2021-11-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför ska mannen vara involverad? han sitter ju häktad.
Däremot det skulle inte förvåna mig om B deltog i missing perople och letade efter sig själv.
Det är nåt lurt!
För ska nåt skadestånd betalas ut så måste man sitta häktad för sen avskrivas/frias för utredning.
Och han kommer få stor summa så som han hängts ut i media.
Jo hela detta fall har blivit det skumt ju längre de går.
Citera
2021-11-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
För ska nåt skadestånd betalas ut så måste man sitta häktad för sen avskrivas/frias för utredning.
Och han kommer få stor summa så som han hängts ut i media.
Jo hela detta fall har blivit det skumt ju längre de går.
Det finns schablonbelopp och de är inte så stora att det är värt med sådant här pådrag. Förutom det kan han få ersättning för förlorad arbetsinkomst - kanske sveda och värk också. Men googla gärna så kan du se att det är småbelopp i sammanhanget det handlar om.
Citera
2021-11-01, 15:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Killen hon träffade är dessutom hemma hos sig själv. Om Beata skulle ha ringt honom från mobilen innan den blev avstängd från golfbanan så hade det synts på masttömningen. Det är inte troligt att hon hade två mobiler då hon jobbade som städare och servitris tydligen. Man får inte en arbetstelefon på såna jobb. Vanliga människor går inte runt med dubbla mobiler.

Det där är ju bara bullshit, jag vet många som har två mobiltelefoner just för att ha en reservtelefon om det behövs eller så har dom en till i hemlighet och det kan man ju misstänka att den försvunna kvinnan hade, hon verkar vara en hemlighetsfull kvinna. Hon kan dessutom ha dumpat den gamla telefonen för att den var uttjänt.

Det finns alltså inget som säger att den "försvunna kvinnan" inte kan ha haft två telefoner eller att hon redan på förhand bestämt att möta den där killen det snackas om, att hon sen sa till maken att det var en väninna hon skulle möta upp var väl en nödlögn för att mörka sin otrohet?
Citera
2021-11-01, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns schablonbelopp och de är inte så stora att det är värt med sådant här pådrag. Förutom det kan han få ersättning för förlorad arbetsinkomst - kanske sveda och värk också. Men googla gärna så kan du se att det är småbelopp i sammanhanget det handlar om.

För dig är det kanske småbelopp men inte för andra, du vet ju samtidigt inte om den häktade maken och den försvunna kvinnan haft usel ekonomi?

Nu tror jag inte på den där rätt osannolika teorin men inget går egentligen att utesluta, bedragare finns överallt.

Jag tror mer på hypotesen att den försvunna kvinnan utfört en ny planerad flykt från make och barn när alla problem och bråk gjorde att situationen inte passade henne längre. Ungefär som hennes tidigare flykt 2013.

Synd bara att polisen inte verkar överväga denna högst troliga hypotes.
Citera
2021-11-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
För dig är det kanske småbelopp men inte för andra, du vet ju samtidigt inte om den häktade maken och den försvunna kvinnan haft usel ekonomi?

Nu tror jag inte på den där rätt osannolika teorin men inget går egentligen att utesluta, bedragare finns överallt.

Jag tror mer på hypotesen att den försvunna kvinnan utfört en ny planerad flykt från make och barn när alla problem och bråk gjorde att situationen inte passade henne längre. Ungefär som hennes tidigare flykt 2013.

Synd bara att polisen inte verkar överväga denna högst troliga hypotes.
OM detta skulle vara planerat från bådas sida, så får de inte en krona om det går att bevisa. Det begriper ju vem som helst. De åker båda in i buren för ett brott som har flera rubriceringspunkter.
Senast redigerad av Picasso2 2021-11-01 kl. 15:25.
Citera
2021-11-01, 15:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
OM detta skulle vara planerat från bådas sida, så får de inte en krona om det går att bevisa. Det begriper ju vem som helst. De åker båda in i buren för ett brott som har flera ubriceringspunkter.

Det är sant men det finns ju ingenting heller i nuläget som pekar på att paret är potentiella nobelpristagare?

Den "försvunna kvinnan" har väl dessutom arbetat som städerska och servitris men känns ändå rätt slug och beräknande om vi betänker hennes tidigare sorti från exmannen och barnen 2013?

Jag ställde en fråga tidigare hur hon försörjde sig i Malmö efter sin flykt från barn och make i Polen men ingen vill svara, vet du vad hon "jobbade"med då?
Citera
2021-11-01, 15:37
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
OM detta skulle vara planerat från bådas sida, så får de inte en krona om det går att bevisa. Det begriper ju vem som helst. De åker båda in i buren för ett brott som har flera rubriceringspunkter.
Han är ensam företagare inom bygg och hade inkomst ca. 400 ksek förra året. Sen är väl känt att inom bygg jobbas det svart rätt så mycket. Knappast troligt att han vill riskera att blir häktat och straffat om det blir känt.
Citera
2021-11-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han är ensam företagare inom bygg och hade inkomst ca. 400 ksek förra året. Sen är väl känt att inom bygg jobbas det svart rätt så mycket. Knappast troligt att han vill riskera att blir häktat och straffat om det blir känt.
Nej, jag tror fortf han mördat henne, eller låst in henne nånstans.
Citera
2021-11-01, 15:44
Medlem
monken1s avatar
Kan en våldtäktsman få 840.000 i skadestånd så vet man ju inte hur folk tänker.
Citera
2021-11-01, 15:50
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Sannolikheten är störst att så var det, tyvärr.
Citera
2021-11-01, 16:38
Medlem
Citat:

Varför tror du han låst in henne? Tror du han haft medhjälpare då?
Citera
2021-11-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför ska mannen vara involverad? han sitter ju häktad.
Däremot det skulle inte förvåna mig om B deltog i missing perople och letade efter sig själv.
Det är nåt lurt!

Du tror inte att någon från missing people hade känt igen henne när hon traskade omkring med resten av gruppen och letade efter sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in