gamla skivbolag?

Hans låttexter handlade om mord och dråp i orten. Men det är väl inte samma sak som ett mordhot riktat mot någon specifik person?
Vissa är riktade mot specifika personer som i t.ex. Dansa mot Haval och andra mot gäng som i Trendsetter.
Citera
2021-11-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Jag kan tänka mig att det inte var särskilt strukturerat med deras andel och att det blev en jävla huvudvärk.
Hade dom sagt typ ge oss 10% av intäkterna så har vi din rygg och du får leka att du verkligen är från Dalen.
Så båda parter har förmodligen en del i att det blev så här.
Nisse var för ung för att förstå att om han lämnar Dalen så kommer INGEN ha hans rygg på riktigt.

Jag tror inte han reflekterade sådär jättemycket utan tänkte att varför ska jag dela med mig när det är jag som gör allt? Han förstod nog inte att man måste betala för sig om man gör sig ett namn på andras bekostnad.

Hur tunga är dom från Dalen egentligen? Misstänker att nyrekteringen kommer vara svår haha, har ju blivit ett sånt rikemansområde dom senaste åren.
Citera
2021-11-04, 13:03
Medlem
Har fler än jag fått PM med namnet på en 40+ man som skytt? När jag googlar hans namn så för jag knappt några träffar, väldigt anonym. Verkar vara från Pakistan.
Citera
2021-11-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Är inte det ett typiskt ställe där man kan förvara sitt ex. röka, i en ventil eller något liknande?

Lol. Nej. Tror du grabben stasha kassar för eget bruk i nån jävla ventil eller. Du har kollat för mkt på film.

Cykelrummet, porten, källarområde är ett ställe man står i o röker om ens morsa som man bor med inte vill att man tar upp två andra tvivelaktiga figurer hem för att tillsammans sitta o röka på medan mamma gör mamma sysslor i köket.

Kort och enkelt, Nisse bodde med sin mamma o rökte nog gås ute även ensam. Tvivlar på att hans morsa var såpass okej med hans livsstil att hon skulle se mellan fingrarna om det skedde hemma mitt framför henne, dessutom med "kompisar" där också.
Citera
2021-11-04, 13:08
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Vad jag har hört så ska kurderna i Västerås samt några andra från Skarpnäck pressat adel till o goa Einar men adel ville ej goa Einar de yngre som sköt han har rekat i flera dagar där detta har inget med dp eller hh o göra adel har själv folk efter sig pga Einar tror han kmr ryka härnäst om han inte kickar utomlands

Snygg deflection.

Jag kallar det BS.

Kurderna i Västerås skulle ha problem att skydda/knäppa han av samma anledning som osannolikt vårby knäppte han. Alla sitter + 80% av deras springisar.

Einar set trippa till Leis, adel å dom
Efter nosh & chow to Einar va på ena sidan (adel, Leis) sköts de mot adel dagen efter.

Så det kan lika gärna va Dumle som är goaren åt Husbys hyenor som vill ta bort en pengarpåse för det nya gäng som håller på bildas ur splittringen. Och det är kanske t o m dp som tar på sig jobbet avsluta det hela.

Goare Dumle
Avrättare dp/husby hippos
Citera
2021-11-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Varför står en miljonär i ett jvla cykelrum och blazar??

För att miljonären bor med sin mamma som inte samtycker till blaze?
Citera
2021-11-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abow127
Lol. Nej. Tror du grabben stasha kassar för eget bruk i nån jävla ventil eller. Du har kollat för mkt på film.

Cykelrummet, porten, källarområde är ett ställe man står i o röker om ens morsa som man bor med inte vill att man tar upp två andra tvivelaktiga figurer hem för att tillsammans sitta o röka på medan mamma gör mamma sysslor i köket.

Kort och enkelt, Nisse bodde med sin mamma o rökte nog gås ute även ensam. Tvivlar på att hans morsa var såpass okej med hans livsstil att hon skulle se mellan fingrarna om det skedde hemma mitt framför henne, dessutom med "kompisar" där också.
Jag har också förstått att dom var där för att röka, om det nu var inomhus. För som jag skrev igår så kan dom inte vara så pantade att dom tror att det hjälper att stå utomhus brevid ett cykelställ om man inte vill synas. Kollar aldrig på film men jag vet personer som förvarar sina grejer i exempelvis cykelrum, grannens källarförråd eller balkong.
Citera
2021-11-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Jag har också förstått att dom var där för att röka, om det nu var inomhus. För som jag skrev igår så kan dom inte vara så pantade att dom tror att det hjälper att stå utomhus brevid ett cykelställ om man inte vill synas. Kollar aldrig på film men jag vet personer som förvarar sina grejer i exempelvis cykelrum, grannens källarförråd eller balkong.

Det är folk som tror hela sthlms snuten har span på dom, efter att dom hämtat en femma röka, som dockar sitt stash i ventiler. Finns ingen som inte becknar och av överlåtelsedelen/säljdelen, stashar skiten på ytor som ventiler. Om dom inte sett för mkt på film o som sagt tror att hela sthlms polisen spanar på dom, efter att ha köpt en femma röka.

Du förstår kanske inte hur mkt mer besvärande det skulle vara för Nisse att förklara varför han har säg 50g dockade i ventilen som om han va becknare. Har man skiten för eget bruk, gömmer man inte skiten som en becknare. Varför? Jo för att man inte heller har skuldlistor eller burners med massa samtal o mess, att oroa sig för.

En person som nisse, eller anyone med regelbunden inkomst låg som hög, kommer undan med egetbruk o böter, för ett hegge tom. Oooom man nu inte behandlar sitt röka som någon som inte tänkt röka det själv.

Oavsett, jag kan garantera dig att Nisse inte hade en ventil i cykelrummet för sitt stash. Det är mer eller mindre 98% av platser man meckar på som snorunge. Källare, cykelrum, port. O det är rätt enkelt att ba stå där o röka, när man inte vill dra med sig Dumle o Adel till mamma o fråga om det är okej att dom alla röker på tsm en snabbis.
Senast redigerad av abow127 2021-11-04 kl. 13:25.
Citera
2021-11-04, 13:30
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har fler än jag fått PM med namnet på en 40+ man som skytt? När jag googlar hans namn så för jag knappt några träffar, väldigt anonym. Verkar vara från Pakistan.

Det skulle vara en ny variant jämfört med tonåringar med huvor.
Citera
2021-11-04, 13:36
Medlem
Citat:

Han bodde med sin tjej I lägenheten han bodde inte med sin mamma.
Citera
2021-11-04, 13:36
Medlem
Citat:
Det är folk som tror hela sthlms snuten har span på dom, efter att dom hämtat en femma röka, som dockar sitt stash i ventiler. Finns ingen som inte becknar och av överlåtelsedelen/säljdelen, stashar skiten på ytor som ventiler. Om dom inte sett för mkt på film o som sagt tror att hela sthlms polisen spanar på dom, efter att ha köpt en femma röka.

Du förstår kanske inte hur mkt mer besvärande det skulle vara för Nisse att förklara varför han har säg 50g dockade i ventilen som om han va becknare. Har man skiten för eget bruk, gömmer man inte skiten som en becknare. Varför? Jo för att man inte heller har skuldlistor eller burners med massa samtal o mess, att oroa sig för.

En person som nisse, eller anyone med regelbunden inkomst låg som hög, kommer undan med egetbruk o böter, för ett hegge tom. Oooom man nu inte behandlar sitt röka som någon som inte tänkt röka det själv.

Oavsett, jag kan garantera dig att Nisse inte hade en ventil i cykelrummet för sitt stash. Det är mer eller mindre 98% av platser man meckar på som snorunge. Källare, cykelrum, port. O det är rätt enkelt att ba stå där o röka, när man inte vill dra med sig Dumle o Adel till mamma o fråga om det är okej att dom alla röker på tsm en snabbis.

Det är t.o.m. fånigt att gå in i ett cykelrum för att röka. De kunde lika gärna ha satt sig på ett cafe' eller på en bänk med utsikt över sjöstan. Fast det kanske regnade?
Citera
2021-11-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det är t.o.m. fånigt att gå in i ett cykelrum för att röka. De kunde lika gärna ha satt sig på ett cafe' eller på en bänk med utsikt över sjöstan. Fast det kanske regnade?

Ja, antingen var det regnet, deras fånighet. Eller, så kanske det var svensk lagstiftning som gör det rent av olagligt att röka cannabis oavsett plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in