Citat:
Ursprungligen postat av
Extreem
Internationella marknader så som arch och torrez är ju stora måltavlor och ligger i stort fokus av både europol och interpol, vi vet vad som hänt med dessa genom tiderna, dessutom är exitscams nästan garanterat och bara en tidsfråga på dessa sidor om man nu kollar tillbaka i tiden, dvs om sidorna nu ens klarar sig innan dom läggs ner av diverse myndigheter tillsammans med allas pengar ..
Förstår inte varför det samtidigt normaliseras anvädning av clearnet sidor, signal, protonmail o liknande dumheter, inrikes marknader som Flugsvamp har klarat sig någorlunda bra trots att det var lite surt att säljare o köpare inte fick längre tid att ta ut sina pengar. Jag tänker iallafall lägga mina pengar o säkerhet på FS 4.0, åtminstone om nån vecka eller så att fixa buggar o se att köpare fått sina grejer, dom har trots allt gjort stora framsteg på så kort tid (om det nu inte är samma gäng som FS 3.0 dvs vilket jag tvivlar på iomed hur sidan o funktionerna ser ut).
Du kommer aldrig kunna utveckla den typ av säkerhet som de större internationella sidorna besitter på ”någon vecka”. Att satsa pengar på FS 4 nu vore rejält korkat, speciellt med tanke på att de som programmerar den sidan verkar vara gravt inkompententa.
Nej en beprövad sida som funnits uppe i några månader och som har ett fullgott skydd skulle fortfarande vara mitt bästa råd. Exit scams skyddar man sig mot genom att inte låta din wallet på sidan användas som ett bankfack..