Något jag undrar rent allmänt är i Lars Vilks konst nu kommer att ställas ut då det motarbetats tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Problemet är att den här typen av bilar har run-flat däck som inte säckar ihop om de får punktering utan de går fortfarande att köra på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Ja, jag förstår, men jag skulle inte kalla det en naturlig död.
Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det är väl en speciellt tillverkad bil för personskydd. Dvs de får inte punktering om du inte kör på en mina
Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Dessa specialanpassade Range Rovers borde väl ändå ha punkteringsfria däck?
Jag skulle svarat igår men tråden var stängd så lite sent svar.
Det finns olika modeller av punkteringsfria däck med olika sorters skydd och många däck kan explodera.
Jag hade en bekant som jobbade med däck på ett företag där de jobbade med att byta däck på polisbilar och vi testade hur väl dessa däck höll på de gamla däcken.
Vi testade det mesta även skottsäkerheten och på den tiden var en svaghet sidoväggarna däremot var det många år sen och jag hoppas att däcken utvecklats sen dess.
Vi gjorde även en genomskärning av däcken så vi kunde se uppbyggnaden av de punkteringssäkra däcken.
Enligt polisens presskonferens utesluter dom inte en däckexplosion samt att de funnit däckrester på olycksplatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salrol
Enligt Alternativmedia, så körde fordonet Vilks satt i genom mittvajrarna. Detta är faktiskt ett "konststycke". Och kolliderade med en lastbil och kilades fast under lastbilen. Under en lastbil hänger ofta drivmedelstanken. Som gjort för att skapa brand.
Men vad fick fordonet att ta sig genom mittvajern? Händelsen är som gjord för att sätta igång rykten om att Vilks mördades.
Bilen väger 4,5ton vilket skulle kunna vara orsaken till att säkerhetsvajern forcerats enligt presskonferensen.
Jo det finns många frågetecken speciellt som allt även brann upp.
En större SUV som är högre än vanliga bilar kan ha varit bidragande i olycksförloppet.
Jag undrar om följebilen var utrustad med kamera som kan ha spelat in förloppet.
Det finns en lastbilschaufför som eventuellt kan minnas olycksförloppet.