2021-10-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Då har vi en samförståelse, du tycker som du gör, och jag som jag gör.

Jag vill återigen påpeka här att många mordfall är lätta att lösa, och att man i förstone inte skall spekulera en massa.

Vi kommer inte att komma överens om något av det här eftersom din uppfattning är att jag har skrivit något som är den direkta motsatsen till vad jag säger.

Nej i mitt första inlägg menade jag att man har inte "råd" att ta bort GM när det gått 35år pga t.ex inget tidigare våldskapital....

KP menar att SE är misstänkt GM o där håller jag med...

Att ta bort SE som misstänkt tycker jag bara blir fel o mordet kommer aldrig att lösas , så spekulationer är vad vi eg enbart har kvar oavsett GM
Citera
2021-10-17, 00:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej i mitt första inlägg menade jag att man har inte "råd" att ta bort GM när det gått 35år pga t.ex inget tidigare våldskapital....

KP menar att SE är misstänkt GM o där håller jag med...

Att ta bort SE som misstänkt tycker jag bara blir fel o mordet kommer aldrig att lösas så spekulationer är vad vi eg enbart har kvar oavsett GM

Ingen har tagit bort något.

Det enda jag såg var din mening om att man skulle kunna inse något innerst inne och en smajli.

Det förstår du säkert.

Men du har helt rätt. Mördaren kan vara du eller jag.

I den här tråden gäller det att visa något som är rimligt, och inte en massa spekulationer.

Kan vi kanske avsluta meningsutbytet med det?
Citera
2021-10-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ingen har tagit bort något.

Det enda jag såg var din mening om att man skulle kunna inse något innerst inne och en smajli.

Det förstår du säkert.

Men du har helt rätt. Mördaren kan vara du eller jag.

I den här tråden gäller det att visa något som är rimligt, och inte en massa spekulationer.

Kan vi kanske avsluta meningsutbytet med det?

Absolut..

Problemet att det gått 35år o folk här måste ibland lägga fram bevis o inte en massa spekulationer ang SE....

Jag tycker att det blir orättvist samt att KP faktiskt menade att SE är misstänkt men la ner utredningen...

Sen är det väl spekulationer som ändå är det roliga i denna tråd för vad har vi annars ?

Så eg är det ju kul att ha olika tankar annats hade inte tråden "levt"
Citera
2021-10-17, 00:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Absolut..

Problemet att det gått 35år o folk här måste ibland lägga fram bevis o inte en massa spekulationer ang SE....

Jag tycker att det blir orättvist samt att KP faktiskt menade att SE är misstänkt men la ner utredningen...

Sen är det väl spekulationer som ändå är det roliga i denna tråd för vad har vi annars ?

Så eg är det ju kul att ha olika tankar annats hade inte tråden "levt"

Så är det.

Jag skall tacka dig för meningsutbytet och önska dig en god natt.
Citera
2021-10-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det klart att han inte har, varken före (under) eller efter MOP.

Detta faktum skulle dock dras fram av sekten som något som stämmer med GMP…;0)

I övrigt stämmer ingenting i GMP på SE.
Åja ett antal saker stämmer relativt bra på SE men bäst stämmer GMPn på CA.
Dock stämmer Clarkes the probable assasin mycket väl på SE men inte ett skit på CA.
Nej det enda brott SE dömdes för var ju en rattfylla på 90talet.
Citera
2021-10-17, 01:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Jag har två tolkningar av ditt inlägg. Det första är att du vill ställa dig över folk i denna tråd och att dom är fårskallar. Det andra är att du tycker att du själv inte når upp till den intellektuella nivån denna tråd har.

Någonstans har jag hört att man inte ska säga något om det inte är positivt. Jag väljer att tolka ditt inlägg som något positivt till oss.

Kanske borde du läsa våra inlägg några gånger till, så ser du hur våra argument räcker till skäligen misstänkt. Det kanske är där problemet ligger, du har kollat för dåligt?

Är det fortfarande svårt att förstå efter det, kan du ju alltid vända dig till tråden om Mordet på Palme, där kanske nivån är lite lägre?

Jag stödjer mig på följande "uppslag" när jag kallar misstankarna mot SE för fantasibygge:
https://drive.google.com/file/d/1N1hYpN3DTRwGbXpclgcrolMqUKVJfSuT

Här kan vi se att de flesta komponenter som någonsin anförts mot SE utom möjligen kopplingen till Stay Behind finns med.

Som du säkert märker så kompletterar polisen kvinnans uppgifter och läcker det hela till Per H på Skandia som skriver ett PM:
https://drive.google.com/file/d/1CDYLvXgWRwDDTfPKvFMfEe6dh8_pWIuH

Att polisen bett Per H om detta PM och läckt uppgifter tyder väl uppgifter i PMet om vad vittnen på mordplatsen kan ha sett eller inte sett. Det borde en säkerhetsansvarig på Skandia rimligen ha lite svårt att ha koll på.

Vi kan korsa de två av mig länkade dokumenten och inser att den punkt som är maskad i Per H's PM är att SE har en koppling till EAP. Det är nämligen när Per H börjar prata om EAP som telefonförhöret med honom rinner ut i sanden. Det är tydligt att intresset från polisens sida försvinner då Per H blir avbruten av förhörsledaren och förhöret avbryts.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Per-H%C3%A4ggstr%C3%B6m.pdf

Man undrar vad det är för dokument förhörsledaren fått från sin chef Linder när man läser förhöret, men det dokumentet registreras pliktskyldigast någon gång runt 2017 skulle jag gissa med tanke på löpnumret E-63:11. Varför det tog så många år att registrera detta är ett mysterium för mig.
https://drive.google.com/file/d/1vqiWHuIHN3SfrUwb4vBKZhKEBTG7Ve3e/view

Man kan tydligt se hur polisen "tvättat" tipset från mytomanen på Åland och Per H's PM så att det hela ska bli lite mer "salongsfäigt".

Det är dessa dokument som ligger till grund för Proletärens artiklar. Att sedan TP inte förstår att allt bygger på vad en fantasifull kvinna på Åland har fantiserat ihop är hans problem.

Misstankarna mot SE innehåller ingen substans och det märks inte minst i den här tråden då inga nya uppgifter över huvud taget som pekar mot SE har kommit fram sedan tråden startades.

Fanns det tillstymmelse till substans i misstankarna mot SE borde detta ha redovisats av KP på presskonferensen, vilket inte gjordes. Det borde också kommit fram något nytt när man började offentliggöra maskade domument och där har inte heller kommit fram något nytt.

Visst är det roligt att leka "miss Marple" men att som TP och ni gör leka följa John med en fantasifull kvinna på Åland är inte konstruktivt enligt mig.
Citera
2021-10-17, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag stödjer mig på följande "uppslag" när jag kallar misstankarna mot SE för fantasibygge:
https://drive.google.com/file/d/1N1hYpN3DTRwGbXpclgcrolMqUKVJfSuT

Här kan vi se att de flesta komponenter som någonsin anförts mot SE utom möjligen kopplingen till Stay Behind finns med.

Som du säkert märker så kompletterar polisen kvinnans uppgifter och läcker det hela till Per H på Skandia som skriver ett PM:
https://drive.google.com/file/d/1CDYLvXgWRwDDTfPKvFMfEe6dh8_pWIuH

Att polisen bett Per H om detta PM och läckt uppgifter tyder väl uppgifter i PMet om vad vittnen på mordplatsen kan ha sett eller inte sett. Det borde en säkerhetsansvarig på Skandia rimligen ha lite svårt att ha koll på.

Vi kan korsa de två av mig länkade dokumenten och inser att den punkt som är maskad i Per H's PM är att SE har en koppling till EAP. Det är nämligen när Per H börjar prata om EAP som telefonförhöret med honom rinner ut i sanden. Det är tydligt att intresset från polisens sida försvinner då Per H blir avbruten av förhörsledaren och förhöret avbryts.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Per-H%C3%A4ggstr%C3%B6m.pdf

Man undrar vad det är för dokument förhörsledaren fått från sin chef Linder när man läser förhöret, men det dokumentet registreras pliktskyldigast någon gång runt 2017 skulle jag gissa med tanke på löpnumret E-63:11. Varför det tog så många år att registrera detta är ett mysterium för mig.

Man kan tydligt se hur polisen "tvättat" tipset från mytomanen på Åland och Per H's PM så att det hela ska bli lite mer "salongsfäigt".

Det är dessa dokument som ligger till grund för Proletärens artiklar. Att sedan TP inte förstår att allt bygger på vad en fantasifull kvinna på Åland har fantiserat ihop är hans problem.

Misstankarna mot SE innehåller ingen substans och det märks inte minst i den här tråden då inga nya uppgifter över huvud taget som pekar mot SE har kommit fram sedan tråden startades.

Fanns det tillstymmelse till substans i misstankarna mot SE borde detta ha redovisats av KP på presskonferensen, vilket inte gjordes. Det borde också kommit fram något nytt när man började offentliggöra maskade domument och där har inte heller kommit fram något nytt.

Visst är det roligt att leka "miss Marple" men att som TP och ni gör leka följa John med en fantasifull kvinna på Åland är inte konstruktivt enligt mig.

Jasså ?

Tråden är skapad 2012 o TP o KP har läst mkt i denna tråd så det har ju ändå blivit något av denna tråd....

Tillomed att KP nämnde SE som misstänk GM..

Så inte så illa väl
Citera
2021-10-17, 03:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jasså ?

Tråden är skapad 2012 o TP o KP har läst mkt i denna tråd så det har ju ändå blivit något av denna tråd....

Tillomed att KP nämnde SE som misstänk GM..

Så inte så illa väl

Att TP söker stöd här på FB kan jag gissa, men vad är dina belägg för att KP läser här?

Kvinnan på Åland hittade på hela teorin. Att Linder och Häggström "grupparbetade" för att sätta dit SE är inte direkt något vi behöver tvivla på när vi läst dokumenten.

Att till och med Linders underlydande backar och avbryter förhöret med Häggström tyder väl på hur tunt det hela är?

Linder har med saker i sitt dokument han inte borde veta utan att tala med Häggström och Häggström har med saker i sitt PM som han inte borde känt till utan att prata med Linder. Så ser rundgången och den mentala härdsmältan ut när SE ska utpekas som OPs mördare tyvärr.

Dessa båda herrar har haft något slags grupparbete som inte domumenterats i PU. Vi kan nu se hur tokigt det blev. Bara att datum på domumenten tyder på att Linder redan visste vad som skulle att komma att stå i Häggströms PM med senare datum får mig att dra öronen åt mig.

Hur kan ens Linders dokument bli registrerat som E-63:11? Det låg i en skrivbordslåda till 2017? Löpnumret tyder på det. Finns det mer oregistrerade dokument i lådorna? Det är tydligen KP's utredning som hittat och registrerat Linders dokument 2017! Dock över 30 år efter mordet, men ändå....
Citera
2021-10-17, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att TP söker stöd här på FB kan jag gissa, men vad är dina belägg för att KP läser här?

Kvinnan på Åland hittade på hela teorin. Att Linder och Häggström "grupparbetade" för att sätta dit SE är inte direkt något vi behöver tvivla på när vi läst dokumenten.

Att till och med Linders underlydande backar och avbryter förhöret med Häggström tyder väl på hur tunt det hela är?

Linder har med saker i sitt dokument han inte borde veta utan att tala med Häggström och Häggström har med saker i sitt PM som han inte borde känt till utan att prata med Linder. Så ser rundgången och den mentala härdsmältan ut när SE ska utpekas som OPs mördare tyvärr.

Dessa båda herrar har haft något slags grupparbete som inte domumenterats i PU. Vi kan nu se hur tokigt det blev. Bara att datum på domumenten tyder på att Linder redan visste vad som skulle att komma att stå i Häggströms PM med senare datum får mig att dra öronen åt mig.

Hur kan ens Linders dokument bli registrerat som E-63:11? Det låg i en skrivbordslåda till 2017? Löpnumret tyder på det. Finns det mer oregistrerade dokument i lådorna? Det är tydligen KP's utredning som hittat och registrerat Linders dokument 2017! Dock över 30 år efter mordet, men ändå....

Det är tunt men varför skulle dom vilja sätta dit SE eg ?
Citera
2021-10-17, 03:33
Medlem
ursprungligens avatar
Jag får rätta mig själv. 2017 ska nog vara 2018!

E-63:10 är daterat 2018-04-09.

https://drive.google.com/file/d/1yvrvJJCHA6ysY4U-l3NEh47wWbEWpHKJ/view

Det enda domumentet som sticker ut i nummerföljden som är registrerat av nya PU är E-63:11

Alla andra registreringar avser information inhämtad på 2010-talet....

Men dokument E-63:11 är uppenbarligen skrivet 1986 men registrerat först 2018.

Notera alltså att detta gulnande dokument registreras 2018 i PU!
Citera
2021-10-17, 03:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det är tunt men varför skulle dom vilja sätta dit SE eg ?

Linder sa innan sin pension att mordet skulle lösas inom några månader. Det var nog SE han avsåg. Att Häggström och Linder hade grupparbetat framgår av deras olika dokument. Kom ihåg att förhöret med Häggström skulle vara det som fick "polisen" att se sambanden. Det ser jag som förklaringen till att Linders dokument fick ligga i en byrålåda till 2018 innan det registrerades i PU.

Tyvärr nämns Linders dokument i förhöret med Häggström. Så KP kände sig väl lite tvungen att försöka "smyga in det" i PU för sin egen själsfrids skull. Tyvärr tillämpas löpande nummer så det är tydligt att detta skedde 2018. Man kan tycka att det är lite långsamt även för PU.

På din fråga tror jag att svararet på varför man vill "sätta dit SE" var samma då som idag: Fåfänga. Titta bara på hur tokigt det har blivit med TP.

Linder ville väl vara den som "löste" mordet och Häggström jönsade med. Linder blev klädsamt tyst efter sin pension och hoppades att dessa dumheter skulle glömmas. Tyvärr hakade Anér och proletären på och TP tror att det är grävande journalistik att skriva av dessa dumheter som emanerar från en fantasifull kvinna på Åland och ett PM där Linder och Häggström grupparbetat.
Citera
2021-10-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Har du gjort någon lista på hur alla uppgifter från dem som sett själva mordet/skotten divergerar?

Kanske var alla i maskopi?

Att plocka ut ett genomtröskat ”vittne” som SE, han kom till mordplatsen nån minut efter dådet, och försöka klistra på denne en massa egenskaper och handlingar är bisarrt även för en mediaman som Filter-Hitler.

Att KP gör det är en rättsskandal och denne fick givetvis välförtjänt kritik av JO.

81 procent av svenska folket skakade bara på huvudet åt det tragiska, bleka spöket av en tidigare respekterad man.

Sad.

Har du lyssnat på Jan Arvidsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in