2021-09-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denutus
Dom ändrar landet till Sverige - därför de kommer upp för dig.
Men om man verkligen inte vill ha folk utanför sverige hur fan gör man då? Jag har ju nästan mer utländska kvinnor i flödet än svenska. Det är såå jävla irriterande
Citera
2021-09-23, 09:13
Medlem
Denutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxan
Men om man verkligen inte vill ha folk utanför sverige hur fan gör man då? Jag har ju nästan mer utländska kvinnor i flödet än svenska. Det är såå jävla irriterande

Bra fråga och något jag själv hade velat veta innan jag slängde ut Tinder genom fönstret… Vid en extra tanke - kan ju iofs vara att de nu tvingar folk att bli premium?
Citera
2021-09-23, 09:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxan

Du bör Stockholm väl? Tror de flesta väljer den staden. Såklart så det problemet finns nog inte i andra städer.
Citera
2021-09-23, 12:08
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du bör Stockholm väl? Tror de flesta väljer den staden. Såklart så det problemet finns nog inte i andra städer.

Här på västkusten i Skåne är det ca 75% danskor... och jag kan inte danska...

Andelen asiatiskor har dock minskat rejält och är kanske 3% nu mot 50% i våras när det var fritt att använda globalt läge.
Citera
2021-09-23, 13:12
Medlem
Denutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren

Andelen asiatiskor har dock minskat rejält och är kanske 3% nu mot 50% i våras när det var fritt att använda globalt läge.

Det där med danskor känner jag igen här uppe i Göteborg. Dock har det blivit mer Norskor på match.com den senaste tiden, vilket jag hellre pratar med.
Citera
2021-09-23, 13:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Är väl bara att dra ner avståndet? Kanske också köpa plus, guld eller vad det nu heter så att du kan placera dig på andra ställen.

Radien är ju vad den är.
Senast redigerad av lakritc 2021-09-23 kl. 13:23.
Citera
2021-09-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nej, långt norrut i sverige
Citera
2021-09-23, 17:12
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är väl bara att dra ner avståndet?

Då får jag ju inte med tillräckligt många av de svenskor jag vill ha med. Gold har jag redan. Men tack ändå.

Tilläggas kan att många av danskorna är riktigt fina, men vem pallar ta sig dit där när man ändå inte förstår vad de säger?
Citera
2021-09-23, 20:31
Medlem
A-lagarns avatar
Jag råkade svajpa höger på en indisk padda och blev matchad haha. Såg sedan in action hur hon innan jag han göra det avmatchade mig...

När man har blivit utsatt för nobben, ren förödmjukelse av en ful indisk padda som normalsnygg svensk herre lång och ståtlig så förstår man att spelet är riggat i grunden gubbs! Något lättade från mitt bröst och jag började skratta åt hur bisarr situationen är. Något klarnade där. Spelet är riggat i grunden!
Senast redigerad av A-lagarn 2021-09-23 kl. 20:34.
Citera
2021-09-23, 21:33
Medlem
Jag har använt appen till och från i ca 4 års tid. Mitt huvudsakliga syfte och motivation har under dessa år varit att träffa en kvinna för en seriös relation. Skall nämnas att jag är i 30-årsåldern, socialt kompetent, lång (förstått att det är viktigt) och tränar regelbundet. Har dessutom ett ordnat liv med både arbete och bostadsrätt.

Under dessa år har jag haft flera tillfälliga relationer och 3 ”seriösa” relationer. Alla de 3 ”seriösa” relationerna varade max 3 månader och kvinnorna var de som avslutade relationen. Jag kan ärligt säga att jag skötte dessa relationer bra, var aldrig efterhängsen eller klänning. Utan jag var tydlig med mina långsiktiga intentioner, kommunikativ, varm och kärleksfull. En vuxen man helt enkelt. Varje gång sa tjejen till mig att hon ”inte visste varför” hon ville göra slut mer än att det var det hon ville göra. Sa exakt samma sak till alla 3 ”Okej, jag förstår. Lycka till!”

Utöver detta har jag haft otaliga konversationer som har lett absolut ingenstans. Inställda dejter och ghostningar.

Jag kan helt ärligt säga att Tinder inte är till för att Du ska träffa någon att ha en meningsfull relation med. Det Du däremot kan få är gott om kvinnor att lägga Din tid och uppmärksamhet på och ibland ligga med. Det är allt! Och långt ifrån alla får ens det. De enstaka framgångshistorierna som man läser/hör om är enbart förrädiska sett till deras antal kontra de många tusen människor som använder tjänsten i detta land.

Tinder är till för att Du ska köpa deras premiumtjänster. Du som man är enbart en kassako och kvinnorna är antigen medvetet eller omedvetet produkten som säljs.

Jag kommer inte bli överraskad om det i framtiden kommer nya typer av lagar som syftar till att reglera dessa appar och sociala medier. Inte för att män ska få träffa kvinnor utan för att dessa medier har långtgående destruktiva effekter på samhället och hur vi behandlar varandra.
Senast redigerad av Fallnov 2021-09-23 kl. 21:37.
Citera
2021-09-23, 21:50
Medlem
De är pengar som styr denna appen
Citera
2021-09-23, 22:01
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnov
Jag har använt appen till och från i ca 4 års tid. Mitt huvudsakliga syfte och motivation har under dessa år varit att träffa en kvinna för en seriös relation. Skall nämnas att jag är i 30-årsåldern, socialt kompetent, lång (förstått att det är viktigt) och tränar regelbundet. Har dessutom ett ordnat liv med både arbete och bostadsrätt.

Under dessa år har jag haft flera tillfälliga relationer och 3 ”seriösa” relationer. Alla de 3 ”seriösa” relationerna varade max 3 månader och kvinnorna var de som avslutade relationen. Jag kan ärligt säga att jag skötte dessa relationer bra, var aldrig efterhängsen eller klänning. Utan jag var tydlig med mina långsiktiga intentioner, kommunikativ, varm och kärleksfull. En vuxen man helt enkelt. Varje gång sa tjejen till mig att hon ”inte visste varför” hon ville göra slut mer än att det var det hon ville göra. Sa exakt samma sak till alla 3 ”Okej, jag förstår. Lycka till!”

Utöver detta har jag haft otaliga konversationer som har lett absolut ingenstans. Inställda dejter och ghostningar.

Jag kan helt ärligt säga att Tinder inte är till för att Du ska träffa någon att ha en meningsfull relation med. Det Du däremot kan få är gott om kvinnor att lägga Din tid och uppmärksamhet på och ibland ligga med. Det är allt! Och långt ifrån alla får ens det. De enstaka framgångshistorierna som man läser/hör om är enbart förrädiska sett till deras antal kontra de många tusen människor som använder tjänsten i detta land.

Tinder är till för att Du ska köpa deras premiumtjänster. Du som man är enbart en kassako och kvinnorna är antigen medvetet eller omedvetet produkten som säljs.

Jag kommer inte bli överraskad om det i framtiden kommer nya typer av lagar som syftar till att reglera dessa appar och sociala medier. Inte för att män ska få träffa kvinnor utan för att dessa medier har långtgående destruktiva effekter på samhället och hur vi behandlar varandra.

Det är tyvärr så som du skriver Fallnov. Tinder förstör människor, särskilt kvinnor. Många (inte alla) kvinnor som är på Tinder blir förstörda då de aldrig blir nöjda. De fastnar i att konstant leta efter något bättre. Jämför med s.k. kvinnliga Hemnetjunkies som trots att de har köpt bostad fortsätter leta. Tinder är den sista platsen att leta på om du letar efter något seriöst. Appen har överlevt sig själv och nu finns det i princip bara (enstaka undantag finns) oseriösa tjejer där medan killar kör numbers game.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in