Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Fattar inte om du är ett troll eller om allt bara går väldigt långsamt för dig. Det jag förklarade var att Teslas tre kameror räcker utmärkt för koll när man backar, och det är ett större problem om man har en sämre skärm (eller mjukvaruproblem som gör att skärmen laddar långsamt eller krånglar osv).
Resten, igen, handlar om att du försöker gissa om saker du inte upplevt. Detta kunde lika gärna vara 10 år sedan och du gissade att det är fånigt att folk har kraftfulla datorer i fickan som kan ta kort osv. En dag kommer med eller utan din hjälp den här framtiden till dig, så om några år kan vi bumpa den här dialogen och se om du fortfarande tycker legacy-bilar håller måttet när du har en referensram.
Nu använder jag iofs 360 kamera lika mycket till att ha koll på området framför och runt bilen, som bakåt, därav namnet, 360 kamera...
Förstår inte vad det är jag gissar över, avsaknaden av utrustning i Teslas modellprogram? Varför upprör det så mycket här? Du tycker tydligen LED Matrix ljus, 360 kamera, HUD är totalt onödiga saker som är något som hör hemma i förlegade ICE bilar, låt gå för det då. Jag tycker självkörning är rätt så meningslös sålänge den inte tar fullt ansvar för körningen, ifall den gör det kan det vara skönt med en stor skärm med webbläsare eller netflix, tills dess ser jag inte riktigt vitsen. Men det får jag tydligen inte tycka enligt dig, då ljuger jag, tydligen är det normalt att sitta i sin bil och pilla på bilens display i timmar, eller det nya normala, vad vet jag. Föredrar nog gamla goda tiderna då man mest satt i bilen när man körde nånstans..
Däremot börjar jag bli nyfiken på vilken Volvo du ägt som haft så grava problem med skärmen, inget jag upplevt i min, upplever den som rätt så rapp faktiskt.