Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Oj, E har sagt att Adel funnits där för honom och gett goda råd inann han slog igneom men trodde inte det var så tidigt. Håller med. Har hoppats att han inte var skyldig me det ser inte bra ut.... kan tänka mig att han kanske inte själv goade honom men eventuellt är indirekt skyldig genom att inte varna/hjälpa honom. Men man ska väl inte döma på förhand då vi inte vet vad som hände. Men om han sålde ut en grabb han känt som barn och varit som en storebror, så instämmer jag med vad du sa.
Det som talar emot A*del är att han tar tydligt avstånd från Einar och är väldigt ivrig med att få förnedringsbilderna skickat till sig i Encrobilagan från kidnappnings-FUP:en.
Någon av Vårbygrabbarna bollar även iden med att få A*del att hämta Einar då han tydligen undviker dem, för att lämna över andra saker som de vill tvinga till sig, efter kidnappningen. Är man någons vän eller "storebror" så kan man väl minst undvika med att aktivt söka upp ens kompis fiender och vilja gotta sig i dennes olycka?
Vårby fick ju både Y*asin och H*aval att lura Einar, två personer han kände någon grad av förtroende för. De lyckades en gång och ville återigen använda någon i Einars närhet att locka ut honom för att få en pistol och klocktillbehör, A*del.
Så varför skulle de inte använda A*del denna gång? Det var ju ett beprövat koncept och det skär lite i hjärtat att Einar var så naiv att han återigen litade på människor som har tvivelaktiga bakgrunder när det kommer till lojalitet gentemot honom. Tyvärr var han bara ett barn, i ett enormt pressat livsläge, så det är ju förståeligt. Man blir äcklad av att läsa hur de pratade om honom i FUP:en, hur de säkert har pratat om andra också.
Att han blev go:ad av någon kvällen han blev mördad är ju rätt så spikat.
Jag är fortfarande väldigt intresserad av händelsen på Nosh & Chow, undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som egentligen hände där och stärkte hotbilden mot Einar.