2021-10-13, 10:20
Medlem
Trakessons avatar
Diskussionen om p-piller i den här tråden är smått bisarr. På vilket vis är användande av preventivmedel en indikation på sex utanför äktenskapet? Har man 4 eller 5 barn kanske man tycker att det räcker. Det känns som att många i tråden saknar livserfarenhet och vuxenkunskaper att döma av märkliga slutsatser och spekulationer.

Mitt tips är att mannen ligger bakom försvinnandet och att hon tyvärr redan var död när hon anmäldes försvunnen.
Citera
2021-10-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Är det idag eller imorgon som det ska beslutas om han ska omhäktas eller ej?
Han blev omhäktad igår,besked från Malmö tingsrätt.
Citera
2021-10-13, 11:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Då har polisen alltså mer på fötter än för 2 v sedan, men fortfarande inte ändrad häktningsrubrik. Stärkta indicier på att han är inblandad i försvinnandet, men svaga bevis för att hon skulle vara bragt om livet även om misstankarna säkert finns.
Citera
2021-10-13, 11:59
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag tror du är inne på rätt spår. I min vildaste fantasi tänkte jag att det är totalt omöjligt att hon stack frivilligt men med ny info lutar det tyvärr åt det hållet.

Vad är det för "ny info"? Det är mycket skvaller runt henne och en del elaka. Vad är det som kan indikera att hon stack frivilligt?
Citera
2021-10-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då har polisen alltså mer på fötter än för 2 v sedan, men fortfarande inte ändrad häktningsrubrik. Stärkta indicier på att han är inblandad i försvinnandet, men svaga bevis för att hon skulle vara bragt om livet även om misstankarna säkert finns.
Ja och fortfarande nekar han till brott. Få se om han överklagar häktningsbeslutet igen. Gjorde han första gången men beslutet kvarstod.
Citera
2021-10-13, 12:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Vad är det för "ny info"? Det är mycket skvaller runt henne och en del elaka. Vad är det som kan indikera att hon stack frivilligt?
Det som skulle kunna peka ditåt är att det inte fanns något leg i väskan, bara sådant som ganska enkelt går att återskaffa. Men att misstankarna mot mannen stärkts talar ju emot ett frivilligt försvinnande.
Citera
2021-10-13, 12:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja och fortfarande nekar han till brott. Få se om han överklagar häktningsbeslutet igen. Gjorde han första gången men beslutet kvarstod.

Han känner sig kanske trygg I förvissningen om att han inte själv har gjort något, dvs att han lejt någon annan och tänker sig komma undan med det.
Citera
2021-10-13, 12:20
Medlem
Citat:
Vill även tillägga att sitta med fulla restriktioner knäcker oftast många häktade att de till slut säger vad som helst för att komma ut. Sitta 24/7 med 1 timmes utgång där du fortfarande är avskärmad från allt och alla tar på psyket. Är han involverad i försvinnandet tror jag han börjar prata så småning om.
Citera
2021-10-13, 12:29
Medlem
Citat:

Ok, kanon, då har dom bra saker på honom. Behövs de "bara" en kropp
Citera
2021-10-13, 12:35
Medlem
Citat:
Vill även tillägga att sitta med fulla restriktioner knäcker oftast många häktade att de till slut säger vad som helst för att komma ut. Sitta 24/7 med 1 timmes utgång där du fortfarande är avskärmad från allt och alla tar på psyket. Är han involverad i försvinnandet tror jag han börjar prata så småning om.
Det är individuellt. Davidsson, skyldig till mord, i Örebro satt i 9 månader. Inte ett pip. Vissa har starkt psyke och klarar det galant.
Citera
2021-10-13, 12:36
Medlem
Oftast kvarstannar du i häktet tills utredningen är klar. Behöver inte vara nya uppgifter. Här vet vi att ett klädesplagg är skickat till NFC för analys som ska behandlas skyndsamt men analystiden är ca 2 mån kan även ta längre tid. Så troligtvis kommer han sitta ett bra tag framöver, ja om han inte börjar prata då.
Citera
2021-10-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är individuellt. Davidsson, skyldig till mord, i Örebro satt i 9 månader. Inte ett pip. Vissa har starkt psyke och klarar det galant.
Jag har det i baktanken för vet att vissa berörs ej av isolering men eftersom jag inte vet hur starkt psyke han har skrev jag inget. Och tillhör han dom få som klarar det så kniper han käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in