2022-01-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Det var skyddat boende men som lagen ser ut i Sverige kan kvinnorna inte undahålla gemensamma barn. Hon ansökte om ensam vårdan men hann bli mördad före beslutet.

Har du läst att hon fick posten till en postbox och att media skrivit att hon hade skyddat boende eller har du insyn? Jag tror faktiskt inte dom han fixa något boende. Finns trovärdiga informationslämnare i tråden som sett henne på Professorsgatan i augusti.
Citera
2022-01-27, 20:30
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!

Det underlättar om du inledningsvis skriver att detta är din teori.
Stackars C ..är det en teori eller en subjektiv upplevelse?
Klippet på Facebook med karusellerna är äldre än 28/8. Kanske inte heller B förväntade sig en sådan elakhet av C?
” It Takes Two…”
Senast redigerad av Lilett 2022-01-27 kl. 20:33.
Citera
2022-01-27, 20:35
Medlem
Citat:
Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!
Vad skulle B vinna på genom att undangömma skilsmässopappren?
Citera
2022-01-27, 20:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad skulle B vinna på genom att undangömma skilsmässopappren?
Hon var kanske rädd för konsekvenserna om han såg dem?
Citera
2022-01-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon var kanske rädd för konsekvenserna om han såg dem?
Han skulle förr eller senare ta reda på det genom handräckning.
Det går inte att lägga på locket hur länge som helst.
Citera
2022-01-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vet du om hon faktiskt bodde i denna lägenhet? Jag har trott att hon väntade på skyddat boende och bodde kvar tills vidare på Professorsg.

Borde B då inte skrivit den adressen?
Här står en helt annan adress förmedlingsuppdrag / Göteborg.

https://docdro.id/gWZ116s

Citat:
Vad innebär Skatteverkets förmedlingsuppdrag?
Skatteverket har ett förmedlingsuppdrag som innebär att vi ska förmedla post, via en postoperatör, till den som har skyddade personuppgifter. Förmedlingsuppdraget är till för att den som har skyddade personuppgifter ska kunna få sin post även från personer och organisationer som inte har tillgång till riktiga adressen.
Senast redigerad av Doiten 2022-01-27 kl. 21:01.
Citera
2022-01-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Detta är inte mitt område så jag spekulerar nu. Adressen hon angett går till skatteverkets förmedlingsuppdrag som verkar ha som uppgift att skicka post till personer med skyddade uppgifter. Kan tänkta mig att denna del i processen går fort att ordna, medans det fysiska boendet kan ta tid beroende på tillgång.

Vad skatteverket hade för adress tilp henne kan man ju bara spekulera i. Kan ha varit professorsg i väntan på den nya adressen.
Citera
2022-01-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Detta är inte mitt område så jag spekulerar nu. Adressen hon angett går till skatteverkets förmedlingsuppdrag som verkar ha som uppgift att skicka post till personer med skyddade uppgifter. Kan tänkta mig att denna del i processen går fort att ordna, medans det fysiska boendet kan ta tid beroende på tillgång.

Vad skatteverket hade för adress tilp henne kan man ju bara spekulera i. Kan ha varit professorsg i väntan på den nya adressen.

Jag tvivlar på att de va PG, då borde hon kanske inte få hjälp med förmedlingsuppdrag.
Då den är för de som inte har tillgång till den
riktiga adressen.
Citera
2022-01-27, 21:16
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Detta är teori!

Var du även bekant med C äldre son…?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-27 kl. 21:18.
Citera
2022-01-27, 21:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Jag tror att hon fått skyddat boende, som den nyreggade skrev. Och även flyttat dit eftersom adressen är i Gbg.
Citera
2022-01-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du engagerar dig men lite vet vi väl ändå om vad som hänt tack vare Barby? 🧐

Du kan inte förneka att det är rätt intressanta teorier och uppgifter som vi fått ta del av?

Får man förresten fråga varför du hävdar mord? Det är väl än så länge inte bevisat på nåt sätt att det handlar om det?

Jag funderar faktiskt på att utöka min närvaro här när FUP:et väl anländer. Har du något emot detta? 😎

Men eftersom vi ändå har en debatt här just nu, anser inte du att vi ska känna tacksamhet över att Barby trots allt engagerar sig och försöker bringa åtminstone lite klarhet i vad som kan ha hänt i väntan på FUP?

Ditt eget bidrag till den här diskussionen väger ju lättare än spindelväv.

Jag har dock en till fråga. Tror du att C kan ha varit ovetande om att B ansökt om ensam vårdnad eller kan det ha kommit som en chock för honom och lett till ett jättegräl och bråk sista gången paret möttes?
Du tänker "utöka" din närvaro när fup blir tillgänglig? Går det ens? Då lär du inte end hinna läsa protokollet med tanke på alla inlägg du hinner skriva i dagsläget och deddutom utöka antalet. Lycka till
Citera
2022-01-27, 21:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Han skulle förr eller senare ta reda på det genom handräckning.
Det går inte att lägga på locket hur länge som helst.
Det gör inte en ev rädsla mindre.
Hur menar du att det skulle påverka en ev. rädsla för allvarliga konsekvenser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in