2021-11-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalmackmyra
Jag är lite besviken då jag ändå ett 10-tal gånger köpt brajjat där och varit nöjd nästan alla gånger.

Som flera andra spekulerat i tror även jag att de börjat noja över det ökade fokuset på droghandel över nätet, både i Sverige och utomlands.

Det rör sig givetvis om en exit-scam ändå pga alla omständigheter som nämnts. De där pengarna som folk satt in kommer aldrig doneras till något, de åker rätt ner i fickan. Fast är någon chockad egentligen? Det är inte direkt hederliga människor som driver FS. Grovt kriminella som sannolikt har mycket liten respekt för liv och hälsa, eller samhället i övrigt.

Hade jag varit dem hade jag nog ärligt talat gjort samma sak. Blir pressen för hög från rättsväsendet är det lika bra att dra sig ur i god tid, samtidigt får man ju givetvis casha ut det man kan.

Vet någon om säljarna blev scammade i någon större utsträckning?

Hur kan du säga att det är grovt kriminella som ligger bakom fs 3? Kommer nog bli så framöver men så har det väl inte varit innan.

Ja både säljare och köpare blev av med pengar även om många säljare hann ta ut.
Citera
2021-11-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Hur kan du säga att det är grovt kriminella som ligger bakom fs 3? Kommer nog bli så framöver men så har det väl inte varit innan.

Ja både säljare och köpare blev av med pengar även om många säljare hann ta ut.

Synnerligen grova narkotikabrott begicks där under flera år. Tvivlar på att det är snälla Svenssons som ligger bakom sajter som dessa.
Citera
2021-11-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalmackmyra
Synnerligen grova narkotikabrott begicks där under flera år. Tvivlar på att det är snälla Svenssons som ligger bakom sajter som dessa.

Jag har ingen aning men skulle gissa på en blandning, är du känd på gatan kan du inte driva en sån sida länge.
Citera
2021-11-01, 11:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Trist, köpte psykedeliska där ibland men kommer väl en ny tjänst snart.

Någon säljare på forumet skrev att de förlorade nästan en miljon och någon annan ett par hundra tusen.

Dumt o lita en miljon på kriminella man inte ens känner.
Citera
2021-11-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
En verifierad profil på flugforum som nickar Lokoshepherd gick idag ut med ett meddelande / inlägg på forumet att de tänker lansera Flugsvamp 4.0 den 4 november, d.v.s. om redan 3 dagar. Vi får se hur det går!

Längtar
Citera
2021-11-01, 11:56
Medlem
jesussugers avatar
Va nån på flugforumet som hade spårat sina pengar för att se om dom gick till tor, enligt den användaren så gick det inga pengar till tor. Den som tror på att dom kommer ge pengar är ju riktigt slut i skallen. Klart dom plockar ut pengarna, inte så att man kan söka upp dom bakom sidan.
Citera
2021-11-01, 12:08
Medlem
Vad jag hört så finns det många andra marknadssidor och flugsvamp 4 kommer väl dyka upp snart
Men en fråga hur hittar ni alla dessa sidor?
Citera
2021-11-01, 12:09
Medlem
Sen tråkigt att fs inte gick ut med det tidigare så folk hade kunnat haft kvar sina pengar.
Citera
2021-11-01, 12:13
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Trist, köpte psykedeliska där ibland men kommer väl en ny tjänst snart.

Någon säljare på forumet skrev att de förlorade nästan en miljon och någon annan ett par hundra tusen.
Surt sa räven men varför i helvete sitter man inne med en miljon på en sådan sida? Kan ju som vi ser nu stängas ner eller bli nedplockad av polisen i vilken sekund som helst, att flytta pengarna till en privat plånbok är det första jag hade gjort.
Citera
2021-11-01, 12:25
Medlem
LeChapos avatar
Lika bra! Fs är ju ända sättet för snuten att ha span. Bra att det blev taget offline. Tror inte en chans 4.0 kommer upp.

Det hade ni heller inte gjort om ni hade miljoner i banken.
Citera
2021-11-01, 12:26
Medlem
vadsadusadus avatar
Flugforum verkar välbesökt, både igår och idag har jag haft svårigheter med att komma åt sidan. Vet inte om det påverkar hur många som är online där, men kan tänka mig det beror på det.

Nu är frågan ju om man vågar handla av Flugsvamp 4 när det kommer. Gör de samma sak om ett år eller två som Flugsvamp 3 nu gjorde? Har aldrig blivit blåst av någon säljare på FS 3, och för mig som är helt noob på TOR och bitcoin å allt så var FS 3 superenkel att använda. Har ingen kontakt på gatan, så jag får försöka hitta mig till alternativa sidor. De jag kollat på har dock inte nån säljare med min produkt, Zolpidem, så jag hoppas en del säljare från FS 3 kommer ha bra utbud på egna sidor.
Citera
2021-11-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Är man rädd att snuten har span på sig, eller att de börjar närma sig.. Så går man inte ut med "vi kommer stänga om en vecka och sopa bort alla spår"

Det vore dumt.

Däremot är jag säker på att de hade kunnat återbetala köpare utan vidare bekymmer, skicka tillbaka pengarna där de kom ifrån t.ex

Luktar scam.

Det lämnar iofs bara onödiga spår. Tror mer på att dom fick panik och stängde ner butiken pga det.

Tråkigt såklart med allas pengar men personligen skulle jag aldrig låta pengarna ligga kvar på sidan någon längre tid utan föra över och beställa direkt. Klart så kan det vara så att man har tänkt göra det och sidan var nere men utgår man från tråden här så är det en minimal grupp som tänkte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in