2021-08-27, 13:21
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Läste att hatgruppen nu ska lägga ned, tydligen bestämde dom för 8 år sen att bara arbeta fram tilll 9:e november 2021, vet nån varför dom valde just det datumet?
Det är då Kent fyller 70.

Ett geni på FriaOrdet spekulerar i att jag och ICA-Supermarket är samma person för att han nämnde att han gjort trådar om Kent Karlsson och en medlem i A12. Jag får klargöra att jag inte är intresserad av att skriva om några andra än Skelettgänget och deras allierade på FriaOrdet. Att någon varit medlem i A12 och skickat mail till annonsörer om Flashback är inte särskilt intressant i sig.
Intresset för Kent och hans gäng är rätt stort, så att pinpointa en tråd om honom till just mig är patetiskt korkat.
Håll avslöjandena till oss normalintelligenta och sluta skäm ut er.
Citera
2021-08-27, 19:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
ser ut som det ja men undrar, kan han verkligen släppa något som han vigt sitt liv åt i flera år? jag är lite tveksam till om han verkligen kan släppa detta och nästa sommar sitta med frugan på verandan och se på solnedgången i lugn o ro med en bit mat och ett glas vin

Den officiella förklaringen till datumet är...

Vi har fått flera förfrågningar varför vi stänger ner verksamheten det udda datumet 2021-11-09.
Det är enkelt, undertecknad fyller den dagen 70 år. Jag bestämde mig för att inte jobba med detta längre än tills jag fyller 70 år. Det känns inte för tidigt och jag är inte för gammal under 70. Därför kändes 70 år lagom ålder att sluta. Beslutet togs i början av Januari 2013. Nu är jag snart 70 år och känner att vi tog helt rätt beslut den där dagen.
Senast redigerad av Arne.Anka 2021-08-27 kl. 19:34.
Citera
2021-08-27, 20:13
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vi har fått flera förfrågningar varför vi stänger ner verksamheten det udda datumet 2021-11-09.
Det är enkelt, undertecknad fyller den dagen 70 år. Jag bestämde mig för att inte jobba med detta längre än tills jag fyller 70 år. Det känns inte för tidigt och jag är inte för gammal under 70. Därför kändes 70 år lagom ålder att sluta. Beslutet togs i början av Januari 2013. Nu är jag snart 70 år och känner att vi tog helt rätt beslut den där dagen.
Han har stängt ner alla möjligheter för utomstående att kontakta honom, så varifrån kommer de "förfrågningarna"? Uppenbarligen har han läst den frågan i den här tråden och därför svarade han på den på bloggen.

Han låter så jävla dum när han försöker övertyga oss om att han planerat detta från början. "Det här beslutet togs i början av Januari 2013, och jag är glad att jag tog det beslutet i början av Januari 2013, alltså för många år sedan och absolut inte nyligen. Det var i Januari 2013 då jag tog beslutet. Ni har väl inte missat när jag tog beslutet? För det var inte nyligen och det beror inte på något annat än att jag bestämde det från början, alltså i Januari 2013 jag tog beslutet. Början av Januari 2013. Många år sedan. Januari 2013."

Han nämner den här tråden i samma inlägg och hur han "inte påverkas av den", helt utan anledning. Vem frågade om du påverkades av denna tråden? Det låter mer och mer som att du faktiskt påverkas av tråden.
Och varför gör han ett inlägg om en fråga som han enligt sig själv har fått från helt andra källor, och sen plötsligt börjar babbla om nån Flashbacktråd han aldrig läser? Det gör det bara mer uppenbart att han både läser tråden och störs av den. Herre jävlar vad dement den gubben har blivit.
Citera
2021-08-30, 09:07
Medlem
Citat:

Hade kanske planerat stor fest för att fira den slutliga segern.
Fast nu blir det väl inte så. Tråkigt för honom.

Borde kanske ge ut en bok om Sin Kamp. På eget förlag. Med
förord av Admin.
Citera
2021-08-30, 14:06
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Hade kanske planerat stor fest för att fira den slutliga segern.
Fast nu blir det väl inte så. Tråkigt för honom.

Borde kanske ge ut en bok om Sin Kamp. På eget förlag. Med
förord av Admin.
Jo, antagligen. 8 år av intensiv kamp, i princip hela 60-års-åldern, och det enda han åstadkom var att Admin blev lite orolig för annonsintäkterna ett tag. Han gör sitt bästa för att vinkla det till en stor seger, men han vet nog själv hur patetiskt misslyckad hela grejen har varit. Flashback finns kvar och tjänar fortfarande pengar. Han har inte lyckats med ett skit, precis som alla förutspådde från början.
Citera
2021-09-14, 10:26
Medlem
"Flashback – IMY har agerat mot forumet
REDAKTIONEN 2021-09-06 NÄTHAT-ÅTGÄRDER 0
IMY, tidigare “Datainspektionen”, har skickat ett informationsbrev till Flashback om att “registrerade” (=uthängda) har rätt att få bort informationen om sig. De skickar informationsbrev när de tror att det informerade företaget kommer att vidtaga åtgärder efter detta påpekande. Alltså vet ägaren om vad som är på gång! Vad vi vet har han inte informerat medlemmarna på forumet ännu. Han vill troligtvis hålla skenet uppe eftersom detta är det sista vissa medlemmar vill höra. Frågan är om han informerat moderatorerna? Här är ett utdrag ur brevet:"

Fortsättning finnes. Kommentar ?
Citera
2021-09-15, 00:49
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
IMY, tidigare “Datainspektionen”, har skickat ett informationsbrev till Flashback om att “registrerade” (=uthängda) har rätt att få bort informationen om sig. De skickar informationsbrev när de tror att det informerade företaget kommer att vidtaga åtgärder efter detta påpekande. Alltså vet ägaren om vad som är på gång! Vad vi vet har han inte informerat medlemmarna på forumet ännu. Han vill troligtvis hålla skenet uppe eftersom detta är det sista vissa medlemmar vill höra. Frågan är om han informerat moderatorerna? Här är ett utdrag ur brevet:"

Regel 0.10
Citat:
0.10. Personuppgifter

Var försiktig med personuppgifter. Gör en balanserad avvägning där den enskildes intresse av en fredad privat sfär vägs mot grundläggande rättigheter som informations- och yttrandefrihet.

Personuppgifter som riskerar att utsätta någon för andras missaktning kräver ett beaktansvärt allmänintresse samt att spridningen sker i ett granskande syfte och att uppgifterna är av central betydelse. Om uppgiften är en gissning, spekulation eller ett antagande ska det framgå. När icke offentlig person diskuteras ska personuppgifter, när så är lämpligt, helt eller delvis maskeras. Om en moderator anser att de publicerade personuppgifterna utgör ett omotiverat stort intrång i den personliga integriteten kan inlägget komma att raderas eller redigeras.
Citera
2021-09-15, 22:00
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten

I brevet han la upp så säger IMY bokstavligen att de inte har tagit ställning till innehållet i klagomålet och inte har bedömt om Flashback är ansvariga eller inte. Ändå skriver den dementa gubben att de har "agerat" mot Flashback. Det enda de har gjort är att informera Flashback om att det klagomål finns och om lagen. De har alltså inte krävt något av Flashback. Jag vet inte om han försöker ljuga eller om han bara inte förstår innehållet i brevet. Kanske en kombination av båda.

Och självklart sitter Slaktaren och resten av intelligensreserven på FO och glädjer sig över denna icke-sak som om de helt tappat läsförmågan och bara börjar cirkelrunka varandra som efterblivna apor så fort någon påstår något negativt om Flashback. De älskar att skämma ut sig.
Det är väl dessa genier som hans artiklar är riktade mot. Han vet att hans duktiga hjärndöda hejdukar kommer att sprida det oavsett vad texten innehåller.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-09-15 kl. 22:23.
Citera
2021-09-22, 19:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Nu har Kent lyckats fånga och identifiera en hackare på sin sida! En så stor bedrift att han var tvungen att skriva en hel artikel om det. Artikeln är antagligen riktad mot mig då han har använt sina fantastiska grävarfärdigheter till att identifiera mig som en person som bor i Finland där hackerattackerna kommer ifrån. Han hintar om att han "kanske" har anmält det till polisen i Finland (det har han garanterat gjort, han har klippkort hos flera polisstationer runt om i världen) i syfte att skrämmas.

Hans avslöjande består i att han listat ut att en person i Finland har använt en anonymiseringstjänst för att försöka hacka honom, och att någon i Finland har varit på hans sida utan att hacka. Detta betyder att de två är samma person enligt honom. Visst, inte ett helt dumt antagande, men tror han att det räcker som bevis i en domstol? Det är såna här bevis han skickar in till polisen och sen grinar om korruption när hans anmälning läggs ner.

Det skulle vara intressant om han lade upp IP från samtliga besök från Finland så att vi kan se om han verkligen har fångat en hacker eller om han egentligen har flera olika besökare från Finland och inte har lyckats avslöja ett skit.

Han säger också att han aldrig tidigare har sett icke-botar som försökt hacka hans sida. Ännu en av hans konstiga lögner; han har skrivit flera artiklar om människor som försökt hacka honom.

Och som om inte det var nog så levererar FriaOrdet ännu mer komisk idioti. Användaren "2016", som möjligen är ännu mer korkad än Slaktaren, svarar på det jag skrev i mitt förra inlägg om IMY. Han är så förvirrad och arg att det är svårt att tolka vad han försöker säga, men här är en del av inlägget:

Citat:
Om du läser hela brevet från IMY som inte är hemligt står det tydligt och vem som helst fårstår utan du att det handlar mer om GDPR. Där skriver IMY så här; inte gjort någon bedömning om det är ni (ni-Jan Axelsson eller hans fru Angelina Macarrone) för någon av dom två måste det vara. Men hatforumet har inte personuppgiftsansvarig som dom måste ha. Då du är starkst avvikande från oss normala människor kan du tänka lite på den dagen när IMY kräver en ansvarig som står till svars för vem som är personuppuppgiftansvarig. Vad gör Janne då?
Precis som jag sa så står det att IMY inte har gjort någon bedömning om Flashback är ansvariga eller ej. Jag vet inte riktigt vad han tror att han motsäger där. Jag förstår att det handlar om GDPR, men de har inte tagit ställning eller hotat med några åtgärder vad jag har läst. Jag har iofs inte läst hela brevet så om någon kan lägga upp det eller berätta var jag kan få tag i det så kan jag läsa hela.

"2016" och andra medlemmar frågar alltid just mig vad som kommer att hända om IMY kräver en personuppgiftsansvarig eller hotar med någon åtgärd. Användarna på FO verkar tro att detta är nåt slags krig där jag står på Flashbacks sida och de står på de godas sida. Jag varken vet eller bryr mig om vad som skulle hända. Jag bryr mig inte om personuppgifter tvingas bort från Flashback eller om Flashbacks ägare blir gripen eller vilka andra fantasier de nu har. Jag är intresserad av en enda sak: Att störa, irritera och förstöra för Kent och hans vänner. Inte Flashbacks interna problem. Jag gör inte det som Flashbacks soldat utan som en person som inte gillar Kent. Jag har sagt detta förr men det verkar vara lite svårt att ta in.
Citera
2021-09-23, 00:38
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

Och som om inte det var nog så levererar FriaOrdet ännu mer komisk idioti. Användaren "2016", som möjligen är ännu mer korkad än Slaktaren, svarar på det jag skrev i mitt förra inlägg om IMY. Han är så förvirrad och arg att det är svårt att tolka vad han försöker säga, men här är en del av inlägget:

Precis som jag sa så står det att IMY inte har gjort någon bedömning om Flashback är ansvariga eller ej. Jag vet inte riktigt vad han tror att han motsäger där. Jag förstår att det handlar om GDPR, men de har inte tagit ställning eller hotat med några åtgärder vad jag har läst. Jag har iofs inte läst hela brevet så om någon kan lägga upp det eller berätta var jag kan få tag i det så kan jag läsa hela.

"2016" och andra medlemmar frågar alltid just mig vad som kommer att hända om IMY kräver en personuppgiftsansvarig eller hotar med någon åtgärd. Användarna på FO verkar tro att detta är nåt slags krig där jag står på Flashbacks sida och de står på de godas sida. Jag varken vet eller bryr mig om vad som skulle hända. Jag bryr mig inte om personuppgifter tvingas bort från Flashback eller om Flashbacks ägare blir gripen eller vilka andra fantasier de nu har. Jag är intresserad av en enda sak: Att störa, irritera och förstöra för Kent och hans vänner. Inte Flashbacks interna problem. Jag gör inte det som Flashbacks soldat utan som en person som inte gillar Kent. Jag har sagt detta förr men det verkar vara lite svårt att ta in.
Framförallt så behöver de kolla upp begreppet "juridisk person" och vad det betyder.

https://gdpr.se/ufaqs/personuppgiftsansvarig/
Citat:
Personuppgiftsansvarig

En personuppgiftsansvarig är den som ensam eller
tillsammans med andra bestämmer ändamålen med och
medlen för behandlingen av personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig är normalt den juridiska person
(till exempel aktiebolag, stiftelse eller förening)
eller den
myndighet som behandlar personuppgifter i sin
verksamhet och som bestämmer vilka uppgifter som ska
behandlas och vad uppgifterna ska användas till.

Om det är för otydligt så kanske "digitala juristerna" kan förklara det bättre.
https://avtalgdpr.se/personuppgiftsansvarig/
Citat:
Enligt GDPR är den part som bestämmer ändamålet med behandlingen av personuppgifter personuppgiftsansvarig.

Personuppgiftsansvarig är normalt den organisation (till exempel aktiebolag, stiftelse, förening eller myndighet) som bestämmer för vilka ändamål uppgifterna ska behandlas och hur behandlingen ska gå till. Det är alltså inte chefen på en arbetsplats, en anställd eller någon annan person som är personuppgiftsansvarig. Men även en fysisk person kan vara personuppgiftsansvarig enligt GDPR, vilket exempelvis är fallet för enskilda firmor
Citera
2021-09-23, 01:23
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Framförallt så behöver de kolla upp begreppet "juridisk person" och vad det betyder.

https://gdpr.se/ufaqs/personuppgiftsansvarig/
Om det är för otydligt så kanske "digitala juristerna" kan förklara det bättre.
https://avtalgdpr.se/personuppgiftsansvarig/
Så personuppgiftsansvarig kan alltså vara "Flashback AB" (eller vad företaget nu heter) och FO skiter ner sig av ilska och besvikelse?
Har Flashback lagt ut den informationen? Om inte, vad är anledningen? Flashback är ju svenskt nu och borde vara tvungna att lägga upp det om jag förstår lagen rätt. Det skulle inte ge FO någon ny information eftersom de garanterat redan känner till alla namn som är registrerade i företaget utantill, men jag undrar ändå varför en personuppgiftsansvarig inte finns.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-09-23 kl. 01:31.
Citera
2021-09-28, 12:30
Medlem
SIG-gruppen på Facebook
REDAKTIONEN 2021-09-27 SIG-GRUPPEN 0
Kl 13:00 idag (2021-09-27) stängde vi ner vår Facebook-sida för SIG-gruppen. Detta var planerat som ett led i att stänga ner vår aktivitet.
Vi stängde också ner gruppen Artikel 12 (A12) på Facebook.

Vi har nu inga grupper på Facebook och är inte administratör eller moderator för någon annan grupp. Vår verksamhet på Facebook är således helt nedstängd.

Flashbacks ägare har meddelat att vi äger sidan “AntiFlashbackGruppen” på Facebook. Det är helt fel vi äger den inte, vi administrerar den inte och vi känner inte till vem som äger den. Vi har alltså inget alls med den sidan att göra. Däremot fick vi för några år sedan frågan om de får återpublicera våra artiklar. Vi sade “ja” till det. Den sista December år 2020 drog vi tillbaka det godkännandet eftersom vi närmade oss en nedläggning av vårt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in