2021-10-31, 22:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Och det du skriver ovan, skämtar du, vart fan får du allt ifrån

Tack för ditt engagemang men jag har endast ställt en rad frågor i det inlägg du citerar. Varför vill du inte svara och föra en dialog kring detta?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Varför utesluter du att den försvunna kvinnan kan ha fått ett psykbryt?

Med tanke på hennes historik i Polen när hon övergav sin familj så undrar man ju lite över hur en sådan människa är funtad?
Citera
2021-10-31, 22:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kom igen nu, dubbla gånger har den "försvunna kvinnan" gått upp i rök, det är väl dessutom inte Cesary som är försvunnen utan hon?

Jag har då inte sett någon gammal exfru till den häktade maken träda fram och berätta att han övergav henne och barnen när de var små utan att lämna något livstecken ifrån sig på flera veckor.

Den försvunna kvinnan var småbarnsmor 2013 och lämnade familjen i sticket, var inte det en omänsklig handling?

Du kan ju inte förminska hennes flykt 2013 genom att börja yra om Ceasary. Vad har han med hennes förflutna att göra?

Enligt exmaken i Polen så sa hon inget till honom och barnen innan hon försvann och vi litar på honom nu eftersom han inte har någon anledning att ljuga om händelser som ligger 8 år tillbaka i tiden.

Haha. Du väljer ju själv att misstro alla män och tro på alla kvinnor, du anser väl att gammelmor i Polen är oerhört trovärdig men det gör inte vi andra eftersom mammor ofta tar barnens parti även fast dom vet att dom handlat fel.

Vi ska med andra ord hålla oss väldigt avvaktande till gammelmors påståenden i media.

Varför pratar du "vi", "oss"?
Jag litar inte alls på allt hennes exman sa.
Och inte väl du ska bestämma vad vi andra ska prata om.
Citera
2021-10-31, 22:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tackar!

Om man har en teori brukar man bygga upp den med argument om varför ens teori kan vara rimlig. Där tycker jag du brister lite när det kommer till ny älskare.

Vi låtsas att hon faktiskt hade en ny älskare som hon anmält för hot och misshandel. Hon hade t.o.m ansökt om kontaktförbud. Men av nån anledning får han med henne ut till en golfbana. Men bara han kommer tillbaks. Polisen letar med drönare, hundar och hundratals frivilliga men hon är spårlöst borta.

Då hade jag accepterat teorin om att älskaren kan vara inblandad i hennes försvinnande.

Men vad är det som säger att den försvunna kvinnan inte kan ha träffat sin älskare EFTER det sista mötet med maken?

Hon skulle enligt uppgift träffa en väninna, kan det ha varit en nödlögn?
Citera
2021-10-31, 22:13
Medlem
Citat:
Men vad är det som säger att den försvunna kvinnan inte kan ha träffat sin älskare EFTER det sista mötet med maken?

Enligt CRs uppgift. Försök hålla dig till fakta. Han sa inte heller att hon "skulle träffa" en väninna. Utan till sonen sa han att hon TRÄFFAT en väninna, när han kom ensam tillbaka till bilen. Jag vet att du har det besvärligt med sanningen, men försök åtminstone.
Citera
2021-10-31, 22:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt CRs uppgift. Försök hålla dig till fakta. Han sa inte heller att hon "skulle träffa" en väninna. Utan till sonen sa han att hon TRÄFFAT en väninna, när han kom ensam tillbaka till bilen. Jag vet att du har det besvärligt med sanningen, men försök åtminstone.
Enligt någon tidning ska C i förhör först sagt att B skulle träffa en väninna, sedan ändrat sig och sagt att de blev ovänner och att det var därför han körde.
Citera
2021-10-31, 22:25
Medlem
Citat:

Det kan hon så klart ha gjort. Men första steget för den här teorin måste väl ändå vara att ta reda på om hon hade en älskare över huvudtaget.
Kommer det fram att hon hade det vore det väldigt intressant att veta hur deras relation såg ut.

Men tills dess tror jag inte alls på denna teori.
Citera
2021-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt någon tidning ska C i förhör först sagt att B skulle träffa en väninna, sedan ändrat sig och sagt att de blev ovänner och att det var därför han körde.
Tydligen många versioner då.
Citera
2021-10-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är son till C som påstår det. Och det var en i tråden som skrev att det var svensk.
Men...jag är inte 100% att det är sant.
Det kunde ju vara en vän som hon gillat att prata och man gjorde älskare av honom.

Okej ja.. känns mer troligt att det var en vän. Med tanke på misshandeln känns det konstigt om hon hade vågat va otrogen ens.
Citera
2021-10-31, 22:59
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Kom igen nu, dubbla gånger har den "försvunna kvinnan" gått upp i rök, det är väl dessutom inte Cesary som är försvunnen utan hon?

Jag har då inte sett någon gammal exfru till den häktade maken träda fram och berätta att han övergav henne och barnen när de var små utan att lämna något livstecken ifrån sig på flera veckor.

Den försvunna kvinnan var småbarnsmor 2013 och lämnade familjen i sticket, var inte det en omänsklig handling?

Du kan ju inte förminska hennes flykt 2013 genom att börja yra om Ceasary. Vad har han med hennes förflutna att göra?

Enligt exmaken i Polen så sa hon inget till honom och barnen innan hon försvann och vi litar på honom nu eftersom han inte har någon anledning att ljuga om händelser som ligger 8 år tillbaka i tiden.

Haha. Du väljer ju själv att misstro alla män och tro på alla kvinnor, du anser väl att gammelmor i Polen är oerhört trovärdig men det gör inte vi andra eftersom mammor ofta tar barnens parti även fast dom vet att barnen har handlat fel.

Vi ska med andra ord hålla oss väldigt avvaktande till gammelmors påståenden i media.

Det är bara du som förutsätter att jag misstror alla män eftersom jag ifrågasätter varför du misstror alla kvinnor. Flawed logic.

Men du menar alltså att efter 8 år kan inte exmaken vara bitter och snacka skit om kvinnan som tog två av hans barn med sig till ett annat land?

Och eftersom Cs ex inte hänger ut sig i pressen så förutsätter du att han är en god, omsorgsfull far, trots att han också flyttade ifrån sina barn och började om med en ny, yngre fru i ett nytt land.

Tror du är ganska ensam om det resonemanget, ja förutom din "taggade" följeslagare då.

Hon kan ju även ha blivit ovän med C på golfbanan, gått vilse, fått en psykos och kastat bort sin väska på grund av förföljelsemani, om vi nu ska hålla alla dörrar öppna oavsett logik.

Jag sätter nog ändå min slant på den nyligen blivne exmaken som hon ansökt om kontaktförbud mot, som hon med bilder på sitt blåslagna ansikte hävdar har misshandlat henne, och som polisen fick avhysa när hon låste honom ute. Men man vet ju aldrig, allt det kan ju ha varit en lögn för att... Ja varför då? Varför flyttade hon inte bara till den påstådda nya killen om C inte var något problem?
Citera
2021-11-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

I förhör kan de ha sagts att hon eventuellt skulle möta en manlig vän med östeuropeisk koppling, men det sades inget om att denna person kanske eventuellt ingått eller ingår i ett trafficking nätverk. Mycket vagt kan någon nämnt att en bordell med polska damer kan vara en plats där Bea nu avnjuter en stångdans, men inget är säkert
Citera
2021-11-01, 01:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Men du menar alltså att efter 8 år kan inte exmaken vara bitter och snacka skit om kvinnan som tog två av hans barn med sig till ett annat land?

Nej, jag tror inte att exmaken är särskilt bitter efter hela 8 år (!) 😎

Han vill nog dock gärna informera alla andra om vilken märklig person han var gift med för länge sen och vad hon är kapabel till.

Citat:
Och eftersom Cs ex inte hänger ut sig i pressen så förutsätter du att han är en god, omsorgsfull far, trots att han också flyttade ifrån sina barn och började om med en ny, yngre fru i ett nytt land.

Hittills har vi inte fått se det äga rum, man kan dessutom fråga sig varför det är så viktigt för dig att svartmåla den häktade maken?

Citat:
Tror du är ganska ensam om det resonemanget, ja förutom din "taggade" följeslagare då.

Tråden är ingen tävlan i vem som tycker mest eller vad. Det är förövrigt bara du och 4-5 tanter till som vill ha monopol på åsikterna i den här debatten.

Citat:
Hon kan ju även ha blivit ovän med C på golfbanan, gått vilse, fått en psykos och kastat bort sin väska på grund av förföljelsemani, om vi nu ska hålla alla dörrar öppna oavsett logik.

Eller så kan den "försvunna kvinnan" ha liftat med fel person mot Ystad tex, det kan ju förklara den kastade väskan? Kanske blev hon rånad och själv dumpad på vägen ?

Citat:
Jag sätter nog ändå min slant på den nyligen blivne exmaken som hon ansökt om kontaktförbud mot, som hon med bilder på sitt blåslagna ansikte hävdar har misshandlat henne, och som polisen fick avhysa när hon låste honom ute. Men man vet ju aldrig, allt det kan ju ha varit en lögn för att... Ja varför då?

Hur vet du att bilderna inte var manipulerade? Du känner kanske till att det går att sminka en blåtira tex? Jag har tidigare postat länkar till fall där kvinnor fejkat misshandel för att nita dit sina män.

Paret är förövrigt fortfarande gifta. Den häktade maken är ingen exmake.

Citat:
Varför flyttade hon inte bara till den påstådda nya killen om C inte var något problem?

Det är kanske inte så lätt att lämna med tanke på barn och allt annat.

Du menar kanske att hon skulle övergett maken och barnen på samma sätt som hon gjorde i Polen 2013 med exmannen och barnen?

Dvs, att bara sticka iväg från allt?

Vem vet, du har kanske rätt för en gångs skull?

Den "försvunna kvinnan" är fortfarande försvunnen. Kanske är det frågan om ett frivilligt försvinnande.
Citera
2021-11-01, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Okej ja.. känns mer troligt att det var en vän. Med tanke på misshandeln känns det konstigt om hon hade vågat va otrogen ens.

Men nu är väl den där påstådda misshandeln endast en trådsanning än så länge?

Maken är trots allt inte dömd för brott i nära relationer och det måste väl väga tyngre än allt skitsnack i tråden?

Du pratar dessutom om otrohet, bör inte p-pillren som hittades i samband med väskfyndet indikera otrohet från den "försvunna kvinnans" sida?

Hon hade väl knappast sex med sin make eftersom hon lät honom sova som en hund på golvet utanför parets gemensamma bostad?

Man kan dessutom fråga sig hur många "manliga vänner" den försvunna kvinnan hade och om bruket av p-piller haft något med detta att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in