Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Det är högst förbryllande att han förväntar sig att andra ska få ihop det han skriver som en sammanhängande berättelse. Han förklarar ju inte ens hur ditt Flashback-inlägg är relevant för hans skräckhistoria om de tre musketörerna i Avesta? Henkos trådar är en sån soppa att inte ens de mest inbitna DavidLynch-fans har en chans att försöka tyda den röda tråden.
Eller iofs, den röda tråden att Henko är ett stackars oskyldigt offer lyser ju starkt, men det kan ju inte vara hela och enda poängen med konstverken. Det måste ju någon gång finnas en annan grund som han kan bygga saker på.
Vi åkte till Avesta för att ge Henko en chans att ta konflikten som en vuxen, d v s träffas och reda ut konflikten. Vi sade till fem dagar innan när vi skulle komma (med klockslag) och berättade att vi skulle stanna i ett dygn.
Vi gav Henko alternativet att bara träffa mig.
Istället springer han till polisen med en snyfthistoria och anmälningar som är påhittade för att passa hans egen dramaturgi.
Chubbe är med för att han gillar mig (och jag honom) och ville träffas och umgås. Vi har dessutom en del planer tillsammans för framtiden, som inte berör kriminalitet.
Vi åt tårta (eftersom Chubbe fyllde år), jag bjöd på en middag och sen satt vi och pratade på hotellet.
Vi var inte ens på samma ort som Henko.
Polisen passade dock på att förhöra Magnus och Chubbe om gamla anmälningar som Henko gjort. De visste ju när och var de skulle anlända, eftersom vi varit öppna med det.
De är rejält trötta på rättshaveristen, kan jag meddela.
Nu är Magnus och motanmäler Henko. Jag och Chubbe sitter och fikar på Wayne’s Coffee.