Citat:
Ursprungligen postat av
flodafloda
Jag har också förstått att dom var där för att röka, om det nu var inomhus. För som jag skrev igår så kan dom inte vara så pantade att dom tror att det hjälper att stå utomhus brevid ett cykelställ om man inte vill synas. Kollar aldrig på film men jag vet personer som förvarar sina grejer i exempelvis cykelrum, grannens källarförråd eller balkong.
Det är folk som tror hela sthlms snuten har span på dom, efter att dom hämtat en femma röka, som dockar sitt stash i ventiler. Finns ingen som inte becknar och av överlåtelsedelen/säljdelen, stashar skiten på ytor som ventiler. Om dom inte sett för mkt på film o som sagt tror att hela sthlms polisen spanar på dom, efter att ha köpt en femma röka.
Du förstår kanske inte hur mkt mer besvärande det skulle vara för Nisse att förklara varför han har säg 50g dockade i ventilen som om han va becknare. Har man skiten för eget bruk, gömmer man inte skiten som en becknare. Varför? Jo för att man inte heller har skuldlistor eller burners med massa samtal o mess, att oroa sig för.
En person som nisse, eller anyone med regelbunden inkomst låg som hög, kommer undan med egetbruk o böter, för ett hegge tom. Oooom man nu inte behandlar sitt röka som någon som inte tänkt röka det själv.
Oavsett, jag kan garantera dig att Nisse inte hade en ventil i cykelrummet för sitt stash. Det är mer eller mindre 98% av platser man meckar på som snorunge. Källare, cykelrum, port. O det är rätt enkelt att ba stå där o röka, när man inte vill dra med sig Dumle o Adel till mamma o fråga om det är okej att dom alla röker på tsm en snabbis.