2021-10-12, 23:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om hon fanns kvar i området där hon försvann bordet polisen hittat henne. Och om hon legat ute medan mannen körde hem barnet borde väl hundarna känt av det? Jag tror att någon mer är inblandad, antingen som "vakt" eller transportör.
Väskan är det också något lurt med. Om jag inte missminner mig, fanns där ingen leg. Hade det funnits? Vem skulle i det fallet ha användning för det? Eller trodde den som slängde den att leg var enda beviset på att det var Beatas väska? Hur troligt är det att mgm själv slängt väskan där? Har han anknytning till Ystad? Eller har en ev. medhjälpare det?

Men...kanske hon har inte legat där ute. Han sa att de bråkade och han lämnade där henne. Så som han var våldsam sista tiden ska man tro att han inte blev när de bråkade? Hmmm...knappast. Kanske han slog till henne, hon ramlade, tuppade av, blödde och han stack till pojken och bilen. Hon blev säkert tagen, ville lugna sig, torka blod i nån klädesplagg som hon slängde (om det var hennes plagg man hittat) och under tiden blev mörkt. Hon hjälpte sig med mobilen att hitta till vägen 101 där man fått sista signalen från hennes telefon. Där dog batteri. Under tiden lämnade han sonen och vände tillbaks. Hittade henne där på vägen gående mot buss och...
Undrar om vi nånsin få veta vad som hänt.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-12 kl. 23:31.
Citera
2021-10-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om hon mördades i anslutning till promenaden där hon senast sågs är jag ganska säker på kroppen transporterades därifrån inom nån timme. Likhundar skulle då inte kunna markera.

De räcker om hon legat död i 15-20 minuter så känner hundarna doften av lik, tyska likhunden som användes vid fallet Wilma sa hundföraren att de nog kunde räcka med ändå kortare tid än så.
Citera
2021-10-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
De räcker om hon legat död i 15-20 minuter så känner hundarna doften av lik, tyska likhunden som användes vid fallet Wilma sa hundföraren att de nog kunde räcka med ändå kortare tid än så.

Ok, det hade jag ingen aning om. Har läst att det krävs någon dag. Nu vet vi ju inte om hundarna markerat där. Har dom inte det, betyder det ju att hon inte mördandes där eller att kroppen transporterades direkt därifrån. Alltså medhjälpare om det är rätt gm som sitter häktad.
Citera
2021-10-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om hon mördades i anslutning till promenaden där hon senast sågs är jag ganska säker på kroppen transporterades därifrån inom nån timme. Likhundar skulle då inte kunna markera.

Väskan är konstig ja. Både innehållet och platsen den hittades på. Själv tror jag att den är utplacerad av gm som ett villospår. Lämnat kvar allt spårbart för att få det att se ut som, nu lämnar jag Sverige och åker med färjan och startar ett nytt liv. Det är inte helt genomtänkt vilket får mig att tro att det var oplanerat.

Gissar att han känner till Ystad väl då det går färjor till Polen därifrån. En stressad gm med ett lik som måste dumpas åker ju till välbekanta områden.

Kan det vara så att hennes make fick reda på att alla barnen hade en annan pappa😀 å då ville ge henne en klapp på kinden. Eller, har han lejt en polack som åkte till Sverige och tog med henne i skuffen till Polen, där hon nu sitter inlåst i en liten bur……
Citera
2021-10-13, 00:57
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Kan det vara så att hennes make fick reda på att alla barnen hade en annan pappa😀 å då ville ge henne en klapp på kinden. Eller, har han lejt en polack som åkte till Sverige och tog med henne i skuffen till Polen, där hon nu sitter inlåst i en liten bur……

På ZOO i Gdansk.
Citera
2021-10-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson

Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
På ZOO i Gdansk.
Fast då lär hon upptäckas snart för människor sitter vanligtvis inte i bur på zoo så det kommer ifrågasättas vad hon gör där. 🙄
Citera
2021-10-13, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen är perfekt. Alla har fel, brister, kanske elakhet, arrogans. Det innebär inte att de förtjänar att bli dödade eller bortförda (till ett kanske värre öde).
Nä det förtjänar absolut ingen. Vad jag ville fram till är att kvinnan har ett bagage med sig som gör att det uppstår tvivel tyvärr. Men inte förtjänar hon att mista livet. Som sagt.spekulera kan vi göra hur mycket som helst men troligtvis får vi snart veta sanningen i denna hemska händelse.
Citera
2021-10-13, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Stackars liten, om du har problem med yttrandefrihet så låt då bli att läsa här i tråden.

Jag har fört fram hypotesen att den försvunna kvinnan har stuckit iväg med en ny kille och hennes användning av P-piller kan faktiskt peka på att hon träffade någon annan man än sin make som hon var rejält osams med men en sorglig typ som du är inte det minsta intresserad av att nysta i det. Grattis Sherlock, ska typer som du bestämma vad andra skribenter får spekulera i så kan tråden lika gärna stängas.

Det är ingen orimlig tanke att kvinnan kan ha iscensatt någon sorts flykt till Polen och att hon befinner sig där nu med en annan man. Men visst, jag kan självklart ha fel i mina misstankar men det lär visa sig med tiden.

Du vill helt uppenbart att den försvunna kvinnan hittas men du vill samtidigt inte överväga alternativa händelseförlopp. Är det normalt menar du?
Jag tror du är inne på rätt spår. I min vildaste fantasi tänkte jag att det är totalt omöjligt att hon stack frivilligt men med ny info lutar det tyvärr åt det hållet.
Citera
2021-10-13, 09:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Men...kanske hon har inte legat där ute. Han sa att de bråkade och han lämnade där henne. Så som han var våldsam sista tiden ska man tro att han inte blev när de bråkade? Hmmm...knappast. Kanske han slog till henne, hon ramlade, tuppade av, blödde och han stack till pojken och bilen. Hon blev säkert tagen, ville lugna sig, torka blod i nån klädesplagg som hon slängde (om det var hennes plagg man hittat) och under tiden blev mörkt. Hon hjälpte sig med mobilen att hitta till vägen 101 där man fått sista signalen från hennes telefon. Där dog batteri. Under tiden lämnade han sonen och vände tillbaks. Hittade henne där på vägen gående mot buss och...
Undrar om vi nånsin få veta vad som hänt.
Om blodvite uppstått utomhus borde hundarna hittat spår. Och plagget med blod på hittades i bilen (dock inte bekräftat att det var hennes blod).
Väskan borde också legat i bilen när de gick "för att prata". I annat fall hade hon väl ringt någon när hon blev lämnad, om hon var i talbart skick.
Då lutar det åt att det är mannen som slängt väskan.
Citera
2021-10-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Fast då lär hon upptäckas snart för människor sitter vanligtvis inte i bur på zoo så det kommer ifrågasättas vad hon gör där. 🙄

Hahaha😀 Givetvis en sorglig historia. Men humor måste få skördas. Kan vara så att hon tagit självmord, kanske hoppat i vattnet, från färjan…..nån psykos som blommat upp, eller kanske kraftiga psykiska problem genom hela livet
Citera
2021-10-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Kopplingar mellan dvs män så är
Kamil bygg i Oxie intressant kanske?
Varför? Utveckla gärna
Citera
2021-10-13, 10:14
Medlem
Är det idag eller imorgon som det ska beslutas om han ska omhäktas eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in