2021-10-03, 21:42
  #1
Medlem
Troians avatar
Expressen skriver att en skyddsperson, alltså en person med livvaktsskydd, och två poliser varit inblandade i en trafikolycka efter att ha kolliderat med en lastbil. Flera personer ska vara allvarligt skadade.

Finns det fler uppgifter? Vilken skyddsperson färdas i Markaryd med två poliser?

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/
__________________
Senast redigerad av Troian 2021-10-03 kl. 21:45.
Citera
2021-10-03, 21:50
  #2
Medlem
kauwts avatar
Snarare någon från den organiserade kriminaliteten, vars liv är i direkt fara om de inte omedelbart flyttas från ett ställe till ett annat.



[Quizet=Troian|77467710]Expressen skriver att en skyddsperson, alltså en person med livvaktsskydd, och två poliser varit inblandade i en trafikolycka efter att ha kolliderat med en lastbil. Flera personer ska vara allvarligt skadade.

Finns det fler uppgifter? Vilken skyddsperson färdas i Markaryd med två poliser?

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/[/quote]
Citera
2021-10-03, 21:52
  #3
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Enligt polisen har en person förts med ambulans till sjukhus, skadeläget på personen är ännu okänt. Polisen planerar att genomföra förhör med personen på sjukhuset.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/stor-brand-pa-e4-efter-krock-med-tva-fordon

Verkar ju vara lastbilsföraren som åkte till sjukhus. De övriga behövde inte?

Om det nu skulle vara någon minister - brukar inte de flyga? Morgan hör väl hemma i Skåne?
Citera
2021-10-03, 21:58
  #4
Medlem
Lite underförstått: tre döda?
Citera
2021-10-03, 22:00
  #5
Medlem
kauwts avatar
Det är ju en radikal skillnad på Expressens vs. SVT:s bild av det hela. Expressens låter lite mer "dramatisk"
Citera
2021-10-03, 22:01
  #6
Avslutad
Skyddsperson är väl att betrakta som högt uppsatt i någon statlig funktion. Att det skulle vara någon kriminell är väl knappast troligt då det är SÄPO som har livvaktsskydd. Att en lång sträcka är avstängd gör det hela än mer troligt att det är en allvarlig olycka med kanske dödlig utgång. Tänker att man stänger av en lång sträcka för att inga obehöriga ska kunna ta bilder o.s.v.
Hoppas ingen fått sätta livet till bara, men det låter ju illa. :-(
Citera
2021-10-03, 22:01
  #7
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/stor-brand-pa-e4-efter-krock-med-tva-fordon

Verkar ju vara lastbilsföraren som åkte till sjukhus. De övriga behövde inte?

Om det nu skulle vara någon minister - brukar inte de flyga? Morgan hör väl hemma i Skåne?

Möjligt att man färdas med bil till Ängelholms flygplats, kanske?
Citera
2021-10-03, 22:02
  #8
Medlem
G.Silverbanes avatar
Döda enligt tv4
Citera
2021-10-03, 22:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Lite underförstått: tre döda?

Nu är jag verkligen ingen expert på trafikolyckor, men känns ju som att detta skulle generera mer än ett sjukhusbesök:

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/0de2fc68-3ab1-488d-9964-1d45ff534ab6?fit=crop&format=auto&h=383&q=50&w=680 &2b5822cf
Citera
2021-10-03, 22:03
  #10
Medlem
Flera personer döda enligt TV4 Nyheterna 22:03

Helikopter har cirkulerat ovanför Markaryd flera timmar.

Avspärrningen är flera hundra meter.

Mycket intressant.
Citera
2021-10-03, 22:03
  #11
Medlem
kauwts avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/


Där kom det ja. Fyfan.
Citera
2021-10-03, 22:03
  #12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Möjligt att man färdas med bil till Ängelholms flygplats, kanske?
Morgan hör väl hemma i Lund? Borde väl åka till Malmö Airport och inte Helsingborgs Airport (fd Ängelholms)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in