2021-05-07, 22:14
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Det skrevs på Twitter tidigare idag. De vill tydligen inte att det läggs ut personuppgifter på Flashback (och hänvisar till GDPR), och de vill att Flashback faktiskt följer sina egna regler (som tex 0.09 Falsk ryktesspridning). I övrigt får Flashback tydligen vara kvar, då de inte vill stänga ner forumet.

Inte så konstigt att de vill att Flashback raderar personuppgifter och raderar allt som SIG-gruppen klassar som falsk ryktesspridning etc. Det skulle ju gynna medlemmarna i gruppen (och tidigare medlemmar). Sådana som man förknippar med gruppen. Allt från Kent med familj till de som bedriver företag och sysslar med kvacksalveri etc. Somliga av företagarna har skapat flertal företag och i vissa fall även bytt namn. Kanske ett sätt att försöka starta om på nytt med diverse kvacksalveri och brottslighet. Att det diskuteras på Flashback kan ju försvåra för dessa företagare. Så jag kan förstå att de vill att sådana uppgifter försvinner från Flashback.
Ja, hur kommer det sig att så många i den gruppen är brottslingar som har diskuterat på Flashback? Kent ljuger till och med för att försvara pedofilen som är med i gruppen.
Den dementa gubben har visst redan glömt vad han sa om att sluta lägga ut artiklar på Twitter, han har lagt ut varenda artikel sedan dess.
Citera
2021-05-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Ja, hur kommer det sig att så många i den gruppen är brottslingar som har diskuterat på Flashback? Kent ljuger till och med för att försvara pedofilen som är med i gruppen.
Den dementa gubben har visst redan glömt vad han sa om att sluta lägga ut artiklar på Twitter, han har lagt ut varenda artikel sedan dess.

Det är nog så många brottslingar, kvacksalvare etc för att de vill dölja sin historik. De vill inte att det synas och diskuteras.

På tal om den där pedofilen, så är det dubbelmoral. Alltså att försvara den pedofilen och komma med lögner i försvar, samt försvara att en annan drev sidan pedofil.se som förespråkade pedofili. Medan man samtidigt har väldigt svårt för att pedofili diskuteras på forumet, och att det finns pedofiler här.

Kent är rolig, han. Nu heter det att de endast kommer lägga ut vissa artiklar på Twitter. Från första början skulle de ju sluta med att lägga ut artiklar på Twitter, och det var även anledningen till allt raderades därifrån. Sedan den artikeln publicerades så har samtliga nya artiklar blivit länkade på Twitter. Nu heter det som sagt att endast vissa artiklar kommer att läggas ut på Twitter. Vore kul att få höra någon form av förklaring till varför de ändrade sig. Eller ska de skylla på "ironi" eller annat trams igen?

Det har också blivit storhetsvansinne. Bara för att vi kommenterar vissa saker som skrevs där (Kent skrev att vi kommenterar allt som skrivs på Twitter, men det stämmer inte), så betyder det inte att gruppen och deras tweets är viktiga för Flashback. Jag kan inte tala för alla andra, men jag tycker att det är rätt underhållande läsning. Kan vara, i alla fall. Samtidigt som jag har svårt att ta något som skrivs där på allvar. Twittersidan och vad som skrivs där är inte det minsta viktig för mig i alla fall. Tycker bara att det kan vara kul att läsa. Så nu kan Kent få känna sig viktig en stund till.

Flashback är viktigare för Kent än vad Twitter är viktigt för Flashback och flashbackare. Speciellt då Kent gärna twittrar om saker som skrivs här, även om han med jämnamellanrum raderar sina tweets. Det är ju trots allt Kent och gänget som bedriver ett 'krig' mot Flashback. Så Flashback är viktigare för dem än tvärtom. Men visst, de kan väl få inbilla sig att de och deras tweets är viktiga. Vill de inte att Flashbackare ska läsa och kommentera vad som skrivs, så finns det lösningar på det problemet. Men jag tror att de vill att vi läser.
Citera
2021-05-08, 00:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det är nog så många brottslingar, kvacksalvare etc för att de vill dölja sin historik. De vill inte att det synas och diskuteras.

På tal om den där pedofilen, så är det dubbelmoral. Alltså att försvara den pedofilen och komma med lögner i försvar, samt försvara att en annan drev sidan pedofil.se som förespråkade pedofili. Medan man samtidigt har väldigt svårt för att pedofili diskuteras på forumet, och att det finns pedofiler här.

Kent är rolig, han. Nu heter det att de endast kommer lägga ut vissa artiklar på Twitter. Från första början skulle de ju sluta med att lägga ut artiklar på Twitter, och det var även anledningen till allt raderades därifrån. Sedan den artikeln publicerades så har samtliga nya artiklar blivit länkade på Twitter. Nu heter det som sagt att endast vissa artiklar kommer att läggas ut på Twitter. Vore kul att få höra någon form av förklaring till varför de ändrade sig. Eller ska de skylla på "ironi" eller annat trams igen?

Det har också blivit storhetsvansinne. Bara för att vi kommenterar vissa saker som skrevs där (Kent skrev att vi kommenterar allt som skrivs på Twitter, men det stämmer inte), så betyder det inte att gruppen och deras tweets är viktiga för Flashback. Jag kan inte tala för alla andra, men jag tycker att det är rätt underhållande läsning. Kan vara, i alla fall. Samtidigt som jag har svårt att ta något som skrivs där på allvar. Twittersidan och vad som skrivs där är inte det minsta viktig för mig i alla fall. Tycker bara att det kan vara kul att läsa. Så nu kan Kent få känna sig viktig en stund till.

Flashback är viktigare för Kent än vad Twitter är viktigt för Flashback och flashbackare. Speciellt då Kent gärna twittrar om saker som skrivs här, även om han med jämnamellanrum raderar sina tweets. Det är ju trots allt Kent och gänget som bedriver ett 'krig' mot Flashback. Så Flashback är viktigare för dem än tvärtom. Men visst, de kan väl få inbilla sig att de och deras tweets är viktiga. Vill de inte att Flashbackare ska läsa och kommentera vad som skrivs, så finns det lösningar på det problemet. Men jag tror att de vill att vi läser.
Det är just brottslingar som vill dölja diskussionerna om dem här. Jag menar, hela grejen startade ju för att folk pratade om Kents kriminella dotter.

Jo, han tror att skriverierna om honom här är ett "bra CV" och att Flashback är livrädda för honom pga den här tråden. Kents särskole-vänner verkar dessutom tro att jag är allierad med Flashback och att jag bryr mig ett dugg om hur det går för Flashback. Jag använder Flashback för att skriva inlägg, men faktumet att jag är emot Kent och inte aktivt kritiserar Flashback gör att de i sina efterblivna små hjärnor har fått för sig att jag samarbetar med/försvarar Flashback.
Citera
2021-05-08, 01:09
Medlem
Citat:
Det är just brottslingar som vill dölja diskussionerna om dem här. Jag menar, hela grejen startade ju för att folk pratade om Kents kriminella dotter.

Jo, han tror att skriverierna om honom här är ett "bra CV" och att Flashback är livrädda för honom pga den här tråden. Kents särskole-vänner verkar dessutom tro att jag är allierad med Flashback och att jag bryr mig ett dugg om hur det går för Flashback. Jag använder Flashback för att skriva inlägg, men faktumet att jag är emot Kent och inte aktivt kritiserar Flashback gör att de i sina efterblivna små hjärnor har fått för sig att jag samarbetar med/försvarar Flashback.

Är det verkligen någon på fullt allvar som tror att det är något bra cv, eller att folk är rädda för gänget eller anser att de är viktiga på något sätt?

Jag tycker inte att de har något imponerande CV direkt, och det baserar jag endast på att de knappt har uträttat något under alla dessa år. Bortsett från att få några åtalade/dömda, och få några näthatare att be om ursäkt. Möjligen att de lyckades med att avskräcka några annonsörer från att fortsätta annonsera här också. Det mesta hände för länge sedan, och de verkar inte ha lyckats med något alls de senaste åren. Om man nu arbetar mot näthat etc, så hade man kunnat ordna ett mer imponerade CV. Något som dessutom bör fyllas på regelbundet. Att exempelvis denna tråd existerar, det är inget bevis på att de har uträttat ett gott arbete och har ett bra cv.

Jag har läst denna tråden, samt två andra trådar där diskussioner om Kent förekommer. Även om jag läste med öppet sinne etc, så fick jag aldrig något positivt intryck av varken Kent eller övriga gänget. Så de har inte direkt lyckats med något.

Inte ens folk som de har hotat och hängt ut (oavsett om det är felaktiga eller korrekta uthängningar) verkar vara särskilt rädda för gänget. De verkar inte mena allvar, det verkar vara mycket snack men lite verkstad. De kan alltså hota folk, men inte verkställa hoten eller liknande. Inte för att jag vill att de ska verkställa eventuella hot, jag menar bara att de inte verkar skrämma någon.
Citera
2021-05-09, 08:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Är det verkligen någon på fullt allvar som tror att det är något bra cv, eller att folk är rädda för gänget eller anser att de är viktiga på något sätt?

Jag tycker inte att de har något imponerande CV direkt, och det baserar jag endast på att de knappt har uträttat något under alla dessa år. Bortsett från att få några åtalade/dömda, och få några näthatare att be om ursäkt. Möjligen att de lyckades med att avskräcka några annonsörer från att fortsätta annonsera här också. Det mesta hände för länge sedan, och de verkar inte ha lyckats med något alls de senaste åren. Om man nu arbetar mot näthat etc, så hade man kunnat ordna ett mer imponerade CV. Något som dessutom bör fyllas på regelbundet. Att exempelvis denna tråd existerar, det är inget bevis på att de har uträttat ett gott arbete och har ett bra cv.

Jag har läst denna tråden, samt två andra trådar där diskussioner om Kent förekommer. Även om jag läste med öppet sinne etc, så fick jag aldrig något positivt intryck av varken Kent eller övriga gänget. Så de har inte direkt lyckats med något.

Inte ens folk som de har hotat och hängt ut (oavsett om det är felaktiga eller korrekta uthängningar) verkar vara särskilt rädda för gänget. De verkar inte mena allvar, det verkar vara mycket snack men lite verkstad. De kan alltså hota folk, men inte verkställa hoten eller liknande. Inte för att jag vill att de ska verkställa eventuella hot, jag menar bara att de inte verkar skrämma någon.
Det är sant, jag har inte sett en enda person som faktiskt är rädd för dem även om de gillar att låtsas att de är skrämmande.
Pä tal om ditt inlägg om tweets, här är ett till:
"Jepp, nu har vi skojat färdigt med de slöa knivarna som läser och nagelfar varenda ord vi skriver här för att sedan säga att de inte är intresserade. "
Någon som vet vad den förvirrade gubben gafflar om? Var har någon tagit hans skämt på allvar och sagt att de "inte är intresserade"? Har han blivit så dement att han hittar på folk att tjafsa mot?
Citera
2021-05-09, 09:40
Medlem
Gosifs avatar
Så ingrosso alltså.. spännande, aldrig gillat honom..

Riktigt äcklig liten fjolla som inte kommit ut ur fikus-skåpet än..
Citera
2021-05-09, 15:04
Medlem
sugmag-ses avatar
Kents teknikkunskaper lyser med sin frånvaro även i sin nyaste artikel. En del därifrån:
Citat:
I Sverige måste alla webbleverantörer spara IP mm i några månader. Således sparas också Flashbackbesökarnas IP hos Flashbacks webbleverantör, dvs Bahnhof. Om polisen snabbt vill få ut vilket IP en användare på Flashback har och alla andra krav uppfyllts kommer de att få användarens IP och lite annat.
De måste bara lagra kunders IP, dvs Flashbacks IP. Även om IP:n som ansluter till servern skulle lagras så kan man ändå inte koppla dem till specifika användare. Förstår Kent inte detta eller ljuger han bara?
Citera
2021-05-09, 20:39
Medlem
Citat:
Det är sant, jag har inte sett en enda person som faktiskt är rädd för dem även om de gillar att låtsas att de är skrämmande.
Pä tal om ditt inlägg om tweets, här är ett till:
"Jepp, nu har vi skojat färdigt med de slöa knivarna som läser och nagelfar varenda ord vi skriver här för att sedan säga att de inte är intresserade. "
Någon som vet vad den förvirrade gubben gafflar om? Var har någon tagit hans skämt på allvar och sagt att de "inte är intresserade"? Har han blivit så dement att han hittar på folk att tjafsa mot?

Eller så missförstår han våra inlägg rejält? Eller hittar på saker som uppenbarligen inte stämmer.

Jag har ju sett att han har postat skämt (om Flashback framförallt), och jag har förstått att det har handlat om skämt. Jag har bara inte tyckt att de har varit särskilt roliga. Jag har inte den typen av humor helt enkelt. Resten av hans så kallade "skämt" förstår jag inte varför han ens kallar för skämt och att han skojar med oss. Men han har väl inget intresse av att utveckla det hela och komma med en vettig förklaring. Är väl roligare och enklare att idiotförklara folk etc. Men det är inte bra om man vill uppfattas som seriös och trovärdig.

Ingen har sagt att de är ointresserade av Twittersidan, men ändå läser. Jag skrev däremot att jag kan tycka att det är underhållande läsning och att jag har svårt att ta saker som skrivs där på allvar. Har även gett en kort förklaring till varför jag har svårt att ta det på allvar. Men det betyder inte att jag är ointresserad av att läsa. Skulle jag vara ointresserad så skulle jag inte besöka twittersidan överhuvudtaget. Men Kent gillar väl att tramsa runt.

Och vi har knappast nagelfarit varenda ord som de har skrivit. Vissa saker har inte ens varit värda att kommenteras. Jag själv har främst fokuserat på det här med länkar till artiklarna på hemsidan. Enligt en artikel på hemsidan så skulle de ju sluta länka artiklar på deras Twitter. Sedan den artikeln har ändå samtliga nya artiklar blivit länkade på Twitter. Jag efterfrågade en förklaring tidigare, men det kan man uppenbarligen glömma. Det enda som Kent har sagt var att de numera endast kommer lägga ut vissa artiklar. Samt fortsätter att poängtera att de driver/skojar/skämtar med de flashbackare som läser Twitter och kommenterar det på forumet. Det är liksom ingen förklaring. Måhända att artikeln om att det skulle bli förändringar på Twitter inte stämmer, eller att de ändrade sig i efterhand. Eller så vill Kent tramsa runt och säga att han driver med oss när det gäller länkar till artiklar på Twitter. Men jag förstår inte det roliga i det.

Måste för övrigt gilla ironin i att de ogillar näthat, liknande, men ändå inte har något emot att själva smutskasta sina motståndare och komma med påhopp etc. Det är ytterligare en sak som bidrar till att jag har svårt att ta vad de skriver seriöst och på allvar. Men de kanske inte bryr sig? De kanske bara vill predika för de redan frälsta, och struntar i hur alla andra uppfattar dem?

En annan sak som gör att jag har svårt att ta dem på allvar är att de ständigt raderar tweets. Som om de inte står för vad de skriver. Men återigen, de verkar inte bry sig det minsta.
Citera
2021-05-09, 20:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Kents teknikkunskaper lyser med sin frånvaro även i sin nyaste artikel. En del därifrån:

De måste bara lagra kunders IP, dvs Flashbacks IP. Även om IP:n som ansluter till servern skulle lagras så kan man ändå inte koppla dem till specifika användare. Förstår Kent inte detta eller ljuger han bara?

Han förstår inte. Märkligare är att Samnytt inte heller föstår. Att idioter här inte förstår utan hakar på Samnytts "avslöjande" är mer lättbegripligt. Det finns folk till allt.
Citera
2021-05-10, 12:21
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Måste för övrigt gilla ironin i att de ogillar näthat, liknande, men ändå inte har något emot att själva smutskasta sina motståndare och komma med påhopp etc. Det är ytterligare en sak som bidrar till att jag har svårt att ta vad de skriver seriöst och på allvar. Men de kanske inte bryr sig? De kanske bara vill predika för de redan frälsta, och struntar i hur alla andra uppfattar dem?

En annan sak som gör att jag har svårt att ta dem på allvar är att de ständigt raderar tweets. Som om de inte står för vad de skriver. Men återigen, de verkar inte bry sig det minsta.
Hyckleri är Kents favorithobby. Nästan exakt allt han anklagar andra för har han själv gjort. Han säger att anonyma Flashbackare är fega som inte står för det de skriver, men själv förnekar han desperat att han ligger bakom sina egna konton. Han stavar till och med sitt namn medvetet fel i sitt utgivningsbevis. Han anklagar Flashback för att spåra användare, samtidigt som han sitter på FriaOrdet med samma Google-annonser med tillhörande spårare. Han klagar på näthat och uthängningar på Flashback samtidigt som han aktivt deltar i att hänga ut en person som ägare av sugmag.se på det forumet. Jag har fått mail från den personen som bad mig sluta provocera Kent för att han inte vill bli uthängd och trakasserad. Jag sympatiserar naturligtvis med de som trakasseras av Kent, men jag kan inte vara ansvarig för hans agerande. Ansvaret ligger ytterst på Kent och hans gäng.

Han sitter på dessutom på det forumet och deltar i falska pedofilianklagelser mot Flashbacks admin. Som sagt, samma saker han kritiserar Flashback för. För Kent är det dock OK om det påverkar personer han inte gillar.

Många oskyldiga har hängts ut och trakasserats av Kent. Han har medgett att det har blivit fel (när bevisen var så starka att inte ens han kunde förneka det), men har aldrig i sitt liv bett om ursäkt för det. Nivån av projicering och hyckleri är häpnadsväckande.
Citera
2021-05-13, 10:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Ännu en gång briljerar Kent med sina dåliga IT-kunskaper. På Twitter skriver han "Regga dig inte på Flashback, risken finns att dina uppgifter loggas." Varför tror den efterblivna gubben att det finns en risk att registreringsuppgifterna loggas? Svaret finns i hans senaste pinsamma artikel:

Citat:
Spårarna har olika namn och funktion beroende på vem som skapat dem. Vissa slutar på “pixel” utan att vara en pixel (som är det minsta elementet i en bild). Andra kan vara en adress till en plats på internet osv. Ett riskmoment är det faktum att ingen mer än de som skapat spårarna vet vad de egentligen spårar. För att se vad de kan se, och som kan utgöra en direkt fara för användaren, tittar vi på vad kodsnutten som heter “Facebookpixel” klarar. Officiellt kan de:

1. Fixa så att annonser eller annat visas för rätt personer vilket betyder att de redan innan vet att det är rätt person.
2. De kan se vilka sidor en spårad person besöker efter att ha klickat på en annons, länk eller annat beroende på spårarens (troliga) intentioner.
3. De kan se varje steg när en spårad person genomför ett köp i en webbshop.
4. De kan identifiera en “lookalike”-målgrupp baserat på insamlade uppgifter om den spårade. Alltså alla andra som har liknande profil kan få samma annonser mm som den spårade.
5. De kan skapa kampanjer för produkter, tjänster eller annat direkt mot en redan spårad som varit inne på en hemsida med spårare.

Punkt 3 i ovanstående är särskilt intressant. Spåraren kan alltså följa en persons olika steg i “kassan” i en webbshop. Vi vet inte exakt vad som kan läsas av så vi kan inte vara säkra på vad de sparar om köparen. Om vi drar paralleller till Flashback är det närmaste vi kan komma en “kassa” när man registrera sig, loggar in eller är inne i kontrollpanelen.
En spårare som inte ens finns på Flashback kan se "varje steg i en webshop" (vilket inte betyder att de sparar inlogg) och detta tolkar han som att Flashbacks annonsspårare "kanske" loggar medlemmars inloggningsuppgifter. Är han verkligen så här jävla dum eller är han bara extremt desperat just nu?
Citera
2021-05-13, 15:45
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ännu en gång briljerar Kent med sina dåliga IT-kunskaper. På Twitter skriver han "Regga dig inte på Flashback, risken finns att dina uppgifter loggas." Varför tror den efterblivna gubben att det finns en risk att registreringsuppgifterna loggas? Svaret finns i hans senaste pinsamma artikel:

En spårare som inte ens finns på Flashback kan se "varje steg i en webshop" (vilket inte betyder att de sparar inlogg) och detta tolkar han som att Flashbacks annonsspårare "kanske" loggar medlemmars inloggningsuppgifter. Är han verkligen så här jävla dum eller är han bara extremt desperat just nu?

Big Data. Det är självklart att det nya reklamformatet är ett problem för vår integritet. Annonsörerna vet precis vilka tider vi besöker flashback och med tiden kan de snart lista ut vem som är vem. Kent är faktiskt inte helt fel ute...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in