2021-10-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Bilen sprängdes med andra ord av bomb, troligtvis fäst i underredet och hamnade därför på andra sidan mitträcket?

Ja detta är ju en teori som figurerar här i tråden och på internet.

MEN om det nu var två bilar, (Bägge Range Rovers?) hur säker är man då att man applicerar sprängladdningen på rätt bil. Om denna tesen har någon gnutta sanning, så låter det ju onekligen som att en infiltratör varit inblandad. Detta är inget som görs i en handvändning.
Citera
Medlem
Bild på kommentarer från våra nya älskvärda svenskar.
https://ibb.co/096dGFZ
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstruktion
Det är många i tråden som glömmer att det finns en brottsrubricering i ärendet. Poliserna och Vilks är döda, så det är med hög sannolikhet lastbilschauffören som är misstänkt för brott.

Händelsen skedde mitt på dagen på E4:an vilket jag tycker är lite konstigt. Lastbilschaufförerna brukar inte somna så länge solen är uppe och om ni någonsin kört bil i Småland så vet ni hur tomt det är på E4:an vid denna tidpunkt. Detta kan mycket väl varit en olycka, det är bara väldigt osannolikt.

Nej föraren av Lars Vilks bil är misstänkt.

”En av anmälningarna rör vållande till annans död och gäller personen som körde bilen som Vilks färdades i” -DN
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Enligt flera vittnesuppgifter till Aftonbladet ska bilen ha kört i en mycket hög hastighet, hastigheten uppfattades av flera personer ligga på över 160 kilometer i timmen.

I så hög hastighet kör inte poliser om dom inte är på utryckning eller jagar någon . Detta handlar nog tyvärr om en idiot som tagit sina medresenärer med in i döden .
Citera
2021-10-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”– Det är väldigt väldigt ovanligt att någon kommer över på andra sidan vägen när det är mötesseparerat och ett räcke emellan. Det krävs en hel del kraft för att göra det, sedan var den kraften kommer ifrån vet vi inte”

”En av anmälningarna rör vållande till annans död och gäller personen som körde bilen som Vilks färdades i.”
Väldigt ovanligt att en personbil väger över 4 000 kg.
Så jävla många foliehattar det verkar finnas i vårt land.
Citera
2021-10-04, 10:01
Medlem
Cyrons avatar
Enligt 3 kap. 7 § brottsbalken döms den som av oaktsamhet orsakar annans död för vållande till annans död till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.

Vållande till annans död är därmed ganska harmlös brottsrubricering och kör man för fort så känns det som en rimlig anklagelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Någon skrev igår att olycksplatsen ligger strax efter att motorvägen gått under en bro. Beskjutning från bron? Någon som kan bekräfta närheten till bron och om detta följs upp?

Enligt Trafikverket: https://imgur.com/a/0jMINUu
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Väldigt ovanligt att en personbil väger över 4 000 kg.
Så jävla många foliehattar det verkar finnas i vårt land.

Du kallar trafikverkets presschef för foliehatt? Ok.
Citera
2021-10-04, 10:02
Medlem
Här är en video som handlar om Range Rover Sentinel för den intresserade.

https://youtu.be/8nL4eJpgk90
Citera
2021-10-04, 10:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är rätt säker på att det stått det i media. Det har definitivt rapporterats att han var på väg från Stockholm i alla fall, och då kommer man ju från norr om man är på väg till Skåne.

Förstår inte riktigt din slutsats däremot.
Kanske jag som tolkade bilden jag såg som tagen söderifrån och rört ihop det.
Polisbilen verkar då ha gått över strax före kurvan, gissar på en väjningsolycka.
Citera
2021-10-04, 10:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Som tex "pizzan kallnar"?
Vad poliser "får göra" och vad poliser gör är inte samma sak.
Jag säger inget om i vilken hastig de körde och det finns säker poliser som struntar i hastighetsbegränsningarna men normalt sett så följer de nog hastighetsbegränsningarna.
Citera
2021-10-04, 10:03
Medlem
sqrt25s avatar
När jag ser bild från platsen och ser hur räcket verkar stå i en försänkning så känns det inte så märkligt att en bil tar sig över. Några i tråden påstår ju sig också veta att bilen var väldigt tung, 3-4 ton.
Frågan jag har är mera varför hamnade bilen på andra sidan räcket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in