Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Precis! Då får du nog tåla att ditt utpekande av en statsministermördare blir synat eller hur?
Och hur kan du ens dra de slutsatser du gör "när vi inte ens har hela bilden".
Tänk om Lisbeth talat med SE?
Tänk om han faktiskt såg hur hon sprang ut i gatan och viftade på bilar?
O.s.v.
Det är alibi-uppgifter.
Det finns många fler och det räcker att en är korrekt.
Omvänt så blir det väldigt många lögner/chansningar som SE prickar in.
Jag förstår mycket väl en önskan om att få fantisera och teoretisera olika händelseförlopp o.s.v.
Men nu talar vi om ett riktigt brott och inte vilket som helst, utan mordet på statsministern.
Teorierna måste tåla att granskas.
Jag pekar inte ut någon detta är en diskussionstråd där vi alla tillsammans diskuterar saker kring SE och han roll i Palmemordet.
Jag tar inte åt mig om någon förnekare angriper. Jag kan bli frustrerad när vissa resonerar helt tokigt och inte minst fastslår saker som de inte har något stöd för, Vissa försöker ändra SEs utstämplingstid o.s.v.
Ja det finns alltid ett tänk om MEN när inget i materialet tyder på att SE och LP samtalat och det är ytterst osannolikt att inte någon av alla de människor som stod runt dessa två inte noterat något sådant samtal ,så vågar jag påstå att det inte ägt rum,detsamma gäller ju SEs påstådda språngmarsch,
Med 99%ig sannolikhet kan vi fastslå att dessa saker aldrig inträffat. Det kan jag säga och stå för trots detta tänk OM.Det kan vi genom att läsa förhör komma fram till,
Varför såg bara SE att LP sprang ut i gatan och stoppade ett stort antal bilar?
Varför såg han däremot INTE när folk sprang ut i gatan och stoppade ambulansen som sedan backade upp på trottoaren?
Varför är SE den enda tror jag som säger att det gick att få kontakt med LP och tom föra ett samtal med henne?
Här utgår jag från det material som finns helt enkel.
När det gäller andra saker som signalementet på GM så spretar det så mycket att det är svårt att dra några stora växlar på det.Där kan jag inte säga med någon säkerhet alls hur GM såg ut var klädd osv,