2021-11-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Woho!!! Någon som tänker som jag! Om det skulle vara så att Dumle sköt så tror jag isåfall att de rökte som han säger i förrådet, började gå mot porten, sköt honom när de kom nära porten. Bakifrån och snabbt sprang därifrån. Vore illa, riktigt illa om så är fallet.

Om det är så att någon av dom eller båda i samförstånd sålde honom så förstår jag inte heller hur de vågade ta den risken, i mörker, springandes kan skyttarna lika gärna råkat skjuta dom eller missta dom för att vara målet. Känns väldigt risky
Det var Adel som sköt Einar, Dumle filma Einar som blev jagad från förrådet hela vägen till porten och där dumpar dumle telefonen sen springer dem till kajen dumpar kläderna, maskeringen pistolen i vattnet efteråt springer dem tillbaka till mordplatsen och leker oskyldiga.
Citera
2021-11-02, 23:01
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Det var Adel som sköt Einar, Dumle filma Einar som blev jagad från förrådet hela vägen till porten och där dumpar dumle telefonen sen springer dem till kajen dumpar kläderna, maskeringen pistolen efteråt springer dem tillbaka till mordplatsen och leker oskyldiga.

Gjorde du dig rolig på min spekulation eller är du seriös? De hade inte hunnit det du beskriver då polisen var där på ett par minuter.
Citera
2021-11-02, 23:02
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Enligt Wikipedia så växte Einar upp i Enskededalen
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Enskededalen
Jag menar att det verkar finnas småhus, bostadsrätter och jurist- och mäklarfirma där och att det är en vanlig förort, inte nån jävla efterapokalyptisk förort som Rågsved. Möjligen att samma typ av människor bodde där, men jag tror inte att det var folktomt och likade piss i centrum.

Det är som nämnt Dalen specifikt som Einar är uppvuxen i: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dalen

Googla Dalens allé. Ett ghetto fyllt med babbar eller som bäst white trash.

Dalen backade Einar i början, tills han ville vara helt egen. Kort efter uppbrottet med Dalen blev Einar kidnappad och problemen började på riktigt. Nu har vi även slutet på Einar's saga.
Citera
2021-11-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Tycker också teorin låter trolig men om den ska kunna vara korrekt kan knappast Dumble ha goat? Menar om DP verkligen ville få in en fot i musikbranschen genom Einar tror jag inte de låter honom dö på det viset, i så fall är det väl snarare om de kommit fram till att det inte är värt striden med de andra antar jag. OM teorin har någon bäring kan knappast Dumle på eget bevåg ha tagit det beslutet?

Just musikdelen är jag nog inte så med på faktiskt. Men många av de andra detaljerna som nämndes iaf.

Ser inga scenarion framför mig där Adel/Dumle inte goat. Vare sig det berott på hot på sina liv, pressningar från de mörkaste av Hyenorna, pengar eller annat, så är det mest troligt att de sålt ut Einar.
Citera
2021-11-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Gjorde du dig rolig på min spekulation eller är du seriös? De hade inte hunnit det du beskriver då polisen var där på ett par minuter.
Hela jobbet tog Max 2 minuter inklusive kasta kläderna och vapnet i vattnet och springa tillbaka till porten, om polisen var där på par minuter så hade gärningsmännen torskat 😂
Citera
2021-11-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Just musikdelen är jag nog inte så med på faktiskt. Men många av de andra detaljerna som nämndes iaf.

Ser inga scenarion framför mig där Adel/Dumle inte goat. Vare sig det berott på hot på sina liv, pressningar från de mörkaste av Hyenorna, pengar eller annat, så är det mest troligt att de sålt ut Einar.

Men då kommer vi ju till varför de mörkare hyenorna skulle vilja se Einar död? Saknas någon pusselbit helt klart.

Själv tror jag nog också Dumle goat(troligtvis har Adel varit införstådd) men jag utesluter faktiskt inte att det rör sig om mer av ett "spaningsupplägg", adressen fanns ju att få tag i för den som ville. Ger det väl 80/20 i odds eller liknande.
Citera
2021-11-02, 23:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Hela jobbet tog Max 2 minuter inklusive kasta kläderna och vapnet i vattnet och springa tillbaka till porten, om polisen var där på par minuter så hade gärningsmännen torskat 😂

Varför i helvete skulle GM kasta kläder och vapen i vattnet? Isf är det riktigt pantade snorisar som utfört.
Citera
Medlem
Citat:

Gissar du eller VET du?
Citera
Medlem
Eviies avatar
Citat:

Snälla. Gå och se en film eller något.
Citera
2021-11-02, 23:10
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smicker
Gissar du eller VET du?

Undrar detsamma. Kanske är Dumle själv som biktar sig
Citera
2021-11-02, 23:11
Bannlyst
Lyssnade idag på P3 Krims avsnitt om mordet som kom efter typ 48h och slogs av hur jävla törstig man var på att trycka ut något bara för sakens skull. Riktigt oseriöst av PS.
Citera
2021-11-02, 23:14
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Ah, skjutningen kan vara fejk, men den kan också vara äkta. Jag försökte mest skriva att det inte är 100% att det är nån av de sk vännerna som goade innan han besköts, hur vidriga de än är. Det finns ju förutom det jag nämnde också filmen, med voi låten, som var taggad i hammarby sjöstad. Kan tänka mig att Nisse, dumle och adel tillsammans hade flertalet på listan på snapchat etc, nån av dem kan ha gjort ett inlägg med geotagg, och det läckte så, men det mest troliga är såklart det andra alternativet att han blev goad av nån på plats. Det är hsh dumt att låsa in sig på nåt till 100%. Vi får nog vänta o se vad utredningen ger. När man vet vilka det var som sköt kanske det ser annorlunda ut. Tror på Sicarios och pris på huvudet, men det kan också va hämnd för nåt. Utredningen lär dock inte ge mycket, så det är väl dumle som får ta skiten för mordet här på flashback ivf Det förtjänar han

Som sagt det är en wild-theory. Men samtidigt har vi ju all denna digitalisering som banar vägen för en imposter, som inte alls är särskilt osannolikt.

Frågan är vad hämnden bottnar i. Har NG gjort något? Eller har han bara skaffat sig en jävla massa fiender på vägen upp?

Känns som någon som inte har djupare band i något gäng, utan gled runt, en slags gangsterrapparnas Håkan Hellström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in