2021-11-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Börjar undra om du ens vet vad en 360 kamera är?
Fattar inte om du är ett troll eller om allt bara går väldigt långsamt för dig. Det jag förklarade var att Teslas tre kameror räcker utmärkt för koll när man backar, och det är ett större problem om man har en sämre skärm (eller mjukvaruproblem som gör att skärmen laddar långsamt eller krånglar osv).

Resten, igen, handlar om att du försöker gissa om saker du inte upplevt. Detta kunde lika gärna vara 10 år sedan och du gissade att det är fånigt att folk har kraftfulla datorer i fickan som kan ta kort osv. En dag kommer med eller utan din hjälp den här framtiden till dig, så om några år kan vi bumpa den här dialogen och se om du fortfarande tycker legacy-bilar håller måttet när du har en referensram.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2021-11-02 kl. 20:02.
Citera
2021-11-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Fattar inte om du är ett troll eller om allt bara går väldigt långsamt för dig. Det jag förklarade var att Teslas tre kameror räcker utmärkt för koll när man backar, och det är ett större problem om man har en sämre skärm (eller mjukvaruproblem som gör att skärmen laddar långsamt eller krånglar osv).

Resten, igen, handlar om att du försöker gissa om saker du inte upplevt. Detta kunde lika gärna vara 10 år sedan och du gissade att det är fånigt att folk har kraftfulla datorer i fickan som kan ta kort osv. En dag kommer med eller utan din hjälp den här framtiden till dig, så om några år kan vi bumpa den här dialogen och se om du fortfarande tycker legacy-bilar håller måttet när du har en referensram.
Nu använder jag iofs 360 kamera lika mycket till att ha koll på området framför och runt bilen, som bakåt, därav namnet, 360 kamera...

Förstår inte vad det är jag gissar över, avsaknaden av utrustning i Teslas modellprogram? Varför upprör det så mycket här? Du tycker tydligen LED Matrix ljus, 360 kamera, HUD är totalt onödiga saker som är något som hör hemma i förlegade ICE bilar, låt gå för det då. Jag tycker självkörning är rätt så meningslös sålänge den inte tar fullt ansvar för körningen, ifall den gör det kan det vara skönt med en stor skärm med webbläsare eller netflix, tills dess ser jag inte riktigt vitsen. Men det får jag tydligen inte tycka enligt dig, då ljuger jag, tydligen är det normalt att sitta i sin bil och pilla på bilens display i timmar, eller det nya normala, vad vet jag. Föredrar nog gamla goda tiderna då man mest satt i bilen när man körde nånstans..

Däremot börjar jag bli nyfiken på vilken Volvo du ägt som haft så grava problem med skärmen, inget jag upplevt i min, upplever den som rätt så rapp faktiskt.
Citera
2021-11-02, 20:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det du skriver är förvisso sant, men det är värt att belysa att aktiekursen rusade på "nyheten" om att ett avtal med Hertz på 100K bilar hade ingåtts. Om det inte har någon betydelse att man inte fick ordern var ju den rusningen helt obefogad?

Musks Tweets ligger farligt nära gränsen för kursmanipulation kan man tycka. Misstänker han inte själv har kontroll längre på utvecklingen det håller på att bli en masspsykos som lever sitt eget liv. Få man tillräckligt många människor med sig kan man starta ett världskrig.
Citera
2021-11-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Varför upprör det så mycket här?
Det upprör inte. Här ska du få ett exempel på varför du får den respons du får, och varför det är ditt eget fel:
Citat:
Du tycker tydligen LED Matrix ljus, 360 kamera, HUD är totalt onödiga saker som är något som hör hemma i förlegade ICE bilar, låt gå för det då.
Antingen trollar du (hittar på) eller så är det väldigt svårt att få dig att förstå saker. Det handlar inte om att något av det där är onödigt, det handlar om att Tesla fixar viktigare saker som man verkligen inte vill backa ifrån. De har stått för ett generationsskifte avseende vad en bil ska klara av. En ny baseline. Det är ett större hopp än vad som någonsin skett i den här marknaden under min livstid. När man upplevt den vill man inte backa, och måste man då köra (vad som nu känns som) en gammal skruttbil för att komma åt LED Matrix så skippar man det. Man accepterar också att komma 50 mil på en tank istället för 100.

Skillnaden i övrigt mellan oss i diskussionen är att jag upplevt det jag skriver om, du gissar bara. Som sagt kan vi bumpa den här diskussionen i framtiden och se om du fortfarande känner samma sak, för framtiden kommer att hitta till dig förr eller senare. Oavsett om du någonsin kör Tesla eller ej, för förr eller senare har konkurrenter hittat dit.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2021-11-02 kl. 20:46.
Citera
2021-11-02, 20:44
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musks Tweets ligger farligt nära gränsen för kursmanipulation kan man tycka. Misstänker han inte själv har kontroll längre på utvecklingen det håller på att bli en masspsykos som lever sitt eget liv. Få man tillräckligt många människor med sig kan man starta ett världskrig.

Det är bara mygel allting. Hertz var precis konkursmässigt, hur skall de ha råd att köpa 100k teslor? Eller vad var det nu, vips skulle de ha 150k teslor istället. Hahaha. Hertz ska ut på börsen igen via IPO, så det är bara för att pumpa upp intresse. Klart som korvspad att tesla inte kommer leverera några 150k teslor. Det har köpts tesla call options för summor som är större än hela bolaget, bara för att pumpa, dessa lirare köper inte ens aktierna utan gör snabba klipp på dessa optioner. Så fort denna pump avtar så kommer det bli ras.
Citera
2021-11-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det handlar bara om att Tesla är ett vansinnigt starkt brand och Hertz leechar från det genom att förknippa sig. Det vill säga inget av det här berör Tesla överhuvudtaget (de har inga problem att sälja bilar, de har fullt upp att producera dem) och jag tycker det är uppfriskande att Elon ofiltrerat kan påpeka att det är BS.
Citera
2021-11-02, 22:08
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Det handlar bara om att Tesla är ett vansinnigt starkt brand och Hertz leechar från det genom att förknippa sig. Det vill säga inget av det här berör Tesla överhuvudtaget (de har inga problem att sälja bilar, de har fullt upp att producera dem) och jag tycker det är uppfriskande att Elon ofiltrerat kan påpeka att det är BS.
Håller med om att det är uppfriskande med en så öppen vd.
Citera
2021-11-02, 22:32
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Håller med om att det är uppfriskande med en så öppen vd.

Så dags nu, han kunde gått ut med detta tidigare istället för att ge sken av att affären var i hamn. Mygel-pump-Elon med storhetsvansinne.
Citera
2021-11-02, 22:33
Medlem
Humeruss avatar
Okej senaste tidens uppgång bäddar för en ny stock split.
Blir svårt att hinna i Q4 men håller kusen så är Q1 inte osannolik.
Tycker det känns lite svajigt men en split hade säkert ökat köpsugen hos småspararna.
Citera
2021-11-02, 22:35
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Så dags nu, han kunde gått ut med detta tidigare istället för att ge sken av att affären var i hamn. Mygel-pump-Elon med storhetsvansinne.

Samtidigt har han gått ut och sagt att det inte betyder något för Teslas finansiella situation eftersom deras orderbok är tämligen välfylld. Det är stick i stäv med pump and dump
Citera
2021-11-02, 22:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Oavsett vad man tycker om Musk så är det märkligt av Teslas IR-avdelning att inte dementera direkt artikeln kom ut i Bloomberg. Antingen har man ett avtal klart eller inte. Det är därför jag tolkar det som att man hade ett avtal nästan klart, men att det stupade på målsnöret. Hertz kanske försökte förhandla priset för tufft och Musk kör ett förhandlingsutspel genom Twitter. Lite Trump-stilen.
Citera
2021-11-02, 22:46
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Samtidigt har han gått ut och sagt att det inte betyder något för Teslas finansiella situation eftersom deras orderbok är tämligen välfylld. Det är stick i stäv med pump and dump

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Oavsett vad man tycker om Musk så är det märkligt av Teslas IR-avdelning att inte dementera direkt artikeln kom ut i Bloomberg. Antingen har man ett avtal klart eller inte. Det är därför jag tolkar det som att man hade ett avtal nästan klart, men att det stupade på målsnöret. Hertz kanske försökte förhandla priset för tufft och Musk kör ett förhandlingsutspel genom Twitter. Lite Trump-stilen.

Jag tolkar det som att Musk är kär i sin egen spegelbild samt har storhetsvansinne. Teslas orderbok skall alltså backa upp företagsvärdet nu, nä du Musk, no way. Ang Hertz så har de inga pengar. Bloomberg är pajasar som inte fact-checkar utan bara dreglar över clicks och views, riktigt nyttiga idioter för pumparna. Det är en ding ding värld nu och det kommer bli bag holders utan dess like.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in