2021-11-01, 20:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du återkommer hela tiden att det inte går att utesluta, eller inget talar emot en viss hypotes.
Ingenting talar emot att hon åkt till månen? Ingen har ju sett henne här på jorden

Kom igen, hon kan befinna sig var som helst om hon nu vill hålla sig undan. Låt dig inte ryckas med av din egen fantasi.

Förra gången hon försvann så hörde hon inte av sig till maken och barnen förrän flera veckor senare men till gammelmor i Polen hade hon minsann meddelat sina planer.

Jag gissar dessutom att den "försvunna kvinnans" mor vet mer än vad hon har berättat angående det aktuella försvinnandet.
Citera
2021-11-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kom igen, hon kan befinna sig var som helst om hon nu vill hålla sig undan. Låt dig inte ryckas med av din egen fantasi.

Förra gången hon försvann så hörde hon inte av sig till maken och barnen förrän flera veckor senare men till gammelmor i Polen hade hon minsann meddelat sina planer.

Jag gissar dessutom att den "försvunna kvinnans" mor vet mer än vad hon har berättat angående det aktuella försvinnandet.
Jag tror inte nån polisanmälde något 'försvinnande' förra gången? Nu vet INGEN var hon är.
Du provocerar ända in i kaklet. Det är synd om dig faktiskt. Får du bara uppmärksamhet här på forumet och inte i verkliga livet? 😪
"Gammelmor"?. Menar du Bs mamma? En kvinna på 60-ish?
Senast redigerad av Picasso2 2021-11-01 kl. 20:29.
Citera
2021-11-01, 20:36
Medlem
Citat:

Ok, månen kanske var en överdrift. Men vad tror du om att hon dragit till SuperShe Island. Det är en ö enbart för kvinnor i Östersjön. Kanske hon tog sig dit från Ystad där hon passade på att dumpa sina onödiga P-Piller?
Citera
2021-11-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Nej, det var en turkisk man 😊
https://www.gp.se/nyheter/världen/försvunnen-man-deltog-i-sökinsats-efter-sig-själv-1.56053766
Det kanske var det. Det var en annan som försvunnit i usa i en skog och inte svarade samtal eftersom det kom från dold nummer!
Jag menar det kan finnas personer som uppför sig väldigt underligt.
Citera
2021-11-01, 21:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du som inte ens känner henne anser att hon är ett omänskligt monster, det värsta av svek men exmaken som blev utsatt för det skulle rycka på axlarna för att det gått några år.

Men exmaken har väl ändå rätt nyligen berättat om hennes flykt från honom och barnen efter att fått höra om hennes nya "försvinnande" ? Menar du att han ska hålla tyst om sitt märkliga ex?

Citat:
Visst kan hon ha gått ifrån C och liftat och blivit dumpad precis som du säger, och då letar vi också efter en kropp.

Eller så befinner hon sig i Polen livs levandes?

Citat:
Jag har inte sagt att bilderna inte KAN vara manipulerade, men tror du verkligen själv på att det är det mest rimliga? För att du hittat ett fall från 2019 där kvinnan ändrade sig och sa att hon skadat sig själv?

Om du googlar på kvinna fejkade misshandel eller kvinna ljög om misshandel så blir det väldigt många träffar.

Varken du eller jag har heller någon aning om den "försvunna kvinnan" har fejkat skador från påstådd misshandel men detta borde väl inte gå att utesluta? Hon verkar rätt förslagen med tanke på hennes historik?

Citat:
Hur många kvinnor har sedan dess dött av våld i nära relationer?

Ca 15 kvinnor om året dör av våld i nära relationer men det har i nuläget ingen koppling till det aktuella fallet eftersom ingen vet om den "försvunna kvinnan" är i livet eller ej.

Citat:
Och sedan menar du att C inte ska misstänkas för han har ingen tidigare dom.

Du kör med omvänd bevisföring, C är misstänkt för att han ej är tidigare straffad för brott i nära relationer.

Citat:
Sen när är avsaknaden av tidigare dom en friskrivning från att ha begått brott?

Med den där logiken så kan ju även den försvunna kvinnan ha pucklat på C?

Kvinnor slåss lika mycket som män i nära relationer enligt ny forskning.

Citat:
Då skulle det ju inte finnas några brottslingar alls, för ingen kan ha gjort det för dom har inte gjort det tidigare

Nu är du inne i en karusell av cirkelresonemang.

Citat:
Och åter igen är du igång med p-pillren i väskan. Varför måste hon sluta med p-pillren oavsett om och vem hon har relationer med?

Jag misstänker att hon använde dessa när hon träffade andra vid sidan om och det kan i teorin ha med försvinnandet att göra. Är det förbjudet att spekulera?

Citat:
Du har uppenbarligen inte koll på att en del kvinnor uppskattar sina piller då det kan styra upp menssmärtor och för en del reducera eller helt ta bort blödning. Att hon eventuellt hade p-piller i väskan betyder inte ett endaste skvatt. Kvinnor slutar inte nödvändigtvis med p-piller bara för att dom för tillfället inte har sex.

Sant men den huvudsakliga anledningen är fortfarande att stoppa ägglossning och då är vi inne på hypotesen om en ny man i hennes liv, du verkar inte vara intresserad av att diskutera om otrohet kan vara en bidragande orsak till hennes försvinnande? Varför?
Citera
2021-11-01, 21:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte nån polisanmälde något 'försvinnande' förra gången? Nu vet INGEN var hon är.

Hur vet du att ingen vet var den "försvunna kvinnan" är?

Hon kan i teorin ha meddelat att hon är i livet men sagt åt de utvalda att hålla tyst.

Kanske skäms hon över all uppståndelse?
Citera
2021-11-01, 21:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det kanske var det. Det var en annan som försvunnit i usa i en skog och inte svarade samtal eftersom det kom från dold nummer!

Ja den försvunna kvinnan har ju tidigare uppfört sig väldigt underligt.

Det är inte normalt att överge make och småbarn utan att säga nåt.

De skribenter som försvarar den typen av försvinnanden tänker nog inte heller i normala tankebanor 😎
Citera
2021-11-01, 22:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Men i många fall är det just gärningsmän som är jätteaktiva vid sökning av försvunna personer.
Citera
2021-11-01, 22:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, jag tror fortf han mördat henne, eller låst in henne nånstans.

Men vad finns det som talar för att den häktade maken låst in den försvunna kvinnan, dvs sin egen fru någonstans?

De enda som driver en sån osannolik hypotes är väl personer som själva kanske borde låsas in?

Jag tror att du kollat på för många skräckfilmer där människor rövas bort och kedjas fast i källare. Sen överför du din vilda fantasi till det aktuella fallet.

Men du ska få en chans att vidareutveckla din teori, var tror du hon hålls inlåst och vad ska inlåsningen leda till? Den häktade maken måste dessutom ha medhjälpare som förser henne med tex mat och dryck eftersom han själv inte kan bistå med detta.

Men om vi håller oss i den verkliga världen och inte svävar ut för mycket.

Är inte den mest troliga förklaringen till hennes försvinnande fortfarande att hon har gjort ett nytt försök att fly familjen fast med lite mer lyckat resultat än förra gången?
Citera
2021-11-01, 22:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Men i många fall är det just gärningsmän som är jätteaktiva vid sökning av försvunna personer.

Fast nu sitter din favorit som GM häktad så han kan knappast leta efter sin fru.

Minskar det möjligen dina misstankar mot den häktade maken? 😎

Vi kan dessutom lägga till att den "försvunna kvinnan" är endast försvunnen i dagsläget. Det finns ingen gärningsman, inte än.
Citera
2021-11-01, 22:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Fast nu sitter din favorit som GM häktad så han kan knappast leta efter sin fru.

Minskar det möjligen dina misstankar mot den häktade maken? 😎

Vi kan dessutom lägga till att den "försvunna kvinnan" är endast försvunnen i dagsläget. Det finns ingen gärningsman, inte än.

Du har väldig förmåga att tänka ologiskt.
Cezary sitter i häkte så han kunde inte medverka i sökning men det minskar inte mina misstankar mot honom.
Jag kallade INTE Cezary gärningsman
Senast redigerad av ursalund 2021-11-01 kl. 22:43.
Citera
2021-11-01, 22:43
Medlem
Citat:

Jag svarar i o f väldigt sällan på dolt nr. tycker inte det är ett dugg märkligt då det ofta bara är säljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in