2021-09-29, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnov
Jag har använt appen till och från i ca 4 års tid. Mitt huvudsakliga syfte och motivation har under dessa år varit att träffa en kvinna för en seriös relation. Skall nämnas att jag är i 30-årsåldern, socialt kompetent, lång (förstått att det är viktigt) och tränar regelbundet. Har dessutom ett ordnat liv med både arbete och bostadsrätt.

Under dessa år har jag haft flera tillfälliga relationer och 3 ”seriösa” relationer. Alla de 3 ”seriösa” relationerna varade max 3 månader och kvinnorna var de som avslutade relationen. Jag kan ärligt säga att jag skötte dessa relationer bra, var aldrig efterhängsen eller klänning. Utan jag var tydlig med mina långsiktiga intentioner, kommunikativ, varm och kärleksfull. En vuxen man helt enkelt. Varje gång sa tjejen till mig att hon ”inte visste varför” hon ville göra slut mer än att det var det hon ville göra. Sa exakt samma sak till alla 3 ”Okej, jag förstår. Lycka till!”

Utöver detta har jag haft otaliga konversationer som har lett absolut ingenstans. Inställda dejter och ghostningar.

Jag kan helt ärligt säga att Tinder inte är till för att Du ska träffa någon att ha en meningsfull relation med. Det Du däremot kan få är gott om kvinnor att lägga Din tid och uppmärksamhet på och ibland ligga med. Det är allt! Och långt ifrån alla får ens det. De enstaka framgångshistorierna som man läser/hör om är enbart förrädiska sett till deras antal kontra de många tusen människor som använder tjänsten i detta land.

Tinder är till för att Du ska köpa deras premiumtjänster. Du som man är enbart en kassako och kvinnorna är antigen medvetet eller omedvetet produkten som säljs.

Jag kommer inte bli överraskad om det i framtiden kommer nya typer av lagar som syftar till att reglera dessa appar och sociala medier. Inte för att män ska få träffa kvinnor utan för att dessa medier har långtgående destruktiva effekter på samhället och hur vi behandlar varandra.

Hur gamla var de i ditt fall? Om nu åldern kan ha haft nåt med saken att göra.
Citera
2021-09-29, 22:52
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Hur vet man om man är shadow bannad?

https://www.swipehelper.com/2018/12/...ons-shadowban/
Citera
2021-09-30, 20:53
Medlem
snurresprettiss avatar
Frågan är vad som är vanligast på tinder, kk, ons eller seriöst förhållande?
Citera
2021-09-30, 23:49
Medlem
Fittheligeandes avatar
83 årig tant som dejtar massvis med unga toyboys från Tinder. Hon får till fler dejter än vad många stackare i denna tråd någonsin kommer att få. Vi män blir verkligen mer och mer desperata.https://www.youtube.com/watch?v=SfoQY5zkBjU
Citera
2021-10-01, 00:20
Medlem
ragingcows avatar
https://youtu.be/YvRfGWCc82M?t=235

Intressant video en youtuber fixar två olika tinder profiler vid 3:55 i kt han är lippet. Där ena är fokus på att han är högstatus med mycket pengar och den andra på hans rippade kropp. Innan jag så resultatet så trodde jag att han skulle få 70+ matchningar på båda profiler men på den med fokus på pengar och flash så fick han bara 17 matchningar och bara 7 svar. På den andra profilen med fokus på hans kropp så fick han 10 matchningar och bara 3 svar.
Citera
2021-10-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
När vi pratar om tinder här borde vi kanske skilja på den Svenska tinder marknaden och tinder i allmänhet. Jag har tinder platinum och skulle säga att jag har okej profil med text och bra bilder som inte är badrumselfies. Jag uppskattar att mitt utseéde är strax över medel. Jag är en man mellan 30-40 år. På svenska tinder marknaden har jag det tufft precis som alla andra män som inte är topp 10%. Som standard får jag ca1-2 matchningar i veckan och vissa veckor är det helt dött...

Jag gjorde ett experiment ikväll för jag hade tråkigt. Hade också bläddrat igenom hela mitt flöde inom 5 mils radie och det var slut med kvinnor att Swajpa på i kortleken. Jag använde passport och ändrade min destination till Bangkok Thailand. Passade också på att använda en Boost som ingår 1 gång per månad i Platinum abonnemanget.

Resultat blev galet!! på ca 45 min har jag 57 likes!! 15 matchningar och 2 st som har skrivit till mig. Det hade A_L_D_R_I_G hänt på den svenska tinder marknaden. Det finns stor chans att det blir en Bangkok resa nästa semester haha

Det är absolut skillnad. På en boost i Stockholm får jag 50-100 likes(majoriteten är såklart skit) och ett gäng matchningar. Kan inte tänka mig vad som händer i Bangkok. Men jag har märkt stor skillnad bara nere på kontinenten. Har matchat franska, tyska och amerikanska tjejer som är extremt jävla snygga och skulla totalghosta mig om dessa bodde här. Men nu svarar dem och verkar vara rätt trevliga normala människor. Norska brudar är exakt som svenska dock, försökt dejta ett par stycken men är samma skit med oklara svar, ghosting och ställa in dejter. Man måste iväg från den här halvön helt enkelt. Skulle tro att danska är lite bättre men har för lite statistik på detta.

Svenska tjejer tror även att de förtjänar en kille som är topp trots att de är extremt average. Ganska kul att brudarna jag träffar inte ens fattar varför jag inte vill utveckla relationen med dem till något seriöst. Jag vill ha en jämlik inte något jävla dragplåster. Nu är vi dock i Sverige så är väl rimligast att diskutera svenska marknaden här på forumet. Men det är inte så mycket att diskutera mer än att Sverige har i särklass störst andel störda tjejer. Vill man ha en vettig tjej som är down to earth, vacker och inte har ridit på KKn och "utforskat sig själv" får man dra utomlands. Sverige är dock perfekt om du ser bra ut och inte vill ha en seriös relation, du kommer aldrig kunna få en ändå(om du inte tar någon ovärdig som du inte ens är kär i) och du kommer ha extremt mycket strax över medel mänskliga knulldockor att välja på.
Senast redigerad av Victus 2021-10-01 kl. 12:25.
Citera
2021-10-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
De var ju inte kära såklart. Var du det, verkligen? Sanningsenligt? Och tröttnade inte du på dessa 3 du också?
Nej, jag var inte kär. Tror heller inte dom känslorna bara kommer av sig självt som en blixt från en klar himmel. Mer pragmatisk än så. Jag tycker att kärleken är något som växer fram med tiden. Övertygad om riktig kärlek växer fram organiskt när man väl har bestämt sig för någon och committar fullt ut. Bara personen i fråga uppfyller en del grundläggande kriterier som t.ex. söt, snäll och vettig. Men jag kanske är dum och konstigt!

Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Hur gamla var de i ditt fall? Om nu åldern kan ha haft nåt med saken att göra.
Dom var samtliga kring 30-årsåldern.
Citera
2021-10-01, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Men jag har märkt stor skillnad bara nere på kontinenten. Har matchat franska, tyska och amerikanska tjejer som är extremt jävla snygga och skulla totalghosta mig om dessa bodde här. Men nu svarar dem och verkar vara rätt trevliga normala människor. Norska brudar är exakt som svenska dock, försökt dejta ett par stycken men är samma skit med oklara svar, ghosting och ställa in dejter. Man måste iväg från den här halvön helt enkelt. Skulle tro att danska är lite bättre men har för lite statistik på detta.

Måste väl ändå finnas en del franska, tyska, amerikanska och andra tjejer på appen som kommit hit för att plugga eller jobba och bott här tillräckligt kort tid för att fortfarande anses normala? Använder inte skiten själv så lite nyfiken hur det ligger till på den fronten.
Citera
2021-10-01, 20:46
Medlem
Är det någon mer än jag som har märkt att invandrartjejer har bara en bokstav som namn? Inte så att jag är förtjust i de men vad gör där ens om de inte vågar visa upp sitt riktiga jag?

Jag har varit ute o rest nu senaste veckorna. Jag kan intyga att sämsta platsen för tinder eller ens öht träffa tjejer är Polen och Tyskland. Polen ett religiöst och konservativt skitland. Tyskland bara maskulina tjejer med en eller fler diagnoser och alla skriver i sina bio ”No sex or ONS”.

Tror ni inte på detta så byt med passport till nån stad i Tyskland så ser ni hur nästan alla tjejer har det på sin bio. Och nej det är inte för att skrämma iväg de som bara ute efter ligg.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-10-01 kl. 20:51.
Citera
2021-10-01, 20:56
Medlem
Tinder är bra så länge du tillhör top 10% för då får du matchningr med alla tjejer. Dessa toppmän, kommer dock lämna kvar avskrädet. Avskrädet är medeltjejer och tjejer som är knappt påsättbara, eller tjejer som är superseriösa efter ett förhållande, vilket en toppman som vill knulla runt skiter i.

Kvar har vi medeltjejer som är knappt påsättbara. De är femmor eller på sin höjd en 6a. Bland de superseriösa, kan man få en 7a, men då måste man på 7 seriösa dejter där man ska fixa picnic, åka luftballong innan man får knulla.

Sverige är ett väldigt segregerat samhälle med överklass, medelklass och underklass. Snygga och medelsnygga killar inom överklassen tillhör en majoritet av toppkillarna. I medelklassen är det de hetaste livstillsmedvetna som får en chans att tillhöra toppskiktet. Själv är det för himla mycket jobb och yta för att orka bry sig vara livstillsmedveten, men många verkar leva för det.

Att tjejerna gapar efter toppmän beror på att svenska tjejer är självständiga och inte behöver en man, och då nöjer sig med att bara träffa snygga hunks för enkla ligg, vilket de uppmuntras till i det jämnställda sverige där könsrollerna suddats ut. Jag har sett tiktok videos där det framgår att svenska tjejer ser ner på män som söker förhållande, då dom tycker det är töntigt. Dating och hela spelet kretsar nu kring att tjejerna ska kunna få vara en av toppmännens älskarrinor. Ingen vill tillhöra second game där medeltjejer måste nöja sig med män som gett upp och accepterar vara tofflor i ett förhållande. Om en tjej söker en pojkvän så är det ett tecken på att tjejen inte är tillräckligt snygg för att vara en topp mans älskarinna. The highest playing field, och mest högstatus fältet idag är spelet mellan toppmännen och dess älskarinnor.
Senast redigerad av stroganof 2021-10-01 kl. 21:03.
Citera
2021-10-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Tinder är bra så länge du tillhör top 10% för då får du matchningr med alla tjejer. Dessa toppmän, kommer dock lämna kvar avskrädet. Avskrädet är medeltjejer och tjejer som är knappt påsättbara, eller tjejer som är superseriösa efter ett förhållande, vilket en toppman som vill knulla runt skiter i.

Kvar har vi medeltjejer som är knappt påsättbara. De är femmor eller på sin höjd en 6a. Bland de superseriösa, kan man få en 7a, men då måste man på 7 seriösa dejter där man ska fixa picnic, åka luftballong innan man får knulla.

Sverige är ett väldigt segregerat samhälle med överklass, medelklass och underklass. Snygga och medelsnygga killar inom överklassen tillhör en majoritet av toppkillarna. I medelklassen är det de hetaste livstillsmedvetna som får en chans att tillhöra toppskiktet. Själv är det för himla mycket jobb och yta för att orka bry sig vara livstillsmedveten, men många verkar leva för det.

Att tjejerna gapar efter toppmän beror på att svenska tjejer är självständiga och inte behöver en man, och då nöjer sig med att bara träffa snygga hunks för enkla ligg, vilket de uppmuntras till i det jämnställda sverige där könsrollerna suddats ut. Jag har sett tiktok videos där det framgår att svenska tjejer ser ner på män som söker förhållande, då dom tycker det är töntigt. Dating och hela spelet kretsar nu kring att tjejerna ska kunna få vara en av toppmännens älskarrinor. Ingen vill tillhöra second game där medeltjejer måste nöja sig med män som gett upp och accepterar vara tofflor i ett förhållande. Om en tjej söker en pojkvän så är det ett tecken på att tjejen inte är tillräckligt snygg för att vara en topp mans älskarinna. The highest playing field, och mest högstatus fältet idag är spelet mellan toppmännen och dess älskarinnor.

Vem har pratat om förhållande? Monogami förhållande är människans hittepå grej som religioner uppmuntrade för att på så sätt kontrollera mannens och kvinnans sexuella liv.
Det är väl bara bra att tjejer har den friheten också eftersom det är de som ska välja då de är evolutionärt programmerat att bara avla barn med den mannen som kan ge henne frisk och stark avkomma.

Naturen kunde själv ta hand om detta för att naturen förlitade sig på kvinnor och därmed minska defekta barn med defekta män.
Men religoner, kulturer satte stopp för det och sa åt kvinnan nej vi män bestämmer. Så nu en man med skitiga gener i ett annat land gå och göra en kvinna gravid och kvinnan kan inte säga något eftersom kanske samhället, religion eller kultur kommer straffa henne.

Kvinnor är och kommer alltid vara selektiva oavsett vad rasisterna på Flashback säger om att det är manligt överskott, feminism eller beklagar sig för att vi inte lever kvar på 30-talet där kvinnorna ska stå i köket för att mannen är så lat gå ut och jaga.

Dagens män är inga män, de är pissluffare med låg testosteron, inga manliga karaktärer öht. Det är klart att svenska tjejer är så som de är.

Kvinnor är programmerade att hellre dö ensamma (ofrivilligt) än att ta den första bästa o göra honom till sin partner om hon inte kan hitta vad evolutionen har sagt åt henne vilken typ av man hon ska para sig ihop med.

Men eftersom vi aldrig lär oss detta i skolan eller nån annanstans så är det lätt och vifta med ursäkter. Medans vi män är programmerade till att sprida våra gener det är därför vi bara ser utseendet hos en tjej när vi ska ha sex. Men för kvinnor är mer än så.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-10-01 kl. 21:29.
Citera
2021-10-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Vem har pratat om förhållande? Monogami förhållande är människans hittepå grej som religoner uppmuntrade för att på så sätt kontrollera mannens och kvinnans sexuella liv.
Det är väl bara bra att tjejer har den friheten också eftersom det är de som ska välja då de är evolutionärt programmerat att bara avla barn med den mannen som kan ge henne frisk och stark avkomma.

Naturen kunde själv ta hand om detta för att naturen förlitade sig på kvinnor och därmed minska defekta barn med defekta män.
Men religoner, kulturer satte stopp för det och sa åt kvinnan nej vi män bestämmer. Så nu en man med skitiga gener i ett annat land gå och göra en kvinna gravid och kvinnan kan inte säga något eftersom kanske samhället, religon eller kultur kommer straffa henne.

Kvinnor är och kommer alltid vara selektiva oavsett vad rasisterna på Flashback säger om att det är manligt överskott, feminism eller beklagar sig för att vi inte lever kvar på 30-talet där kvinnorna ska stå i köket för att mannen är så lat gå ut och jaga.

Dagens män är ingen män, de är pissluffare med låg testosteron, inga manliga karaktärer öht. Det är klart att svenska tjejer är så som de är.

Kvinnor är programmerade att hellre dö ensamma (ofrivilligt) än att ta den första bästa o göra honom till sin partner.

Men eftersom vi aldrig lär oss detta i skolan eller nån annanstans så är det lätt och vifta med ursäkter. Medans vi män är programmerade till att sprida våra gener det är därför vi bara ser utseendet hos en tjej när vi ska ha sex. Men för kvinnor är mer än så.

Exempelvis kina och japan har framgångsrikt genomfört monogami, där monogamin upprätthålls genom kultur, och utan religion som drivkraft.. Det är helt enkelt skambelagt för tjejer att ligga runt, och i japan går man så försiktigt fram att man oftast träffas i en grupp första gången, så där går det väldigt långsamt och när man väl lärt känna varandra över månader, så kanske man har sex. Det förväntas i kina och japan att mannen har ett bra jobb, då tjejen och hennes familj måste flytta in till pojkvännens hus, så tjejens föräldrar vill att mannen ska vara skötsam och ha ett bra jobb så att han har råd att köpa ett stort och dyrt hus som hennes föräldrar kan flytta in i. Detta är bra mekanismer för att få alla betamän bli villiga att jobba hårt och där det belönar sig med en tjej. Ska vi bo i en civilisation, och vill att 90% av betamännen ska vara motiverade att jobba och bidra till civilisationen, så bör de kunna få en tjej.

Västvärldens samhälle är underförfall. Kvinnor är självständiga singlar och det föds för lite. Befolkningen krymper, och vi har inte råd att ta hand om pensionärerna, så vi måste ha massimmigration och multikulti.
Senast redigerad av stroganof 2021-10-01 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in