Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nej, jag tror inte att exmaken är särskilt bitter efter hela 8 år (!)
/.../ man kan dessutom fråga sig varför det är så viktigt för dig att svartmåla den häktade maken?
/.../ Det är förövrigt bara du och 4-5 tanter till som vill ha monopol på åsikterna i den här debatten.
/.../ Eller så kan den "försvunna kvinnan" ha liftat med fel person mot Ystad tex, det kan ju förklara den kastade väskan? Kanske blev hon rånad och själv dumpad på vägen ?
/.../ Hur vet du att bilderna inte var manipulerade? Du känner kanske till att det går att sminka en blåtira tex? Jag har tidigare postat länkar till fall där kvinnor fejkat misshandel för att nita dit sina män.
/.../ Det är kanske inte så lätt att lämna med tanke på barn och allt annat.
Du som inte ens känner henne anser att hon är ett omänskligt monster, det värsta av svek men exmaken som blev utsatt för det skulle rycka på axlarna för att det gått några år. Okej.
Jag har inte någonstans gjort anspråk på åsiktsmonopolet, det står du för, jag försöker enbart förstå dina resonemang. När man ifrågasätter varför du inte applicerar dina egna argument på samma sätt på männen anser du det vara att svartmåla männen. Säger ju en del om dina argument.
Visst kan hon ha gått ifrån C och liftat och blivit dumpad precis som du säger, och då letar vi också efter en kropp.
Dina halmgubbar är så tröttsamma. Jag har inte sagt att bilderna inte KAN vara manipulerade, men tror du verkligen själv på att det är det mest rimliga? För att du hittat ett fall från 2019 där kvinnan ändrade sig och sa att hon skadat sig själv? Hur många kvinnor har sedan dess dött av våld i nära relationer?
Och sedan menar du att C inte ska misstänkas för han har ingen tidigare dom. Sen när är avsaknaden av tidigare dom en friskrivning från att ha begått brott? Då skulle det ju inte finnas några brottslingar alls, för ingen kan ha gjort det för dom har inte gjort det tidigare...
Och åter igen är du igång med p-pillren i väskan. Varför måste hon sluta med p-pillren oavsett om och vem hon har relationer med? Du har uppenbarligen inte koll på att en del kvinnor uppskattar sina piller då det kan styra upp menssmärtor och för en del reducera eller helt ta bort blödning. Att hon eventuellt hade p-piller i väskan betyder inte ett endaste skvatt. Kvinnor slutar inte nödvändigtvis med p-piller bara för att dom för tillfället inte har sex.