2019-06-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
har du förstått artikel 12 ?

Oavsett vad en människa har gjort så ska människan aldrig utsättas för detta:

Artikel 12
Ingen får utsättas för godtyckligt ingripande i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens och inte heller för angrepp på sin heder eller sitt anseende. Var och en har rätt till
lagens skydd mot sådana ingripanden och angrepp.

Har alla förstått?

Ja men jag lyder inte under FN, jag talar för mig själv och efter min egen moraliska kompass, precis som du. Det är så människor är i verkligheten och det är därför jag inte får orgasm med hjälp av skelett eller njuter av att barn mördas.

Om du tror att artikel 12 som du tolkar den kommer betyda att Flashback eller ett helt samhälle kommer förlåta dig för ditt vansinne kommer du bli djupt besviken. På Flashback har du iaf en möjlighet att rätta till saker, det gäller inte nödvändigtvis utanför forumet.
Citera
2019-06-14, 22:12
Medlem
Citat:
Heder är bara ett ord, som jag skrev oavsett vad en människa har gjort för gärningar så ska människan aldrig bli utsatt för det som står i artikel 12 eller hur?

Absolut är det så. A12 har gått över gränsen flagrant och så många gånger. Hoppas de förstår att det här blev ett stort bakslag för dem och att det enda är att låta allt vara nu. Lägga ner helt enkelt. Förstår inte varför de ger sig på folk på det här sättet. Vad ska de tjäna på det?
Citera
2019-06-14, 22:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
har du förstått artikel 12 ?

Oavsett vad en människa har gjort så ska människan aldrig utsättas för detta:

Artikel 12
Ingen får utsättas för godtyckligt ingripande i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens och inte heller för angrepp på sin heder eller sitt anseende. Var och en har rätt till
lagens skydd mot sådana ingripanden och angrepp.

Har alla förstått?

Hur menar du att någon utsatts för vad du nu insinuerar? Kan du ge ett exempel?
Citera
2019-06-14, 22:22
Medlem
Citat:
Vad kan man rätta till för saker här?

Bara fantasin sätter gränser. Inget blir ogjort för den sakens skull men möjligheterna är rent löjligt många.
Citera
2019-06-14, 22:25
Medlem
Monkeyspanks avatar
Nu när jag ändå är inloggad måste jag bara få påpeka en sak. Är man rättshaverist så går det ju iallafall att få tråden om sig låst. Även om den inte raderas så faller den ju i glömska efter ett tag.

Ett färskt exempel är en tråd om en galen kvinna i krimforat. Denna kvinna som förvisso både ville stänga tråden, men samtidigt höll den öppen med massor av kommentarer gick in i tråden med nya sanvänner (användare) hela tiden och bokstavligen vräkte 1:06, 1:08 or och fan vet vad omkring sig.

Hon brydde sig inte om ban och gjorde kontinuerligt nya användare. Att dessutom många av hennes nästan lika svagbegåvade riktiga bekanta svarade med ännu mer obegripligheter gjorde att mod tyvärr tvingades stänga tråden.

Så i det enskilda fallet kan man ju konstatera att haveristen vann. Om det nu var att få tråden stängd hon verkligen ville. Fast det vet hon nog inte ens själv.
Personligen beklagar jag det, då tråden bjöd på många goda skratt. Men som sagt, tyvärr lyckades huvudpersonen tramsa ihjäl den.
Senast redigerad av Monkeyspank 2019-06-14 kl. 22:48.
Citera
2019-06-14, 22:32
Medlem
Citat:
Heder är bara ett ord, som jag skrev oavsett vad en människa har gjort för gärningar så ska människan aldrig bli utsatt för det som står i artikel 12 eller hur?
Det där blir kanske lite mer komplicerat om man tänker på att var och en jobbar på sin egen heder.
Man rår inte för att man är som man är eller ser ut som man gör. Men man bär ansvar för det man gör.
Damen med skeletten rår inte för sina böjelser och ingen kan i princip lasta henne för att hom (med all sannolikhet) är född så. Hon är dock en samhällsvarelse och drar nytta av människor. Nu har jag inte läst redogörelserna för hennes något egenartade affärer, men om det är så att hon handlar med likdelar och medicinska, forensiska bilder som egentligen bara är av nytta för medicinare och rättspersoner så får man anta att hon gör det på skumma sätt. Hom skryter med det hon gör och drar uppmärksamheten till sig. Samt tjänar pengar på detta som alltså trolligen är juridiskt dubiöst.
Likaså har en person med ambitioner i företagsvärlden gång på gång misslyckats och på vägen mot sina krascher skadat andra. Även han tycks ha en något annorlunda uppfattning om den egna personligheten och torgfört den
Dessa två som exempel på att de är ansvariga för sin egen heder - den frånvarande, alltså.

Man kunde nöja sig med att beklaga att de är som de är - det är inte straffbart.
Men att de försöker sko sig på andra, leva ut sina egendomliga böjelser på andras bekostnad, det är långt ifrån hedervärt.
Vilket också gäller den olycksaliga prästen. Gilla barn, ok - men rör dem inte! Ingen stjäl en barndom från någon annan.
Och så vidare.
Alltså icke för den du är, utan för vad du gör!
Att envisas med att tro att det går för sig, att man kan vädja till något hedersbegrepp är sanslöst och drar till sig löje.
Självklart.
Citera
2019-06-14, 22:34
Medlem
Citat:

Och det är precis det som kentastrof och hans dotter utsätter folk för.
Bra att du kan se det.
Citera
2019-06-14, 22:37
Medlem
Citat:
Men det är inget svårt och förstå om man vet att alla är olika och lika värdefulla och kan våra svenska lagar och paragrafer eller hur? I Sverige döms vi för våra gärningar, alltså vad vi gjort.
Oavsett vad detta innebär så ska vi skyddas för att inte hängas ut osv. Det är ingen yttrandefrihet eller åsiktsfrihet att hänga ut människor och vart dem bor osv oavsett vad för vidriga gärningar människan än gjort.

Nu tycker jag nog att du får stilla din kritik mot Kent och hans dotter. Vi ska inte överdriva
deras gärningar här.
Citera
2019-06-14, 22:45
Medlem
Citat:
Men det är inget svårt och förstå om man vet att alla är olika och lika värdefulla och kan våra svenska lagar och paragrafer eller hur? I Sverige döms vi för våra gärningar, alltså vad vi gjort.
Oavsett vad detta innebär så ska vi skyddas för att inte hängas ut osv. Det är ingen yttrandefrihet eller åsiktsfrihet att hänga ut människor och vart dem bor osv oavsett vad för vidriga gärningar människan än gjort.

Vad har "hänga ut" för betydelse för dig?
Citera
2019-06-14, 23:23
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Vad har "hänga ut" för betydelse för dig?

Jag misstänker att "hen" anser att om man sonat sitt brott är man numera helt oskyldig och vit. Även om man knullat bebisar samtidigt som man tuggat på en nyfödd pandaunge medans man pullat sig i arslet med sin nyuppgrävda mormors lårben.
"Har man sonat sitt brott, yada, yada, yada."
Jag tycker det kan vara okej, men det är fan skillnad på brott och brott.
Citera
2019-06-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Att publicera namn, familjemedlemmar, barn, släktingar till misstänkta GM tillhör knappast yttrandefrihet.
Att publicera namn som råkar trycka på gillaknappen på en Facewbooksida tillhör inte heller yttrandefriheten.
De flesta vet väl hur Granskning Sverige slutade.?
Om vissa vill ta sig friheten att publicera medlemmar i olika grupper på Internet, så står det väl fritt för andra att publicera medlemmar på Flashback?
Fast jag tror nog att de knappt 2 miljonerna som har konto på Flashback bryr sig det minsta.

Den som äger Flashbacks domännamn är helt enkelt skitskraj att Amerikanska myndigheter ska få koll på vilken skit som sprids.
Postlådebolaget kan snart se sin adress väck.

Familjemedlemmar till vem ska det var förbjudet att säga något om?

Barn till vem pratar du om?

Hur långa straff tycker du att det ska vara att yttra ett namn på en familjemedlem, oklart till vem? 2 års fängelse om man säger en familjemedlems namn?

Hur tänker du här? Om man inte får yttra ett namn på någons släkting, blir inte alla samtal väldigt konstiga då?
Citera
2019-06-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Jag misstänker att "hen" anser att om man sonat sitt brott är man numera helt oskyldig och vit. Även om man knullat bebisar samtidigt som man tuggat på en nyfödd pandaunge medans man pullat sig i arslet med sin nyuppgrävda mormors lårben.
"Har man sonat sitt brott, yada, yada, yada."
Jag tycker det kan vara okej, men det är fan skillnad på brott och brott.

Ja, jo men hänga ut i betydelsen att yttrandefriheten inte medger att man får tala om det måste hen väl ändå mena?

För om det är lagligt att yttra något så varför ska det enligt lagen vara förbjudet är väl hela frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in